Paar liter diesel olie getankt

mausjeR6

Rookie
31 jul 2010
6
0
Dronten
Hallo allemaal

Ik ben Mauritz en ik heb al sinds 2009 al een yamaha r6 uit 2008
Nu heb ik per ongeluk ongeveer 3,5liter diesel ipv euro 98 getankt daarna heb ik direct bij dezelfde pomp nog 11,5liter euro95 getankt. En ben 15km doorgereden naar mijn ouders.
Diezelfde avond ben ik nog weer 80 km naar huis gereden en iedere pomp gestopt om de brandstof te verdunnen. Mijn vraag is of ik alsnog mijn tank leeg moet laten lopen of niet
De motor rijd nog goed ondanks dat er relatief veel dieselolie in de tank zit en kan je ook eventueel schade krijgen aan de motor vanwege verkeerde brandstof
Alvast bedankt voor jullie reacties
 
Ik zou me er niet druk over maken. Nog een keer bijvullen en dan zo veel mogelijk leegrijden. Niet vol belasten, Ik durf niet te zeggen wat het mengsel met je compressie en verbrandingssnelheid doet. Maar als je nu al 100km geen probleem hebt, waarom niet?
 
Zoiezo proberen niet te veel te belasten, diesel verhoogd de verbrandings tempratuur (brand trager)

3,5liter klinkt nog niet eens zo desastreus.

Persoonlijk zou ik de tank even voor de helf of iets meer leeghalen, maar de pomp rijden, en volgooien, daarna lekker gaan rijden zoals je normaal doet, en als je weer moet tanken gooi je het afgetapte spul erin, rij je weer naar de pomp, en tank je hem weer vol.

Je kan dit natuurlijk ook over 4 tanken doen...

En zoals gezegd, e.v.t. kan je hem ook zoveel mogenlijk aftappen en het spul dan in je koekblik gooien.

Maar zolang je nog weet dat er (aardig wat) diesel in de tank zit zou ik een beetje rustig aan doen, zeker niet vol in de toeren janken.

Misschien is het ook wel zelfs goed voor je blok, het zal de kleppen en koolresten in ieder geval lekker wegbranden :)
 
Zou me er niet druk om maken, je bent al doorgereden dus als het fout kon gaan was dat nu al gebeurt. Als je twijfelt gooi t in je auto maar dat had je dan eigenlijk gelijk al moeten doen.

Ik gooide vroeger mijn auto vol met verkeerd getankt zooi. (connecties bij een wegenwacht) Was er een koekblikker die zijn tank vol benzine gooide ipv diesel. was vaak een liter of 40/50 waar dan 20% diesel in zat. Nooit wat van gemerkt (behalve in mijn buidel)
 
bedankt voor alle reacties in het begin had ik wat last van detonatie bij 8k rpm of meer toeren maar dat is ook verdwenen na verdunnen ik heb dus alleen gereden rond de 6k rpm ik ga hem voor de zekerheid toch maar wat aftappen alleen kan ik mijn koekblik niet vullen zie zit namelijk nog helemaal vol
 
wat bedoel je met detonatie bij 8k? Ik denk eigenlijk dat als er wat kwaad was, dat het grootste kwaad al is geschied. bedenk dat diesel en benzine beide mengsels zo'n van vele tientallen oliederivaten. Het zou prefect moeten mengen in de tank. alleen de stroperigheid van diesel heeft invloed op je injectie/carburatie en je bougies hebben misschien wat meer moeite met het aansteken van het mengsel. Dus als je rustig aan doet met het gas en je merkt niets dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.
 
Zoiezo proberen niet te veel te belasten, diesel verhoogd de verbrandings tempratuur (brand trager)

3,5liter klinkt nog niet eens zo desastreus.

Persoonlijk zou ik de tank even voor de helf of iets meer leeghalen, maar de pomp rijden, en volgooien, daarna lekker gaan rijden zoals je normaal doet, en als je weer moet tanken gooi je het afgetapte spul erin, rij je weer naar de pomp, en tank je hem weer vol.

Je kan dit natuurlijk ook over 4 tanken doen...

En zoals gezegd, e.v.t. kan je hem ook zoveel mogenlijk aftappen en het spul dan in je koekblik gooien.

Maar zolang je nog weet dat er (aardig wat) diesel in de tank zit zou ik een beetje rustig aan doen, zeker niet vol in de toeren janken.

Misschien is het ook wel zelfs goed voor je blok, het zal de kleppen en koolresten in ieder geval lekker wegbranden :)

Dus af en toe een litertje diesel vermengt met benzine in de motor zou eigenlijk niet verkeerd zijn :/
 
ik weet niet hoe zeker hoe detonatie klinkt op een motor maar de motor rijd gewoon door in alle versnellingen ik rij altijd met oordoppen en de motor klinkt volgens mij hetzelfde en bij het starten kwam er inderdaad best veel rook uit de uitlaat maar tijdens het rijden niet meer ik denk niet dat ik schade heb maar ga de tank morgen toch maar demonteren en leeg laten lopen of heeft iemand een beter/handigere manier om een tank gemonteerd leeg te laten lopen
 
het leed is al geleden voordat je begon met verdunnen. lijkt me overbodig om nu nog al dat werk te gaan verrichten. rijd gewoon lekker de tank in een keer leeg, houd je motor lekker opgewarmd en tank dan weet benzine. Dan is alles weer goed.
 
Kerosine bijna het zelfde als Diesel???
En Chocoladevla is bijna het zelfe als een reep gevulde pure chacolade met nootjes.

Heb zelf ookj ervaring met Diesel bij de benzine, flink roken en vetgeslagen bougies.
Ook niet elk injectie systeem is hier even blij mee.
 
Hallo allemaal

Ik ben Mauritz en ik heb al sinds 2009 al een yamaha r6 uit 2008
Nu heb ik per ongeluk ongeveer 3,5liter diesel ipv euro 98 getankt daarna heb ik direct bij dezelfde pomp nog 11,5liter euro95 getankt. En ben 15km doorgereden naar mijn ouders.
Diezelfde avond ben ik nog weer 80 km naar huis gereden en iedere pomp gestopt om de brandstof te verdunnen. Mijn vraag is of ik alsnog mijn tank leeg moet laten lopen of niet
De motor rijd nog goed ondanks dat er relatief veel dieselolie in de tank zit en kan je ook eventueel schade krijgen aan de motor vanwege verkeerde brandstof
Alvast bedankt voor jullie reacties


Denk dat het wel meevalt nu ik je verhaal hoor.
 
Kerosine bijna het zelfde als Diesel???
En Chocoladevla is bijna het zelfe als een reep gevulde pure chacolade met nootjes.

Heb zelf ookj ervaring met Diesel bij de benzine, flink roken en vetgeslagen bougies.
Ook niet elk injectie systeem is hier even blij mee.

The different chain lengths have progressively higher boiling points, so they can be separated out by distillation. This is what happens in an oil refinery -- crude oil is heated and the different chains are pulled out by their vaporization temperatures. (See How Oil Refining Works for details.)

The chains in the C5, C6 and C7 range are all very light, easily vaporized, clear liquids called naphthas. They are used as solvents -- dry cleaning fluids can be made from these liquids, as well as paint solvents and other quick-drying products.

The chains from C7H16 through C11H24 are blended together and used for gasoline. All of them vaporize at temperatures below the boiling point of water. That's why if you spill gasoline on the ground it evaporates very quickly.

Next is kerosene, in the C12 to C15 range, followed by diesel fuel and heavier fuel oils (like heating oil for houses).

Daarnaast heb ik collega's die tienduizenden kilometers gereden hebben met kerosine in hun diesel auto. Op termijn mis je de smering van de vettere diesel, maar de auto geeft er niet om. Diesel en kerosine zitten heel dicht bij elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan