Honda Deauville start niet....

moniquerene

MF'er
1 dec 2011
56
0
Purmerend
Hoi,

Mijn motor start niet, ik dacht dat het misschien mijn accu was, leek mij stug maar ja ik heb er niet zoveel verstand van, dus heb ik deze op de oplader gezet.

maar eenmaal weer terug gezet in mijn motor doet hij het nog steeds niet.

als ik hem wil starten pakt hij hem niet en eindigt met getik een soort tttrrr geluid,

wie weet wat dit kan zijn.

Groetjes Monique.
 
Hoi,

Mijn motor start niet, ik dacht dat het misschien mijn accu was, leek mij stug maar ja ik heb er niet zoveel verstand van, dus heb ik deze op de oplader gezet.

maar eenmaal weer terug gezet in mijn motor doet hij het nog steeds niet.

als ik hem wil starten pakt hij hem niet en eindigt met getik een soort tttrrr geluid,

wie weet wat dit kan zijn.

Groetjes Monique.

Draait hij hem in eerste instantie wel rond en start je hem leeg, of gaat hij bijna direct over op een tikkend startrelais? In het geval je motor bijna direct over gaat op getik is de kans erg groot dat je accu overleden is.
 
Dit vorige week bij een GPX gehad (maar met nieuwe accu = opgeladen).
Nadat ik het startrelais doorverbond met een schroevendraaier startte hij opeens wel, ander relais erop gezet en probleem verholpen.

@TS: Als dit de eerste keer dit jaar is dat je weer rijdt (of iig na lang stilstaan) ga er dan maar vanuit dat je accu kapoet is.
 
Het lijkt net of hij wil starten en dan maakt hij een tikkend geluid, dus ik denk inderdaad dat mijn accu overleden is, ik heb een nieuwe besteld, dus afwachten maar, achteraf dacht ik nog ik had hem misschien eerst beter kunnen testen.

maar we zullen het zien, ik geef een berichtje als het probleem opgelost is,

in ieder geval bedankt voor de reactie's

Monique.
 
Bij een versleten accu kun je wel spanning meten, het zegt niets over de stroom die hij kan leveren....

Voor starten vraag je een hoge stroom van de accu, die kan dat niet meer leveren, de spanning zakt in elkaar en daardoor valt je startrelais weer af. De spanning herstelt zich, het relais maakt weer contact en dit herhaalt zich zo snel dat je het startrelais hoort ratelen.

Als je een accu goed behandelt (regelmatig gebruiken, niet leeg laten staan) kan ie best lang mee, mijn vorige haalde elf jaar.

Een nieuwe accu moet je eerst opladen voor je hem gaat gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Bij een versleten accu kun je wel spanning meten, het zegt niets over de stroom die hij kan leveren....

Voor starten vraag je een hoge stroom van de accu, die kan dat niet meer leveren, de spanning zakt in elkaar en daardoor valt je startrelais weer af. De spanning herstelt zich, het relais maakt weer contact en dit herhaalt zich zo snel dat je het startrelais hoort ratelen.

Als je een accu goed behandelt (regelmatig gebruiken, niet leeg laten staan) kan ie best lang mee, mijn vorige haalde elf jaar.

Een nieuwe accu moet je eerst opladen voor je hem gaat gebruiken.

Vaak kun je als je de spanning meet wel zien of een accu overleden is, bij elke accu van mij die is overleden zag je na het opladen de spanning dramatisch snel terug lopen tot max 12.10 volt.

En een nieuwe accu hoef je níet eerst op te laden als hij net afgevuld is, dan is die al opgeladen (althans, dat hebben ze mij verteld en de accu was altijd vol geneog om te starten ;) )
 
Laatst bewerkt:
Idd accu defect , zodra je de startknop indrukt en hij moet stroom leveren aan de startmotor dondert de spanning in elkaar en hoor je het getik van het startrelais.
Een nieuwe loodaccu beter om deze nog een paar uurtjes nog aan de druppellader te hangen om hem compleet vol te laden .
 
Terug
Bovenaan Onderaan