Er-5 motor slaat uit bij wegrijden koude motor

Djeez

Die hard MF'er
15 dec 2012
937
0
Eijsden
Vraagje, sinds een maandje heb ik een er-5. Rijd lekker, maar heeft 1 probleempje.
Als de motor koud is en ik wil de eerste keer wegrijden valt ie uit op het moment dat de koppeling het aangrijpingspunt bereikt. Ook als ik hem start met de choke en even stationair laat lopen valt ie uit. Wat ik wel kan doen is hem heel hoog in de toeren laten komen 5 à 6000 en dan de koppeling op laten komen, dan begint ie te lopen. Heeft 3 weken geleden een beurtje gehad waarbij de choke hoger is afgesteld. Overigens als ie eenmaal gelopen heeft, of in de zon heeft gestaan zijn de problemen beduidend minder. Enig idee wat het kan zijn?
 
en als hij eenmaal gekoppeld is rijd hij lekker? en trekt hij lekker door?

is het misschien een falende zijstandaard schakelaar?(waar een beetje olie en smeer de boel blokkeert?
 
Laatst bewerkt:
Dan gaat ie zonder problemen, maar vraag me af of daar zo'n zijstaander sensor opzit, ik kan namelijk ook wel wegrijden als dat ding uitgeklapt is.... Tenminste rustig....
 
Ik heb vanmorgen gestart met choke (zonder ging niet) en toen de choke helemaal teruggedraaid na een paar minuten, in eerste instantie viel ie weer uit, maar had wel het idee dat ik iets minder hoog in de toeren moest om m rijdend te krijgen. Hij staat nu in de zon te wachten tot ik wegkan....
 
Dan gaat ie zonder problemen, maar vraag me af of daar zo'n zijstaander sensor opzit, ik kan namelijk ook wel wegrijden als dat ding uitgeklapt is.... Tenminste rustig....
Dan werkt hij niet goed, want die is inderdaad aanwezig. (kijk bij de bovenkant van de standaard, daar zit er een cilinderachtig iets met een pin, controleer de kabels eens en of hij niet vast zit)
Heb je al geprobeerd om je stationair toerental een beetje te verhogen?
 
Ok, ga ik daar eens naar kijken...
Nee, stationair loopt ie bij een warme motor op 1200/1300 toeren, volgens mij prima toch. En ook met de choke (4000 rpm) heeft ie dit probleem.
Overigens deed ie het ook toen ik vanmorgen niet meer hoefde te choken bij het wegrijden...
Ga vanmiddag eens even naar de zijstandaardschakelaar kijken
 
Een beetje WD40 erop en het werd minder dwz bij 3000 rpm ging ie al rijden.
Van het weekend maar eens uit elkaar (laten) halen en schoonmaken. Hopelijk probleem opgelost...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan