Motorrijles: Kletsen over lessen #8 'A1?.. AM-zwaar!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom voor btb, gefeliciteerd annemarie, en iedereen die aan het lessen is veel suc6! Het is prachtig weer (eindelijk) dus lekker rijden!
 
Je bedoeld lekker zweten in veel te warme kleding die veel te weinig gewassen word! :') Maar ik ben zóóó blij dat ik niet in de winter hoef te lessen, laat maar komen de maandag gaan we weer los. Wel in de avond gelukkig.
 
Warm is niet lekker hoor, op de motor, zeker niet als je langzaam rijdt in de bebouwde kom. Kou is beter, daar kun je dikke kleren voor aantrekken.
 
Ik heb het zelf niet gedaan, maar het is en blijft altijd link.
Je bent niet verzekerd en bovenal strafbaar.
Je rijd zonder rijbewijs. Tenzij het op privéterrein is.
Een extra les is dan goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt :)

Wel bijzonder om te zien hoe mensen met examen stress om kunnen gaan. Naast mij zat een vrouw die helemaal de weg kwijt raakte. De eerste vragen leek er niks aan de hand maar na een vraag of 10 ging het mis. Op de kastjes kon je horen wanneer iemand een keuze maakte aan het geklik van de knoppen. Naarmate het examen vorderde kon je dus horen dat ze steeds meer haar antwoorden ging veranderen en ook regelmatig te laat was.

Na afloop vertelde ze dt ze bij vraag 8 (frappant dat ze dat uberhaupt nog wist) erg twijfelde. En bij het beantwoorden van vraag 9 nog met haar gedachte bij 8 zat waardoor ze ging twijfelen over haar keuze bij 9. Gevolg, bij vraag 10 zat ze te twijfelen over 2 eerdere vragen en dat escaleerde helemaal.

Helaas zakte ze enorm (18 fout) terwijl het bij oefenexamens goed genoeg ging. Best sneu want ze had het papiertje nodig om AVD te kunnen halen. Praktijk ging prima. Het is echt belangrijk om je hoofd leeg te maken voor iedere vraag, oude vragen kan je niet meer corrigeren dus waarom nog over twijfelen?

Dat klinkt echt heel bekend in mijn oren, ik heb faalangst en heb dit ook vaak. Je kunt er niets tegen doen als het opkomt. Ik slik meestal wat kalmerende middelen voordat ik iets spannends ga doen maar dit is niet altijd een optie. Ik heb op school een tentamen 16 keer gemaakt omdat ik iedere keer nerveus werd van de docent en een black-out kreeg. Ik heb zelf van de zenuwen een keer mijn eigen naam verkeerd geschreven, balen!
 
Mijn oude AVD datum, via Hippe, heeft Hippe op mijn verzoek verwijderd.
Toch vind ik het dan frappant dat ze de kosten niet terug kunnen geven. Wel hebben ze me van tevoren verteld dat als ze het boeken en ik haal mijn AVB niet, dat ik dan niet mijn geld terug kon krijgen voor het AVD examen. Ik heb daar gehoor aan gegeven, maar vraag me af of dit uberhaupt wel rechtsgeldig is.

Anyways ik wil er niet te lang bij stilstaan tenzij het overduidelijk is dat ik mijn geld terug hoor te krijgen.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met | Wolffson waar ik 27 juni een intake les zal krijgen. Zijn website en reacties geven me het vertrouwen dat hij in ieder geval meer gericht is op mij als leerling.

Zoals het er nu uitziet zou ik in September (eerder kan ik sowieso niet ivm werk) af kunnen rijden voor zowel AVB als AVD.

Ik word wel een beetje jaloers als ik mensen hier geslaagd zie zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraag even voor de zekerheid na bij het CBR hoe het precies zit met het terug krijgen van je geld. Rijscholen bluffen ook vaak en dat levert ze vaak gewoon geld op. Je hebt niets te verliezen door het op te vragen. Ik kan het je ook niet met 100% zekerheid zeggen en of het rechtsgeldig is, tja, juridisch gezien moet je het dan ook ondertekend hebben en anders is er nog ruimte voor interpretatie.

Ik hoop in ieder geval wel dat mensen twee keer nadenken voordat ze bij Hippe gaan lessen. Er zijn zat andere rijscholen dus maak een verstandige keuze ;)
 
Mijn oude AVD datum, via Hippe, heeft Hippe op mijn verzoek verwijderd.
Toch vind ik het dan frappant dat ze de kosten niet terug kunnen geven. Wel hebben ze me van tevoren verteld dat als ze het boeken en ik haal mijn AVB niet, dat ik dan niet mijn geld terug kon krijgen voor het AVD examen. Ik heb daar gehoor aan gegeven, maar vraag me af of dit uberhaupt wel rechtsgeldig is.

Anyways ik wil er niet te lang bij stilstaan tenzij het overduidelijk is dat ik mijn geld terug hoor te krijgen.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met | Wolffson waar ik 27 juni een intake les zal krijgen. Zijn website en reacties geven me het vertrouwen dat hij in ieder geval meer gericht is op mij als leerling.

Zoals het er nu uitziet zou ik in September (eerder kan ik sowieso niet ivm werk) af kunnen rijden voor zowel AVB als AVD.

Ik word wel een beetje jaloers als ik mensen hier geslaagd zie zijn ;)
jaloers hoef je niet te zijn hoor. (oke, klein beetje dan :+ )
je lest maar 1 keer, kan je het beter goed doen toch...
ik hoop dat je het bij je nieuwe school veel meer naar je zin hebt, en dat er ook wat meer aandacht aan je besteed wordt.
 
Mijn oude AVD datum, via Hippe, heeft Hippe op mijn verzoek verwijderd.
Toch vind ik het dan frappant dat ze de kosten niet terug kunnen geven. Wel hebben ze me van tevoren verteld dat als ze het boeken en ik haal mijn AVB niet, dat ik dan niet mijn geld terug kon krijgen voor het AVD examen. Ik heb daar gehoor aan gegeven, maar vraag me af of dit uberhaupt wel rechtsgeldig is.

Anyways ik wil er niet te lang bij stilstaan tenzij het overduidelijk is dat ik mijn geld terug hoor te krijgen.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met | Wolffson waar ik 27 juni een intake les zal krijgen. Zijn website en reacties geven me het vertrouwen dat hij in ieder geval meer gericht is op mij als leerling.

Zoals het er nu uitziet zou ik in September (eerder kan ik sowieso niet ivm werk) af kunnen rijden voor zowel AVB als AVD.

Ik word wel een beetje jaloers als ik mensen hier geslaagd zie zijn ;)

Heb je de Algemene Voorwaarden doorgenomen?

In principe ben je gebonden aan de algemene voorwaarden. Tenzij er onredelijk bezwarende clausules in staan (deels geregeld bij wet). Verder horen de AV voor of bij het sluiten van de overeenkomst overhandigd te zijn, of hoort deze kenbaar gemaakt te zijn waar je deze kan vinden.
 
Dit kun je ook doen via google. Het nadeel van het schrijven van een recensie is dat als je net zo'n instructeur hebt als ik gehad heb dat hij je kan gaan lastig vallen. Hij heeft alle gegevens van je. Zelf vind ik dat niet zo'n prettig idee, ik weet niet hoe anderen hierover denken?
 
Dit kun je ook doen via google. Het nadeel van het schrijven van een recensie is dat als je net zo'n instructeur hebt als ik gehad heb dat hij je kan gaan lastig vallen. Hij heeft alle gegevens van je. Zelf vind ik dat niet zo'n prettig idee, ik weet niet hoe anderen hierover denken?
ik weet het niet. het was gewoon een idee.
 
ik weet het niet. het was gewoon een idee.


Het is ook een heel goed idee! Zonder meer. Het zou al een gewin zijn voor heel wat mensen die aan het lessen zijn dat ze van tevoren weten waar ze mee in zee gaan. Ook zou het handig zijn voor de kwaliteit van rijlessen dat mensen eerder een klacht indienen bij het CBR. Daar ben ik er zelf ook een van, en alle mensen die met mij gereden hebben bij dezelfde rijschool zijn het daar ook mee eens. Als iedereen een klacht in zou hebben gediend dan zou hij hopelijk al op zijn vingertjes getikt zijn dan wel opgelost zijn in zijn eigen sop.
 
Heb je de Algemene Voorwaarden doorgenomen?

In principe ben je gebonden aan de algemene voorwaarden. Tenzij er onredelijk bezwarende clausules in staan (deels geregeld bij wet). Verder horen de AV voor of bij het sluiten van de overeenkomst overhandigd te zijn, of hoort deze kenbaar gemaakt te zijn waar je deze kan vinden.
Je bent gebonden aan de algemene voorwaarden MITS deze niet tegen de wet zijn.
Een garderobe die claimt dit voor verlies of diefstal verantwoordelijk te zijn, is dat bijvoorbeeld wel gewoon, ongeacht wat de AV zeggen.

Je hebt sowieso recht op het deel voor "de les voor het examen" als je die ook betaald hebt. Dat is namelijk gewoon een betaalde dienst waar je vanaf ziet, waar geen verdere administratie achter zit. Hoe dat allemaal juridisch in elkaar steekt durf ik alleen niet te zeggen, maar dát geld heb je sowieso recht op.
Voor het examengeld zelf moet je even het CBR informeren, want daar zit best veel administratie achter, en die kunnen wel eens moeilijk doen.


Dit kun je ook doen via google. Het nadeel van het schrijven van een recensie is dat als je net zo'n instructeur hebt als ik gehad heb dat hij je kan gaan lastig vallen. Hij heeft alle gegevens van je. Zelf vind ik dat niet zo'n prettig idee, ik weet niet hoe anderen hierover denken?
En als ze je lastig gaan vallen is het heel makkelijk. Juridische mogelijkheden genoeg. Wordt het laster, wordt het stalken, wordt het "gewoon lastigvallen"? Gebieds- en contactverbod zijn best haalbaar.

Wie zegt daarbij dat JIJ het geschreven hebt? Schrijf (of laat schrijven) een recensie onder een andere naam. Als jij je recensie bij wijze van naar mij stuurt, wil ik hem best plaatsen onder naar Pietje hoor. Dat is allemaal best te regelen.

Maar ik snap ook best dat mensen dat gokje niet willen of durven nemen.
 
Maar die rijschool kan jouw AVD dan nu toch op andere naam gaan zetten en er een ander lespersoon nog eens lekker voor laten betalen? Ik begreep ook dat rijscholen hem in een 'etalage' kunnen zetten ter verkoop voor andere rijscholen. Dan is er dus kans dat dat gebeurt, maar jij alsnog hebt betaald, voor iets dat je niet hebt gekregen...
Lastig verhaal zeg, balen, is je niet gegund!
 
Ik heb het CBR 2 x gemaild. 1 x met de klacht over de rijschool en dat ik niet meer het AVD examen via hen wilde doen. 1 x met de vraag of het waar is dat ik mijn AVD examen geld niet meer terug krijg omdat "het CBR het geld niet terug geeft" (aldus Hippe). Ook heb ik op advies van Deetje het KNMV gemaild met een klacht over Hippe gezien Frans een KNMV gecertificeerde instructeur is.

Ik wacht even antwoord af.
 
Ja de rijschool kan de AVD inderdaad verkopen want hij staat niet meer op je naam. Maar het geeft meer gezeik als je dit niet had gedaan (zie mijn vorige posts) Het zou lulliger voor je zijn als je daardoor niet kon afrijden. Dit heb ik wel meegemaakt vandaar dat ik alle ins en outs ondertussen wel ken. ;(
 
Ik heb het CBR 2 x gemaild. 1 x met de klacht over de rijschool en dat ik niet meer het AVD examen via hen wilde doen. 1 x met de vraag of het waar is dat ik mijn AVD examen geld niet meer terug krijg omdat "het CBR het geld niet terug geeft" (aldus Hippe). Ook heb ik op advies van Deetje het KNMV gemaild met een klacht over Hippe gezien Frans een KNMV gecertificeerde instructeur is.

Ik wacht even antwoord af.


Het KNMV te contacteren had ik nog niet bedacht, goede zet!!
 
Het KNMV geeft hoog op van de instructeurs met KNMV-licentie. En een instructeur die ik ken (zelf geen les van gehad, maar wel van 'mijn' rijschool) is ook KNMV-instructeur. Die zou echt zwaar over de rooie zijn als hij wordt vergeleken met zo'n **kel.
Vandaar dat ik met de tip kwam om de KNMV te mailen, ik kan me niet voorstellen dat die blij zijn met zo'n
'visitekaartje'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan