HELP!HELP! ZX9R Houdt in????

robertozx9

Rookie
30 mei 2013
13
0
Heerhugowaard
Hallo allemaal,

Ik heb een zx9r uit 2002. Met voor het eerst problemen. km stand 35000
Ik kom er even niet meer uit. Ik hoop dat dit ik via deze weg tot een oplossing kan komen.

Gisteren ben ik sinds een maand geleden even een stukje wezen rijden. Na enkele km`s was de pret al gauw voorbij. De fiets begon te haperen en sloeg vervolgens af. De fiets wou toen nog wel starten en bleef draaien met de choke open. Choke uit, sloeg ook de fiets af.
Vandaag weer gereden en wederom weer dezelfde problemen. Na de start gewoon rijden naar behoren, maar na enkele km`s haperen en afslaan.
Vervolgens alleen nog kunnen starten en wegrijden met de choke gedeeltelijk open.
Iemand enig idee?

Groeten, Rob
 
Hallo allemaal,

Ik heb een zx9r uit 2002. Met voor het eerst problemen. km stand 35000
Ik kom er even niet meer uit. Ik hoop dat dit ik via deze weg tot een oplossing kan komen.

Gisteren ben ik sinds een maand geleden even een stukje wezen rijden. Na enkele km`s was de pret al gauw voorbij. De fiets begon te haperen en sloeg vervolgens af. De fiets wou toen nog wel starten en bleef draaien met de choke open. Choke uit, sloeg ook de fiets af.
Vandaag weer gereden en wederom weer dezelfde problemen. Na de start gewoon rijden naar behoren, maar na enkele km`s haperen en afslaan.
Vervolgens alleen nog kunnen starten en wegrijden met de choke gedeeltelijk open.
Iemand enig idee?

Groeten, Rob

Lijk valse lucht bij de carbs.
 
Ik moet ook zeggen dat ik zelf dacht aan een verstopt filter of slecht werkende brandstof pomp. De eerste km dat hij goed rijd is waarschijnlijk van het beetje voldoende brandstof wat nog aanwezig is. Na een km beginnen de problemen door slecht filter of brandstof pomp . Door choke geef je hem extra peut , en wil hij wel lopen. De kuren die hij vertoont lijkt ook op een gebrek aan brandstof
Dit is echter mijn visie
 
Ik moet ook zeggen dat ik zelf dacht aan een verstopt filter of slecht werkende brandstof pomp. De eerste km dat hij goed rijd is waarschijnlijk van het beetje voldoende brandstof wat nog aanwezig is. Na een km beginnen de problemen door slecht filter of brandstof pomp . Door choke geef je hem extra peut , en wil hij wel lopen. De kuren die hij vertoont lijkt ook op een gebrek aan brandstof
Dit is echter mijn visie


Door choke geef je minder lucht en geen extra brandstof
 
Ik zou zeggen:

* Brandstof pomp
* Vacuum in de tank

Check de tankontluchting eens.

Rij eens een stuk met je tankdop open. Of doe de tankdop even open wanneer hij begint te haperen (effe stil gaan staan natuurlijk, en dan snel opendoen). Als je een sis hoort bij het openen is het niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik heb een zx9r uit 2002. Met voor het eerst problemen. km stand 35000
Ik kom er even niet meer uit. Ik hoop dat dit ik via deze weg tot een oplossing kan komen.

Gisteren ben ik sinds een maand geleden even een stukje wezen rijden. Na enkele km`s was de pret al gauw voorbij. De fiets begon te haperen en sloeg vervolgens af. De fiets wou toen nog wel starten en bleef draaien met de choke open. Choke uit, sloeg ook de fiets af.
Vandaag weer gereden en wederom weer dezelfde problemen. Na de start gewoon rijden naar behoren, maar na enkele km`s haperen en afslaan.
Vervolgens alleen nog kunnen starten en wegrijden met de choke gedeeltelijk open.
Iemand enig idee?

Groeten, Rob

Je hebt toch van die luchthappers aan de voorkant zitten :?

Zit daar toevallig niet een buis van los :?
 
luchthappers zitten vast, opbrengst van de pomp is in mijn ogen goed, brandstof spuit eruit. Vaccum lijkt me sterk want het slangetje van de tankontluchting kan je gewoon doorblazen. lijkt mij dan niet dat deze vacuum kan trekken. Zekeringen zijn goed. Relais van de brandstofpomp is volgens mij werkzaam. Dit getest door te starten zonder tank. Pomp zuigt dan wel aan, weet alleen niet hoe sterk deze dan moet aanzuigen. Dit zou ook het vaccum trekken van de carburatoren zijn. brandstof filter laat brandstrof door.
 
ik heb met mijn andere motor een kawasaki zxr750 ook een keer naar huis moeten rijden met choke erop bij mijn was het probleem verstopte carburateurs alles helemaal schoonmaken van binnen alle sproeiers dus ook de luchtsproeier en de stagenair sproeiers en vlotternaalden enzzz good luck.
 
Terug
Bovenaan Onderaan