Yamaha Contactslot

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.665
113.275
Rèswèk
Omdat het contactslot van de GaYZF750R "Pinky" stuk is ben ik aanhet slopen, vergelijken, testen en experimenteren gegaan. Ik had nog nooit een contachtlot open gemaakt maar met de kennis die ik opgedaaan heb bestaat er geen geheim meer wat contact en alle andere sloten betreft.

Ik heb er wat fillempjes van gemaakt die ik julle niet wil onthouden

Allemaal uit de hand met een telefoon, verwacht geen superkwaliteit





 
Nou, gisteravond laat van het project afgestapt, half dronken en moe, om het vandaag weer op te pakken. Ik heb twee identieke contactsloten, één van Pinky en één zonder sleutel. Ik was bezig met de sleutel van Nr3 maar vanochtend kwam het heldere idee in me op om maar gewoon het cilindertje uit het onbekende contactslot an te passen naar de sleutel die in alle andere sloten van Pinky wel passen...

 
Het gaat lukken. Dat passend maken met die plaatjes werd ik dus effe helemaal mongool van: ik kom net terug uit het pieter baan centrum met zwaar PTSS. Het eerste wat me te doen staat is een tabelletje maken waarin ik de sleuteldikte tegen de lichthoogte van die plaatjes af kan zetten. Er is ook nog een vreemd dingetje: er zijn sloten met 6 en met 5 plaatjes. Contactslot van Pinky heeft er iig 6. Dan moet ik de verdeling over de baard ook nog effe kalibreren. Wordt vervolgd...
 
Laatst bewerkt:
Komt bekend voor.

Enkele jaren geleden had ik voor mijn FZ 3 verschillende sloten en sleutels. (tank, buddy en contact)
Ik heb toen het contactslot gesloopt en ben ook bezig gegaan met de slotplaatjes.
Wel gepiel om alles weer werkend te krijgen.

Inmiddels rijd ik al die jaren met aangepaste sloten. Werkt nog steeds prima.
 
Als je er nu minder plaatjes in hebt zitten: je kunt ook de plaatjes die niet passen met de dremel bewerken. Zo heb ik het slot van de topkoffer van de BMW werkend gemaakt met het contactslot.
 
Als je er nu minder plaatjes in hebt zitten: je kunt ook de plaatjes die niet passen met de dremel bewerken. Zo heb ik het slot van de topkoffer van de BMW werkend gemaakt met het contactslot.

Zo maak ik ook altijd sloten gelijk sluitend.

Cilinder eruit, de sleutel die moet passen in de cilinder stoppen en dan de plaatjes die uitsteken weer vlak slijpen.

Dan is er wel een grote kans dat er meer sleutels gaan passen.
 
Op de manier van @DAF400 gaat ook je sleutel loszitten. Nee ik ga echt effe met een sorteerbak en een schuifmaat aan de gang. Geen gedremel, wel engelengeduld en alleen maar zaterdags bezig 🤷‍♂️
 
Briljant. Nooit over nagedacht dat dit soort dingen mogelijk zijn….

Op de TDM zit een originele Yamaha kofferset, maar met een andere sleutel dan het contactslot.
Best wel interessant om die te proberen te matchen…. Scheelt weer een sleutel aan het bosje.
 
@G. BRASLETTI Ik vroeg dat omdat ik niet genoeg plaatjes heb om een cilinder pas te krijgen bij de juiste sleutel. Op voorhand dus maar een contactslot besteld, hopende dat ik uit het oerwoud verschillende de goede heb gefilterd
 
Terug
Bovenaan Onderaan