doe het zelf garage

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunderace62

Rookie
29 mrt 2013
3
0
Ik ben van plan om een doe het zelf motorgarage te openen. Ik wil hier sleutelbruggen en goed professioneel gereedschap te huur aanbieden. Bij huur van een brug krijg je dan ook gebruik van goed gereedschap.
Ook voor vervoer van je motor kan je bij mij dan terecht. Ik wil namelijk ook motoraanhangers gaan verhuren.
Denken jullie dat hier vraag naar is.

Ook denk ik aan het leveren van olie, filters bougies ed.

Bedankt voor zoveel reactie in korte tijd ik heb een pandje op het oog in Maarssen net onder de rook van Utrecht
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om een doe het zelf motorgarage te openen. Ik wil hier sleutelbruggen en goed professioneel gereedschap te huur aanbieden. Bij huur van een brug krijg je dan ook gebruik van goed gereedschap.
Ook voor vervoer van je motor kan je bij mij dan terecht. Ik wil namelijk ook motoraanhangers gaan verhuren.
Denken jullie dat hier vraag naar is.

Ook denk ik aan het leveren van olie, filters bougies ed.




http://www.google.com/url?sa=t&rct=...s4GgDg&usg=AFQjCNFmNcPjw-avBKZ9fErC1injyEvnQw
 
hallo.

Super goed idee!
Ik maak er ook wel eens gebruik van als ik een wagen op moet tillen die te zwaar is voor onze heftruck xD
Maar de grote vraag is???

WAAR ga je die sleutelgarage openen?
 
Auto doe-het-zelf garages zijn ook dun gezaaid. Volgens mij is dat omdat degenen die het kunnen, het meestal ook na openingstijden bij hun baas aan de gang kunnen.

Mijn ervaring is ook dat het gereedschap behoorlijk k#t is omdat niemand van de sleutelaars ervoor verantwoordelijk is.
 
MotorXtra in Kockengen heeft het niet gehaald...

Nu zat die redelijk buiten randstedelijk gebied dus zoals al gezegd afhankelijk van waar is er misschien kans van slagen.
De huren in de randstad zijn vaak belachelijk hoog.
Pandje van Safe Motors Zoetermeer elf mille per maand. Zonder bijkomende kosten. :')
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook niet echt iets om mee binnen te lopen. Mensen die zelf hun motor onderhouden hebben vaak het gereedschap in eigen bezit en wel ergens een ruimte om te sleutelen. Ik denk dat er een hele kleine groep over blijft van personen die op zoek is naar sleutelruimte. Als er dan ook nog betaald moet worden, dan wordt de groep erg klein.
 
Heb jaren geleden al met dit idee rondgelopen.
Woon in het zuiden van het land, maar de meeste motorbezitters hebben huizen met garage en een lap grond. Dus hier zal het niet slagen. We zitten niet dicht op mekaar te wonen, ruimte genoeg.
Of het in de Randstad en omgeving lukt weet ik niet, maar de meeste motorbezitters daar hebben geen garage of staan op straat te sleutelen. Verwacht geen schip met geld, mocht je toch dit idee uitvoeren.
Succes met de uitvoering.
 
Hier in de omgeving van Utrecht zitten drie of vier doe het zelf auto garages maar geen enkele voor de motor. Ik wil het dus echt alleen voor de motor doen en niet voor de auto gewoon helemaal motorminded en niet motor als bij zaak
 
De huren in de randstad zijn vaak belachelijk hoog.
Pandje van Safe Motors Zoetermeer elf mille per maand. Zonder bijkomende kosten. :')

Tsja, en waar het goedkoop is heeft iedereen zijn eigen ruimte wel.

Nu was/is sander ook een van de grootste lullen die er rondloopt op aarde ;)

Mja, kende hem niet erg goed ofzo dus ik geloof je op je woord :P
 
Ga eens kijken bij MADRacing in Noord Scharwoude (zou ze uiteraard wel eerst ff contacten).
Kan je ook zelf sleutelen.
Hun doen er zelf ook onderhoud en afstellen naast, denk dat je van alleen werkplekken verhuren niet rond kom.

