alternatieven voor verlichting givi koffer

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Ik ben aan het kijken wat de opties zijn om de givi koffer verlicht te krijgen. Nu zat ik te kijken naar zo'n setje voor de e55. Ik merk dat deze 60 euro zijn. Dat vind ik nogal aan de hoge kant voor 14 led lichtjes en een connector.

Ik was dus even benieuwd of er andere alternatieven zijn die redelijk in lijn liggen met de oplossing van givi. En/of ik de connector die givi gebruikt (ov vergelijkbare connector) ook los kan kopen voor een niet te hoog bedrag. Ik heb die connector wel kunnen vinden, maar die is in totaal 24 euro. Ook weer redelijk aan de prijs.

Enfin, Als het niet kan dan moet ik het nog maar eens overwegen om hem compleet te kopen... maar het is wel prijzig voor wat je krijgt.
 
Ik zou gaan voor iets op batterijen. Dat is veel handiger omdat je geen elektrische verbinding hoeft te maken tussen de koffer en de motor. LED's verbruiken heel weinig en daardoor zal je niet heel vaak batterijen hoeven wisselen. Plakken en klaar.
 
Ik zou gaan voor iets op batterijen. Dat is veel handiger omdat je geen elektrische verbinding hoeft te maken tussen de koffer en de motor. LED's verbruiken heel weinig en daardoor zal je niet heel vaak batterijen hoeven wisselen. Plakken en klaar.
het betreft remlichten. Er zal dus altijd wel iets van een connectie moeten zijn. tenzij het een wireless connectie is... maar zo geavanceerd hoeft het allemaal niet.
 
Zelf doen. Het is goed te doen, ik geloof dat er al eerder posts zijn geweest over dit. Ledjes kosten 15cent per stuk ofzo, en een spatwaterdichte connector kost ook de kop niet. Je moet er alleen zin in hebben om te knutselen.
Daar zat ik aan te denken. De hyperbright ledjes kosten echter wel een stuk meer. Maar het grootste probleem is waar ik die connector vandaan kan halen, want het moet er wel een zijn die precies door dat gat in de koffer en standaard past.

een alternatief is dat ik een extra remlicht op de motor plaats (onder kenteken oid?) Voordeel is dat die ook werkt als de koffer er niet op zit.

Ik vrees namelijk dat het remlicht wat minder goed te zien is met de beugel die ervoor zit.. zeker voor vrachtwagens wellicht lastig om te zien omdat de koffer schuin boven het remlicht zit.
 
Ik heb toen een klein gaatje aan de onderkant van kant van de koffer gemaakt, waar het kabeltje uitkwam. De contrastekker kon als er zonder koffer gereden werd onder het zadel weggewerkt worden met een stofkap erop.

Deze leds zijn al goed genoeg:

Rode LED 25 graden 10mm: LEDs-buy.nl het grootste online LED assortiment

En de gemiddelde motorzaak heeft vast wel een connector voor je.
 
Laatst bewerkt:
ja... de auto off is wel een vervelend iets. ik heb aan de andere kan weinig zin om draden te trekken.

maar stel ik ga dat doen. kan iemand mij aangeven welke led ik kan nemen. bijv is een 30graden led voldoende breed genoeg...

en welke stekker zou goed weggewerkt kunnen worden in de uitsparingen die givi heeft gemaakt? ik wil het dan zoveel mogelijk simpel houden zodat hey niet extra moeite kost om het erop en eraf te halen.
 
Dat ledje wat ik eerder geplaatst heb is al voldoende. En wat ik al eerder aan heb gegeven, is dat ik gewoon een gaatje in de bodem heb geboord en een spatwater dichte connector heb gebruikt. In de regel haal je toch niet elke keer de koffer van de motor als je deze hebt geparkeerd. De stralingsbreedte is minder belangrijk, daar deze tegen een reflector aan schijnt.

Ik weet dat je de standaard connectors van givi los kunt kopen, alleen heb ik het toen niet gedaan vanwege de prijs. Vraag me alleen niet waar en hoeveel.
 
Dat ledje wat ik eerder geplaatst heb is al voldoende. En wat ik al eerder aan heb gegeven, is dat ik gewoon een gaatje in de bodem heb geboord en een spatwater dichte connector heb gebruikt. In de regel haal je toch niet elke keer de koffer van de motor als je deze hebt geparkeerd. De stralingsbreedte is minder belangrijk, daar deze tegen een reflector aan schijnt.

Ik weet dat je de standaard connectors van givi los kunt kopen, alleen heb ik het toen niet gedaan vanwege de prijs. Vraag me alleen niet waar en hoeveel.

welke stekker heb je gebruikt? ik zat er zelf aan te denken om een din stekker te gebruiken.

dwz deze op de koffer:
http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7300/7370/7375/737500_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

en deze op de rack:
http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7300/7360/7366/736610_LB_00_FB.EPS_1000.jpg

ik weet alleen niet of het gaat werken met de ruimte die tussen de rack en de koffer zit, en de schroefsluiting die ik dus niet wil gebruiken.

andere suggesties?
 
Deze site heeft mooie connectors:

AMP-Superseal Steckverbinder gibt's hier | Kalishop

En het gaatje wat ik voor de kabel heb gemaakt zit iets naast het rack, en zo ver mogelijk naar voren. De plaatsing daarvan ligt natuurlijk aan waar het kabeltje uit de motor komt. Stekker zat bij mij onder het zadel (lekker droog).
wat bedoel je? heb je niet de voorgevormde gaten gebruikt?

ik zie ook dat het niet echt connectoren zijn je je automatisch kan laten vastkliken bij het erop en erafhalen van de koffer.
 
Laatst bewerkt:
Nee, de gaten die jij bedoeld zitten volgens mij in het midden, dit is waar de originele connector zit. Ik heb domweg een (zoals eerder beschreven) gat geboord op een plek dat de kabel het kortst was. En de stekker moest ik eerst loshalen voordat ik de koffer er af haalde. Maar zoals eerder geschreven, is dat niet echt vaak. Tenzij je de koffer er elke dag afhaalt natuurlijk.
 
Nee, de gaten die jij bedoeld zitten volgens mij in het midden, dit is waar de originele connector zit. Ik heb domweg een (zoals eerder beschreven) gat geboord op een plek dat de kabel het kortst was. En de stekker moest ik eerst loshalen voordat ik de koffer er af haalde. Maar zoals eerder geschreven, is dat niet echt vaak. Tenzij je de koffer er elke dag afhaalt natuurlijk.
ik doe het wel vaak ja.

heb alles wel een beetje gereed behalve de connector. Als ik mijn eigen connector maak wordt dat overigens een 5 pins.

1. ground
2. brake
3. left turn
4. right turn
5. Relayed 12 volt (voor opladen van apparatuur)
 
Laatst bewerkt:
Oke, jij maakt er meteen een lichtorgel van _O- . Heb effe een kiekje gemaakt van mijn koffer met stekker:

full


Moet alleen nog 2 sleutels bij laten maken, en dan kan hij op deze fiets.


Heb effe gegoogled:

Givi topkoffer 3e remlicht - Techniek: Algemeen
 
Las van de week een topic over alternatieve verlichting voor de GIVI-koffer,
wat dan uit Amerika moest komen ofzo.
Kan het topic niet meer terugvinden.
Ik denk dat ik voor een din stekker ga, dat of een officieel givi setje. Scheelt ook weer werk. Voordeel is ook dat ik een ander lichtrem erop kan zetten wanneer de koffer er niet op zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan