Contactslot verwijderen zonder sleutel harley

MotoWerff

MF'er
27 aug 2019
155
23
Heb een Electra glide van 1998. Hier heb ik de sleutel niet van gekregen ( tis een import) de sleutel die er bij zit opend alleen de tank en niet die van de koffers of het contactslot.

Ik heb een ander slot gevonden maar moet eerst de oude verwijderen. Dit lukt mij alleen niet zonder sleutel. Iemand een manier hoe dit wel wil?( Zonder dingen stuk te maken)
 
Draai het slot geheel naar rechts,dan zou je kunnen proberen of je het lipje aan de onderzijde kan indrukken, meestal heb je daarvoor wel de sleutel nodig,maar ik had met mijn slot geluk. Anders zou je het bovenplaat je moeten verwijderen, schroeven losdraaien en dan de kop eraf nemen. Dan kan je het slot met wat gewurm ook er afhalen. Het kan zijn dat je bij het plaatsen van het nieuwe slot wel even de nokken moet gelijk zetten in het balhoofd gedeelte,je heb daar mooie dingen voor a 50 euro,maar met een bredere platte schroevendraaier kan de nokken ook gelijk zetten.dan sleutel en lipje aan de onderzijde indrukken,slot in de blokkeerstand in de opening drukken en terug draaien
 
Nee, niet bij HD,het contactslot is een grote lompe draaiknop op een dikke as met nokken,die steek je in een opening bij je balhoofd ( tenminste bij de Tourings) en daarmee zet je het hok aan.tis echt techniek van 2 eeuwen terug,net een kasteelpoort sleutel
 
Bovenplaat er af, schroeven er uit,veertje er uit en met een schroevendraaiertje proberen dat plaatje naar buiten te drukken
 

Bijlagen

  • 20230323_161353.jpg
    20230323_161353.jpg
    363,9 KB · Weergaven: 0
  • 20230323_161332.jpg
    20230323_161332.jpg
    172,1 KB · Weergaven: 0
  • 20230323_161254.jpg
    20230323_161254.jpg
    319,6 KB · Weergaven: 0
Dat had ik dus los terwijl die die vast zat.je moet de achterzijde van de knop,dus waar dat veertje zit,naar rechts wijzend positioneren,dan de veer weg,dan het kleine borgplaatje loshalen met een tangetje of pincet,tis ff klooien en dan kan je dat grotere plaatje naar buiten schuiven,hoeft maar een klein stukje want die houdt het slot vast
 
Dat had ik dus los terwijl die die vast zat.je moet de achterzijde van de knop,dus waar dat veertje zit,naar rechts wijzend positioneren,dan de veer weg,dan het kleine borgplaatje loshalen met een tangetje of pincet,tis ff klooien en dan kan je dat grotere plaatje naar buiten schuiven,hoeft maar een klein stukje want die houdt het slot vast
Ik kan er niet bij komen. Zit nog een plaatje voor met schroefjes vast.
Of je gaat met je kentekenkaart naar de HD dealer en betaald 55 euro.
Dan heb je 2 weken later 2 originele sleutels uit de USA.

Gaat op Vin nummer
Er van uitgaand dat de slotjes orgineel zijn.. tank en contactslot zijn ook al verschillend
 
Terug
Bovenaan Onderaan