Ben je zelf ook technisch goed onderlegt??
100% zeker dat er mensen komen sleutelen die het zelf denken te kunnen doen en halverwege stranden en vragen om advies

Daarnaast moet je ook je geld kunnen "oppotten" omdat de wintermaanden erg rustig zijn en je dus backup moet hebben voor de kosten.

Al een bedrijfsplan gemaakt met onderzoek naar de kosten etc. ?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij een geweldig idee, bruggen en gereedschap verhuren aan klussers, gat in de markt.
Ik neem aan dat jij het technische motorfiets vak voldoende beheerst om te kunnen assisteren een en je keuze aan onderdelen.
Olie, oliefilters, luchtfilters, kettingsets, remblokken, remvloeistof, meet gereedschap, banden monteerapparaat, balanceermachine.
Komt meer bij kijken dan je nu eigenlijk in gedachten hebt.
En je krijgt publiek over de vloer die geen geld wil en kan uitgeven.
De hobbie techneuten hebben meestal een eigen sleutelruimte en gereedschap. Dus zal jouw publiek ook nono,s zijn op sleutelgebied die je de hele dag moet bijstaan.
Maar geweldig idee, en behoefte is er zeker, als je maar goedkoop genoeg bent..
 
Ik vrees dat het niks wordt. Is ook wel eens vaker geprobeerd, bv jvm in Almelo. Motoren waar je nog lekker aan kunt sleutelen zijn oud. De bezitters daarvan hebben of geen geld, of het zijn echte liefhebbers, en die hebben alles al danwel ze laten het doen. Bovendien heb je voor dat soort motoren helemaal niet zo veel gereedschap nodig. Het enige dat aanlokkelijk is in je concept is een motorbrug, verwarmd onderdak en kennis. Omdat jij je huur ook moet betalen moet je forse prijzen vragen, danwel heel veel aanloop hebben. Dan komt de demografie om de hoek. De populatie motorrijders vergrijst snel, en ligt meen ik al op 45plus. Die groep klooit niet met oude meuk, hooguit als hobby, en als ze dat wel doen dan komen ze niet bij jou, dan prutsen ze lekker thuis in de garage waar moeders ze koffie kan brengen. De grote groep motorrijders is helemaal niet zo armlastig dat ze zelf moeten sleutelen. Die rijdt voor de hobby, en vertroetelt de motor juist. Omdat ze daarvoor het beste willen, laten ze het vaak doen door een vakman. Aan de laatste generaties motoren zit bovendien zo veel electronica dat de eigenaren echt niet zelf gaan sleutelen. Kijk ook eens bij het cbs, die hebben precieze cijfers over wat er rijdt en van welke bouwjaren. Je doelgroep is kortom zo klein dat je van een dhz-garage echt niet kan rondkomen. (Overigens, het meest verkochte motormerk in ons land is Honda. En die gaan niet stuk ;-))))
Maar wie wil, die mag het natuurlijk altijd proberen.
Gr.
 
Ik denk dat de investering veel te hoog is om het concept binnen een aantal jaar (max. 5 jaar) terug te verdienen en rendabel te zijn .....
Je toegevoegde moet wel erg goed zijn om mensen uit hun schuurtje te krijgen, bij jou binnen te krijgen en niet door naar de dealer gaan.
Je doelgroep is te klein.
 
Ik denk dat je meer moet leveren dan alleen ruimte....probeer een deal te maken met een olieboer, en lever motorolie tegen en interessante prijs, banden montage voor internetkopers, shims om kleppen te stellen enz enz....als je b.v. gratis de banden laat monteren, dan hebben ze toch al gauw een a anderhalf uur een brug nodig ..dus probeer ze te lokken en maak zo je omzet een beetje goed
 
er zullen zeker mensen zijn die hier interesse in hebben ja
zeker als je ook een onderdelen leverancier voor ze zult worden. jij bestelt, het komt bij jouw aan en de klant hoeft het dan alleen nog maar erin te zetten.

ik zal vast nog wel met iets komen maar voor nu... te moe :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan