cbr 954 olielampje met koppeling

takkemans

Rookie
11 mei 2013
25
0
den helder
Hallo allemaal

ik ben nieuw hier en kom gelijk maar met een vraag :)

net een cbr 954 uit 2002 gekocht met 32X. Km

nu valt het opeens op dat in zijn vrij en waneer ik me koppeling intrek
Dan brand er een rood lampje en komt het olieplaatje op me dashboard. Maar er zit genoeg olie in.
Weet iemand wat dit is en of ik ermee kan doorrijden?

vast bedankt
 
Dus als je onder het rijden de koppelingshendel inknijpt gaat opeens je olie lampje branden?
Betekent het lampje te WEINIG olie? Of een te lage oliedruk (hoewel ik niet snap hoe dat met je koppeling in verband staat..).
Ben benieuwd naar de overige reacties.
 
Ja.


Maar als je olielampje gaat branden bij stationair en het is niet iets elektronisch..........dan ben ik bang dat je drijfstanglagers het niet lang meer uithouden.
 
oliedruk meten is niet zo moeilijk, als je de spullen maar hebt.
ik zou wat dealers afbellen of ze de spullen ervoor hebben.
en ja, als het idd een lage oliedruk is, dan is dat schadelijk.
 
Niemand die denkt aan een kortsluiting?

"Indien in zijn vrij, en ik trek mijn koppeling in, dan gaat het lampje branden.

niet of-of, maar en-en.

edit

Anyhow, voor de topic-starter:

Om uitsluitsel te krijgen kun je ook het stationair toerental eens goed afstellen (1200 +/- 100 toeren), en de olie wisselen, zodat je zeker weet dat er 10W40 in zit (en geen 75W140 bakolie ofzo). Gaat het lampje bij een stationair lopende, warme motor, gevuld met 10W40, constant branden, dan snel teruggaan naar de verkoper, want dat is ronduit crimineel.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad bij beiden. Nog tips van volgorde on alles na te kijken?

Ja oké maar alleen bij allebij tegelijk? Of bij het inknijpen van je koppeling en dus in de versnelling, of bij en het in neutraal zijn ?

Volgorde is eerst je olie druk meten, zit een plug op de blok die kan je eruit halen en daar een meter op zetten, of je oliedruk switch eruithalen en daar een meter op zetten.

Heb je een werkplaats handboek?
 
Terug
Bovenaan Onderaan