Handschoenen, Onder of Over?

Manchet van de handschoen, onder of over de jas?

  • Over de jas

  • Onder de jas

  • Ik draag alleen handschoenen zonder manchet


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Eerst had ik handschoenen met een laag die onder je jas kon en een die over je jas ging, dan liep het water niet je handschoen in. Nu heb ik een jas met twee lagen, een voor onder de handschoen en een voor over de handschoen. Mijn antwoord is dus beide tegelijk.

In de zomer zorg ik dat er wat ruimte is tussen mijn handschoen en mijn mouw zodat ik wat rijwind in mijn jas krijg.
 
Mouw over de handschoenen, anders wordt het te warm onder het rijden.:P
Ik ben extreem benieuwd welke jas en handschoenen jij draagt waarbij je het met dit weer te warm krijgt!?!

Heb je deze jas?
Syme-Irving-Penn.jpg
 
Ik ben extreem benieuwd welke jas en handschoenen jij draagt waarbij je het met dit weer te warm krijgt!?!

Heb je deze jas?
_O- Oke oke..met deze temperaturen valt het best mee met de warmte.

Maar even serieus..mijn zomerhandschoenen zijn gemaakt om over de mouw te dragen en mijn mid-seasons niet. Ik vindt mouw over de handschoen op de een of andere manier gewoon prettiger zitten dus bij aanschaf van nieuw paar handschoenen let ik daar wel specifiek op.;)
 
Het liefst rij ik met handschoenen onder de mouw. Vind ik lekkerder zitten en mooier 🤔
 
Met zomerhandschoenen rij ik altijd met de handschoen in de mouw. Bij m'n winterhandschoenen past dat niet, dus dan gaan ze er over.
Voor mij precies hetzelfde, maar mijn waterdichte handschoenen voor het voor- en najaar er altijd overheen. Het water loopt anders zo mijn mouw in.
 
Hmm , ben een keer door een wesp gestoken die onder de mouw was gekropen / gewaaid :P. Dat was wel zonder handschoenen aan , maar daarom nou altijd handschoenen aan en over de mouw. Trouwens ik ken ook geen motor handschoenen die zo kort zijn , dat ze onder de mouw passen. :)
 
Voor mij geldt:

Zomerhandschoenen: onder
Winter/regenhandschoenen: over

In de zomer trek ik de jas altijd strakker aan bij de polsen, zodat beestjes fijn wegblijven onder de jas vandaan.
 
Over de mouw en onder de mouw.
Droog weer er over
Nat weer er onder.

Als ik ergens een gruwelijke p3st hekel aan heb is dat het water via binnenzijde pols je handpalm in kruipt:XB|
 
Trouwens ik ken ook geen motor handschoenen die zo kort zijn , dat ze onder de mouw passen.
Held Satu KTC heeft een sok-achtige schacht, die valt vrij makkelijk in de mouw van de jas. Daar hoef ik niet echt een extra handeling voor te verrichten. Gewoon aan doen.
02224500001_200x200.jpg


En de Sambia Pro is echt heel kort en rust bij mij tegen de mouw aan. Niet direct zichtbaar maar je ziet het aan die minimale klittenband sluiting bij de pols:
02216300068C2fg78li4Opvj_200x200.jpg


Ik heb ze allebei gehad, prima spul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan