CB 500 s 1998 : kortsluiting

Jonathan83

Rookie
6 jun 2013
2
0
Hoi

Mocht je mij kunnen helpen zou echt dankbaar zijn.

Het probleem is dat ik gisteren nog kon rond rijden en vandaag starte hij niet, dus ik heb de batterij opgeladen en nu is het probleem pas echt begonnen.

Het is te zeggen, als ik de batterij plaats springt iedere keer de zekering in dat stekkerblokje onder die zijkap 30 amp. dus ik veronderstel kortsluiting.

ik heb gezien uit dat stekkerblokje met die zekering komen 4 draden maar geen idee wat die doen of naar waar die naar toe lopen.

Jij enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Mvg. Jonathan.
 
Hoi

Mocht je mij kunnen helpen zou echt dankbaar zijn.

Het probleem is dat ik gisteren nog kon rond rijden en vandaag starte hij niet, dus ik heb de batterij opgeladen en nu is het probleem pas echt begonnen.

Het is te zeggen, als ik de batterij plaats springt iedere keer de zekering in dat stekkerblokje onder die zijkap 30 amp. dus ik veronderstel kortsluiting.

ik heb gezien uit dat stekkerblokje met die zekering komen 4 draden maar geen idee wat die doen of naar waar die naar toe lopen.

Jij enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Mvg. Jonathan.

Spanningsregelaar hoogstwaarschijnlijk kaduuk.
 
Hoi

Mocht je mij kunnen helpen zou echt dankbaar zijn.

Het probleem is dat ik gisteren nog kon rond rijden en vandaag starte hij niet, dus ik heb de batterij opgeladen en nu is het probleem pas echt begonnen.

Het is te zeggen, als ik de batterij plaats springt iedere keer de zekering in dat stekkerblokje onder die zijkap 30 amp. dus ik veronderstel kortsluiting.

ik heb gezien uit dat stekkerblokje met die zekering komen 4 draden maar geen idee wat die doen of naar waar die naar toe lopen.

Jij enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Mvg. Jonathan.

Toch wel de plus op de + en de min op de - aangesloten?
 
Ik denk dus ook dat het de spanningsregelaar dan is, is dit een duur grapje om te vervangen ?

Zou het kunnen zijn dat deze stuk geraakt is door een jump starter te hebben gebruikt al dan niet rechtstreeks met of zonder batterij ?
of
Ik heb nu ook een andere batterij zitten, vroeger een ytx9-bs en nu zit er een ctx9-bs in.
 
Spanningsregelaars van Honda's kunnen zomaar kapot gaan... meestal een temperatuur probleem. Imitatie kost op ebay (of ergens anders) iets van 60-70 euro dacht ik, deze hebben meestal al betere koelribber er op zitten dan de originele.
Je batterij zal niets uit maken, volgens mij is er ook geen verschil tussen ytx en ctx, zolang deze in je accubak past en 12 volt levert zit dat wel goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan