motor opvoeren met compressor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een compressor/rootsblower inbouwen is eenvoudig, maar om hem daadwerkelijk aan te drijven moet je assen gaan uitbouwen in je blok en dat geeft een hoop praktische bezwaren, lagering, borging tegen verdraaiing, rondloopnauwkeurigheid, afdichting, enz. enz.

Hoewel de optie van een goed verlengsnoer of stevig aggregaat op een karretje open blijft natuurlijk :+
 
ik vind het idee nog niet zo gek. Al zou het dan om korte bursts gaan. Vanaf een 2e accu o.i.d. een omvormer naar wisselspanning en dan zo'n goedkoop compact aldi compressortje aansluiten om wanneer gewenst wat extra druk af te geven. Klinkt best geing. Zeker als je ook je bandenspanning ermee op peil kan houden.

Laat die lui maar lullen, ik vind het een geinig idee!
 
ik vind het idee nog niet zo gek. Al zou het dan om korte bursts gaan. Vanaf een 2e accu o.i.d. een omvormer naar wisselspanning en dan zo'n goedkoop compact aldi compressortje aansluiten om wanneer gewenst wat extra druk af te geven. Klinkt best geing. Zeker als je ook je bandenspanning ermee op peil kan houden.

Laat die lui maar lullen, ik vind het een geinig idee!

Tegenwoordig hebben ze ook 12V compressortjes, dat scheelt weer een omvormer.
 
Nee niet iedereen is op zoek naar meer vermogen, denk dat 80 % van de motorrijders hun vermogen nooit of amper volledig benutten....

en de groep die om meer vermogen schreeuwt verdeel je in 2 groepen...
De echte coureurs die idd wat extra kunnen gebruiken.....maar die weten waar ze mee bezig zijn...

en de groep die overal voorbij gereden worden gewoon omdat ze niet kunnen rijden, en denken dat ze met meer vermogen plotseling wel kunnen rijden....en dan moet er opgevoerd gaan worden zonder dat het wat mag kosten.....en dan valt een rootsblower af, en zoeken ze het alternatief in een 12v koelfan van de computer...die blaast toch ook......en als de kenners dan roepen dat dat niet helpt...roepen ze oh dan doe ik er 2 in ...heeft toch nog nooit iemand geprobeerd...duh....

maar idd een compressor kan , ware het niet dat een motor geen uitgaande ( kruk) as heeft zoals een auto, dus aansluiten van de riem is problematisch, en vergt een hele grote ombouw ....
al vermoed ik dat sommige dat hier wel met epoxy kunnen fixen
 
beste medemens

iedereen wil wel meer pk's, maar simpelweg kun je ook een compressor inbouwen toch?

iemand ervaring?

Nog makkelijker is er gewoon een 2 takt van maken. Die heeft namelijk 2x de vermogensdichtheid van een 4 takt! Dubbel zoveel power dus!
Maar dit betekent natuurlijk wel dat je verbruik omhoog gaat...en dat wil je niet.
Dus dan kan je dit installeren, werkt perfect mijn 2t fazer doet nu 1:45
maxxlube automotive | Lube you car to the Maxx…
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan