Contactslot vervangen suzuki gs500e

GrasGraaier

Rookie
8 nov 2023
6
1
Hallo allemaal,
Recent heb ik mijn eerste projectmotor opgekocht. Een suzuki gs500e 1993. Nu moet het contactslot vervangen worden gezien deze 9 van de 10x blijft hangen (ook na een hoop contactspray).
Mijn vraag is dus of dit zomaar kan gezien auto's bijvoorbeeld een startonderbreker hebben.
Excuus als dit misschien een domme vraag is en als iemand hier een antwoord/oplossing op weet dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Grasgraaier
 
Ja dat kan, een GS500E is nog een lekker domme motor. :9
Het kan wel zijn dan het contactslot met anti-diefstal boutjes vastzit aan de kroonplaat, weet ik niet zeker.
Ah top, bedankt voor je antwoord. Ik begreep dat dit inderdaad het geval is mbt de antidiefstal boutjes. Weet je toevallig of deze gewoon uit te boren zijn en dat ik hier gewoon draadeindjes in kan zetten?
 
Ah top, bedankt voor je antwoord. Ik begreep dat dit inderdaad het geval is mbt de antidiefstal boutjes. Weet je toevallig of deze gewoon uit te boren zijn en dat ik hier gewoon draadeindjes in kan zetten?
Degene die ik tegen kwam op een losse kroonplaat waren verbazend makkelijk uit te boren en te vervangen door gewone bouten.
 
En anders zijn ze niet zo heel anti diefstal. Het is bij suzuki vaak een torx met zo'n gaatje. En die zitten vaak in setjes. Bij Yamaha zijn het wel eens breekboutjes. En die verliezen het heeeeeel snel van een stiftfreesje :t
 
suzuki-gs500e-1993-p-usa-e03-wiring-harness_big3IMG00902204_502b.gif
screw6x18_big0913906026-01_d57d.jpg
 
Voordat je gaat schroeven: goed volblaffen met remmenreiniger en dan leegblazen met een luchtspuit. kan zijn dat er al een hoop troep in zit die dan alsnog gaat verhuizen. Als het niet lukt kun je altijd nog het slot vervangen.
 
Sowieso het slot vervangen, als je het mij vraagt door een knopje. Dat zet je op een plek uit het zicht en dan is het opgelost;) even moeilijk te stelen als met een contactslot, misschien nog wel moeilijker.
 
Laatst het slot van m'n fiets nog gangbaar gemaakt met olie. Vervolgens inderdaad uitgespoten met remmenreiniger. Er kwam op die manier echt een flinke berg troep uit. Daarna welke het weer als nieuw. Zeker het proberen waard imo
 
Terug
Bovenaan Onderaan