pw 50 yamaha

korn

Rookie
21 mei 2013
3
0
hoi ,
ik heb recentelijk een pw50 gekregen van een kennis .
het werkte prima tot mijn zoontje er een val mee maakte nu blijft de gas hangen maar het kabeltje is niet stuk maar hij blijft wel hangen . kan er iemand helpen?? desnoods met een werkhandboek of foto's die mij kunnen helpen met het oplossen van dit probleem .
alvast bedankt
mvg :]
 
Even het dekseltje van de carburateur draaien waar de gaskabel in gaat, dan komt de gasschuif er uit als het goed is.
dan even kijken of de schuif nog slag maakt als je aan de gashandle draait en of de kabel overal goed zit, dan moet je je probleem tegen komen.
let wel op dat je de gasschuif weer goed terugstopt, meestal zit in de carburateur aan 1 kant een pal en in de gasschuif een sleuf die daar omheen valt.
Wat doet de gashandle als je hem nu beweegt?
 
Jongens f googlen een pw50 is gewoon een super stoer eerste crossmotortje voor je zoon of dochter vanaf een jaar of 6. Dat is zeg maar het begin van een flitsende motorsport carriere *O* dus niet gelijk verwijzen naar een brommer forum -O- . Dat is dit geval not done -O- |(
 
Is de gaskabel niet ergens (bij het balhoofd) dubbelgeknakt ?

Daardoor klemt hij waarschijnlijk de binnenkabel af en blijft hij hangen. (kijk voor een kleine beschadiging op de buitenkabel)

Gewoon het gaskabel traject even helemaal nakijken, dat is iets van 2 minuten werk :P

Kan geen lastig probleem zijn :)

Bij twijfel even de gasschuif eruit draaien op de carburateur, en dan kan je zo testen en zien of het werkt.

Wel goed opletten met terugzetten, dat je hem er niet verkeerd om in doet, het schuine kantje moet bij de stationair schroef zitten, en de lange sleuf moet aan de andere kant.
Er zit namelijk een klein nippeltje in de carburateur die in die lange sleuf moet, als je hem verkeerd om erin zet kan je alleen maar volgas :+
Gewoon even met je pink erin duwen, en voelen dat hij helemaal beneden komt.
Is niet moeilijk, maar zijn vaak gemaakte foutjes ;)
 
Jongens f googlen een pw50 is gewoon een super stoer eerste crossmotortje voor je zoon of dochter vanaf een jaar of 6. Dat is zeg maar het begin van een flitsende motorsport carriere *O* dus niet gelijk verwijzen naar een brommer forum -O- . Dat is dit geval not done -O- |(
Oh, maar ik zeg ook niet dat het niet supergaaf is, in het geheel niet. Dat maakt het echter nog geen motor, 49 cc is een brommer, hoe stoer het ding ook is. Dus waarom het dan in dit geval not done is om naar een brommerforum te verwijzen ontgaat me enigszins.
 
Oh, maar ik zeg ook niet dat het niet supergaaf is, in het geheel niet. Dat maakt het echter nog geen motor, 49 cc is een brommer, hoe stoer het ding ook is. Dus waarom het dan in dit geval not done is om naar een brommerforum te verwijzen ontgaat me enigszins.
Omdat je die opmerking plaatst tegen snotneuzen die op het verkeerde forum komen.
In dit geval betreft het een regulier MF deelnemer met een fatsoenlijke motor, en forum achtergond. Dat is een collega, die probeer je te helpen.
 
Omdat je die opmerking plaatst tegen snotneuzen die op het verkeerde forum komen.
In dit geval betreft het een regulier MF deelnemer met een fatsoenlijke motor, en forum achtergond. Dat is een collega, die probeer je te helpen.
Bedoel je TS met ''regulier MF deelnemer met forumachtergrond en collega''?
Deze heeft zich hier alleen maar aangemeld om één bericht over een brommer te plaatsen en heeft zich sindsdien niet meer laten zien. :/
 
hoi mensen ik heb het probleem nog niet gevonden maar met de info die ik hier lees kom ik al een heel eind denk ik . als ik resultaten en /of een oplossing heb laat ik dat weten .
maar alvast bedankt om mee te brainstormen . ;)
 
Jongens f googlen een pw50 is gewoon een super stoer eerste crossmotortje voor je zoon of dochter vanaf een jaar of 6. Dat is zeg maar het begin van een flitsende motorsport carriere *O* dus niet gelijk verwijzen naar een brommer forum -O- . Dat is dit geval not done -O- |(

Mijn broer kreeg er 1 op zijn 4e verjaardag (nu 25) toen ik 4 was mocht ik er ook op en zo vele neefjes met ons. Ideaal omdat je de gasuitslag makkelijk kan beïnvloeden. We hebben hem nog steeds :)

Bij ons kwam een hangend gashandvat vaak voor, was vaak zand in het handvat waardoor hij niet meer soepel ging.
 
@ Hans50. Omdat de pw50 49cc is wil dat nog niet zeggen dat het een brommer is. Zoek maar eens naar alle eisen voordat een voertuig een bromfiets mag heten.
Alvast een voorzetje Het moet een maximale constructie snelheid hebben van 45km/u en het mag maar 4kw vermogen hebben.
De pw50 loopt harder en mag dat ook want het is immers geen bromfiets en heeft ook meer vermogen volgens mij
En volgens mij is een kreidler motorfiets ook maar gewoon 49cc
 
Ik heb gister een pw80 2007 ingerolen.
Nu had ik nog nooit z`n ding van dichtbij gezien maar het zijn echt grappige machinetjes.
Nu viel mij op dat er een apart oliepompje opzit voor de smering.
Dat je dus gewoon benzine kunt tanken.
Heb het nog niet goed bekeken maar volgens mij word de gaskabel gesplitst naar de carbrateur en het oliepompje. Dat is ook z`n knooppunt waar het wel eens kan gaan klemmen.
Maar nu heb ik ook een vraag:
Ik kan toch ook gewoon mensmering tanken en het olievatje leeg laten??
Of moet ik het pompje dan afdoppen??
 
Nog even een vraagje.
Hoeveel blokolie moet er in de pw80?
Op het blok staat 650 cm3
Heb het gister ververst maar er kwam meer dan een liter olie uit.
Heb er nu 650 cm3 ingedaan en nu staat hij iets boven pijl op het pijlstokje.
Sorry voor het vervuilen van iemand anders zijn topic maar er staat niet zoveel op het mf over de pw80.

Mvg
 
hoi mensen allemaal het is opgelost red force zat er meteen op, het zat hem inderdaad in het carburaatortje waar de gaskabel in gaat de veer zat dwars en daarom ging de gaskabel ook niet terug . iedereen hartelijk bedankt om mee te helpen zoeken . mvg
 
Terug
Bovenaan Onderaan