koppeling vraagje

boss_leox

Die hard MF'er
25 mei 2008
691
0
Haarlem
hi jongens
heb ook ff op how to gekeken maar kwam niet ver
ik heb een cb1tje ben bezig met koppelings platen vervangen
motorblok is helemaal gezakt, maar alleen versnelling zit op N
elke keer als ik het 27mm bout draai, draait het koppeling mee B| , is er een manier om open te krijgen
ik kan m ook niet op versnelling 1 zetten alles ligt er uit

thnx
 
Als het nog kan...:
Motor in zn 1 zetten, achterwiel op de grond, iemand vol op de achterrem laten staan en dan met de luchtsleutel los halen. Dat is in ieder geval de tip uit de Haynes voor mijn Honda en het werkt :)
 
Als het nog kan...:
Motor in zn 1 zetten, achterwiel op de grond, iemand vol op de achterrem laten staan en dan met de luchtsleutel los halen. Dat is in ieder geval de tip uit de Haynes voor mijn Honda en het werkt :)

hmm,motorblok is helemaal eruit, dus moet later doen als aller erop zit?

maar heb een foto genomen, en ik heb ook in versnelling kunnen zetten, maar draait als nog ? heel vreemd

img2860sw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die zwarte ring is geen ring, dat is je as.
In deze as zit een groef.
Aan de moer zit een rand die in de groef is geklopt om zo de moer te borgen.
Je moet die ring weer naar buiten kloppen om de borging weg te halen.
Weet je zeker dat je het zelf wilt maken?
Ik denk dat er nog vele vragen gaan volgen.
 
Die zwarte ring is geen ring, dat is je as.
In deze as zit een groef.
Aan de moer zit een rand die in de groef is geklopt om zo de moer te borgen.
Je moet die ring weer naar buiten kloppen om de borging weg te halen.
Weet je zeker dat je het zelf wilt maken?
Ik denk dat er nog vele vragen gaan volgen.


Snap geen fuk van, ik gooi de blok wel achter in de auto
Ff langs dealer , is zo gebeurd toch
 
gewoon dat ringetje dat voor de moer zit eruit halen met een schroevendraaier ofzo. dat is niet moeilijk.

Nadien zoals reeds gezegd, in versnelling plaatsen en achterrem blokkeren. Maar als je hem niet in versnelling kan plaatsen ja, proberen met een sterk pistool op luchtdruk. of gewoon een zwaar schroefmachine. niet zo'n goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
gewoon dat ringetje dat voor de moer zit eruit halen met een schroevendraaier ofzo. dat is niet moeilijk.

Nadien zoals reeds gezegd, in versnelling plaatsen en achterrem blokkeren. Maar als je hem niet in versnelling kan plaatsen ja, proberen met een sterk pistool op luchtdruk. of gewoon een zwaar schroefmachine. niet zo'n goedkoop.
Welk ringetje?
 
hmm,motorblok is helemaal eruit, dus moet later doen als aller erop zit?

maar heb een foto genomen, en ik heb ook in versnelling kunnen zetten, maar draait als nog ? heel vreemd

img2860sw.jpg

Eerst vraag is...Zie je zelf waarom die moer niet kan draaien, als zou hij zo los als wat zitten ?
Hint: oorzaak zit enkele mm rechts van het rode streepje :P


Als je dat ziet en verholpen hebt, moet je een manier vinden om de koppelingskorf tegen te houden als je kracht gaat zetten op die moer. Dat kan met een beunoplossing door dat tandwiel erachter te blokkeren met een schroevendraaier ofzo.... nettere manier is idd een tang waarmee je tussen "insnedes" van de korft steekt en m dan tegen kan houden als je kracht zet op de moer.

Als je het blok toch los hebt liggen is het voor iemand met het juiste gereedschap een lusje van 6,5 minuut, incl gereedschap pakken en terugleggen...dus dan is een ritje dealer misschien inderdaad een idee.
 
Laatst bewerkt:
Met een schroevendraaier gaat dit niet
En met een tang ook niet en is ook helemaal niet een nette manier
In het werkplaatshandboek staat beschreven hoe je deze moer los behoort te halen en dat is de enige goede manier

Lezen in een werkplaatshandboek is een beetje het zelfde als lezen op een forum.......het verschil is dat de manier die in het boek beschreven staat de goede manier is
(maar dan moet je wel lezen........he jakkie)
 
Terug
Bovenaan Onderaan