gat in koppelingsdeksel

7 jul 2004
181
0
amsterdam
Vrienden,

Afgelopen weekend is in mijn afwezigheid mijn kawasaki w650 omgevallen. er is een auto tegenaan gereden, of een dronken gek tegenaan gevallen of heeft m omgeduwd, ik weet het niet.

Anyway, onder andere het rempedaal is in de koppelingsdeksel gedrukt door de val en er zit een gat in. olie eruit gelopen etc. er zijn geen losse stukken alles zit nog in het gat.

Weet iemand een manier om dit te repareren? Lassen of een rubberachtig spul oid?

groeten Thomas
 
hangt er een beetje van af wat je acseptabel vind, hoe groot de schade is en wat je berijd bent uit te geven.
en moet het een nood reparatie worden of moet het de rest van het motor leven blijven voldoen.
ik zou zeggen doe eerst even een foto van de schade dan kunnen we zien waar we het over hebben.
 
Ik zou het chemisch lassen, mooie ronde Alu plaat er tegenaan lijmen ervanuit gaan dat het gat een beetje op een goede plaats zit (daar heb ik een goede ervaring mee, geen idee waar je het kunt krijgen spul was van een overdatum batch van defensie ideaal voor (nood)reparaties).
Lassen moet je niet willen, dan kun je beter een nieuwe deksel proberen te scoren, er liggen vast genoeg afgetrapte blokjes op de sloop die toch geen waarde meer hebben.
 
Met m'n oude motor heb ik mezelf eens onderuit geremd, gevolg, een klein scheurtje in het linker carterdeel, olie lekte er ietsjes uit. Ik heb toen bij de Gamma/Praxis o.i.d. een stukje kneedbaar staal gehaald (van Gryfon), de boel opgeschuurd en goed ontvet, daarna het spul er tegenaan gedouwd, het zit al 2 jaar perfect en lekvrij.
Zoiets zou ik dus doen.
 
Vrienden,

Afgelopen weekend is in mijn afwezigheid mijn kawasaki w650 omgevallen. er is een auto tegenaan gereden, of een dronken gek tegenaan gevallen of heeft m omgeduwd, ik weet het niet.

Anyway, onder andere het rempedaal is in de koppelingsdeksel gedrukt door de val en er zit een gat in. olie eruit gelopen etc. er zijn geen losse stukken alles zit nog in het gat.

Weet iemand een manier om dit te repareren? Lassen of een rubberachtig spul oid?

groeten Thomas

Niets achtergelaten dus? Mooi klote! Als de schade meer is dan €250,- (bij het fatsoenlijk repareren dus) en je kunt sporen van een aanrijding door een auto op je motor vinden kun je aanspraak maken op het waarborgfonds voor een vergoeding! Wat betreft goedkoop repareren, doe wat Kanariepiet en kayvd zeggen.

404
 
Zou inderdaad gewoon eerst eens informeren wat een nieuwe kost
Als ik het goed zie op een internetonderdelensite zo'n 185 euro. Pakkingkje erbij, staat de W er voor rond de 200 euro er weer netjes bij.

Blijft natuurlijk lullig, maar je moet maar zo denken, onderuit schuiven op een dieselspoor is al snel duurder. En pijnlijker.

Greetz, Dutch
 
Gewoon lassen en glad maken, daarna spuiten. (neem aan dat het aluminium is)
Heb al zo vaak deksels gelast tijdens mijn motor race tijdperk.
Heb er ook vaak een dikke strook op gelast, om tijdens een val doorslijten te voorkomen.

Gr R
 
Ik was nog een beetje te vers gefrustreerd zie ik nu. Ik ga denk ik toch maar een nieuwe kap laten plaatsen. Het gaat behoorlijk in de papieren lopen met de kapotte knipperbol, lampoor etc.
Toch zonde inderdaad om het op een goedkope manier op te lappen.
Dank voor alle reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan