r6 2002 cilinderwand, rook in en uitlaat

tommyhil

MF'er
28 apr 2012
77
0
Papendrecht
beste allemaal,

Hoogst waarschijnlijk ben ik dus ook 1 van de pechvogels. Vandaag was ik een beetje aan het rondrijden, ik zat ik wat hogere toeren, en opeens een hard ratelend geluid uit mn motor. uit schrik meteen langs de kant en mn motor uitgezet. witte rook uit mn uitlaat EN even later ook uit mn inlaat. Hierna wilde ik mn motor ook niet meer starten (gaat ook niet meer, overigens). Zelf denk ik dat mn blok in elkaar genaaid is, tenminste dat mn cilinderwand(en) kapot is/zijn. Deze week ga ik zsm langs de dealer ermee om te kijken wat het is en hoeveel dit geintje gaat kosten. Het is mn eerste motor en dit is echt een zware domper. ik vroeg me af wat het beste is om vervolgens te doen...

- honen
- nieuw blok
- houden of verkopen

De motor ziet er echt nog gloedjenieuw uit alleen is dus mn blok eraan. er stond 39k km op de teller, niet schokbarend veel dacht ik zo.

Het probleem weet ik dus nog niet helemaal zeker maar ik vrees voor het ergste. Misschien hebben jullie nog tips wat ik het beste kan doen..

Tom
 
Aii.. Sterkte alvast want deze motor kan je afschrijven helaas. Of je moet er een nieuw blok in lepelen dat kost ook nogal wat moeite en geld.

@Martel je hebt wel gelijk maar een harde ratel + witte rook inlaat en uitlaat + hij start niet meer (gooit niet eens rond) is gewoon einde verhaal voor het blok..
 
Laatst bewerkt:
Morgen maar eens de yamaha dealer bellen, kijken of die zsm terecht kan.. ik vrees voor het ergste. ik vraag me alleen echt af wat het uiteindelijke kostenplaatje gaat worden. Het is gewoon erg zonde, alles is nog in topstaat. Misschien dat ze de motor wel overnemen, het zal dan wel voor een belachelijke prijs zijn :/
 
Morgen maar eens de yamaha dealer bellen, kijken of die zsm terecht kan.. ik vrees voor het ergste. ik vraag me alleen echt af wat het uiteindelijke kostenplaatje gaat worden. Het is gewoon erg zonde, alles is nog in topstaat. Misschien dat ze de motor wel overnemen, het zal dan wel voor een belachelijke prijs zijn :/
Mocht de dealer het druk hebben; er zijn zat motorzaken die ook wel goed overweg kunnen met een R6 met een storing.
 
Vandaag de dealer gebeld.. Het komt er opneer dat ze hem open halen, kijken wat er mis is (wat ik eigenlijk al weet) en dan hebben ze geen "nieuw" blok liggen. Dus moet er zelf 1 zoeken en die zouden ze er dan (zonder garantie) in kunnen leggen. Ook zou die gemaakt kunnen worden maar dat gaat me meer kosten dan een "nieuw" blok.

Zelf denk ik: haal hem zelf wel open want dan kan ikde diagnose zelf stellen, lijkt me niet zo moeilijk als het kapot is. Jullie misschien tips?!?!
 
Vandaag de dealer gebeld.. Het komt er opneer dat ze hem open halen, kijken wat er mis is (wat ik eigenlijk al weet) en dan hebben ze geen "nieuw" blok liggen. Dus moet er zelf 1 zoeken en die zouden ze er dan (zonder garantie) in kunnen leggen. Ook zou die gemaakt kunnen worden maar dat gaat me meer kosten dan een "nieuw" blok.

Zelf denk ik: haal hem zelf wel open want dan kan ikde diagnose zelf stellen, lijkt me niet zo moeilijk als het kapot is. Jullie misschien tips?!?!
NAKS het begeven?
 
Ik zou het doen, ik denk dat Hiroyuki Yanagi persoonlijk zich in een overall zal hijsen om je yammie te reviseren. :P

Ik geef hem ook weinig kans, maar toch heb ik bij Opel Nederland wel succes gehad met een motorblok die na 120000 km in de soep liep. Had die auto aangeschaft en de garantie was er net 1 dag af toen in Zuid Duitsland de motor in de soep liep. Uiteindelijk de kosten gedeeld door 3. Ik, dealer en Opel Nederland. Het kan dus wel.... Auto was echter een stuk minder oud dan de motor van TS..

Proberen kan dus altijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik geef hem ook weinig kans, maar toch heb ik bij Opel Nederland wel succes gehad met een motorblok die na 120000 km in de soep liep. Had die auto aangeschaft en de garantie was er net 1 dag af toen in Zuid Duitsland de motor in de soep liep. Uiteindelijk de kosten gedeeld door 3. Ik, dealer en Opel Nederland. Het kan dus wel.... Auto was echter een stuk minder oud dan de motor van TS..

Proberen kan dus altijd.

Ik had het ook geprobeerd.

Verder is wel lastig met een motor van deze leeftijd, om aan te kunnen tonen dat ie al die jaren zn onderhoud heeft gehad volgens schema en bij een officiele dealer.
Heb je dat allemaal zwart op wit met stempels dan zou ik het zeker wagen.
 
Ik had het ook geprobeerd.

Verder is wel lastig met een motor van deze leeftijd, om aan te kunnen tonen dat ie al die jaren zn onderhoud heeft gehad volgens schema en bij een officiele dealer.
Heb je dat allemaal zwart op wit met stempels dan zou ik het zeker wagen.


ja dat is dan een probleem, heb geen boekje ervan.. dus ik laat het maar zitten. grootste probleem is dat ik nog studeer en het geld dus niet redelijkerwijs binnenkomt.. morgen gaat die op de trailer en dan zal het nog even duren voordat ik iets te horen krijg. in die tussentijd ga ik maar rondneuzen op inet voor een blok -O-
 
Vandaag de dealer gebeld.. Het komt er opneer dat ze hem open halen, kijken wat er mis is (wat ik eigenlijk al weet) en dan hebben ze geen "nieuw" blok liggen. Dus moet er zelf 1 zoeken en die zouden ze er dan (zonder garantie) in kunnen leggen. Ook zou die gemaakt kunnen worden maar dat gaat me meer kosten dan een "nieuw" blok.

Zelf denk ik: haal hem zelf wel open want dan kan ikde diagnose zelf stellen, lijkt me niet zo moeilijk als het kapot is. Jullie misschien tips?!?!
Als je tijd, zin, plek en gereedschap hebt kun je 'm zelf uit elkaar trekken. Je kunt er tenslotte weinig meer aan slopen.
Of doet de dealer de diagnose voor niks? Als ze uren rekenen kan het een duur geintje worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan