Yamaha TMAX uitlaat vervangen door Gyt-r uitlaat

Nilton

MF'er
25 jun 2013
114
0
Rotterdam
Hallo,

Ik wil mijn uitlaat vervangen door een Gyt-r. Kan iemand mij meer over deze uitlaat vertellen? En is het gewoon een kwestie van uitlaat verwisselen en rijden maar?

Grt
 
Gyt-R? Wat moet ik me daarbij voorstellen, zoiets?
Gieter%20-%20kunststof.jpg
 
GYTR (Genuine Yamaha Technology Racing) delen zijn puur voor de racerij gebouwd dus zonder e-keur.
Zijn overigens wel door yamaha zelf ontwikkeld en kwalitatief goed.
 
Laatst bewerkt:
GYTR wordt in Nederland dan ook niet geleverd. De uitlaat zal mogelijk vanuit Amerika zijn geïmporteerd.

TS, voor een 4takt maakt de uitlaat niet zo veel uit. Daarnaast is een uitlaat nu ook niet direct een stuk mysterieuze technologie. Een deels holle pijp met wat demping er in. Als je 'm mooi vindt, de prijs is ok en hij klinkt goed, waarom dan niet?
 
GYTR wordt in Nederland dan ook niet geleverd. De uitlaat zal mogelijk vanuit Amerika zijn geïmporteerd.

TS, voor een 4takt maakt de uitlaat niet zo veel uit. Daarnaast is een uitlaat nu ook niet direct een stuk mysterieuze technologie. Een deels holle pijp met wat demping er in. Als je 'm mooi vindt, de prijs is ok en hij klinkt goed, waarom dan niet?

Afhankelijk of hij alleen een demper wil of echt de gehele uitlaat vervangt.
En dan zijn er behoorlijk wat variabelen die het topvermogen of de karakteristiek beïnvloeden.

Anders zou elke vervangingsuitlaat of -demper wel dezelfde wijzigingen in de vermogenscurve vertonen ;)
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk of hij alleen een demper wil of echt de gehele uitlaat vervangt.
En dan zijn er behoorlijk wat variabelen die het topvermogen of de karakteristiek beïnvloeden.
Anders zou elke vervangingsuitlaat of -demper wel dezelfde wijzigingen in de vermogenscurve vertonen ;)

Als je de kat weglaat door de hele uitlaat te vervangen klopt dat. Dan win je wel een aantal pk's. Niet zozeer door de andere uitlaat, maar omdat een kat nu eenmaal vermogen kost.

Aan de andere kant wordt de (vermogens)winst vaak zwaar overdreven, met name de verschillen tussen de diverse uitlaten. Bij diverse testen blijkt steeds weer dat de claims van fabrikanten nogal optimistisch zijn. Logisch, de OEM pijpen zijn tegenwoordig een stuk effectiever. Daarnaast maakt de pijp bij een 4takt niet zo veel verschil uit, tenzij die heel slecht is ontworpen.
Er is één uitzondering en dat zijn oudere motoren, daar kan een moderne pijp vaak wel wat winst genereren. Maar ook dat is vaak relatief.
 
Laatst bewerkt:
Er staat er namelijk 1 te koop op ebay, waarvan de eigenaar deze dus op zijn tmax heeft gemonteerd. Wel vreemd dat ik zelf geen andere tmax met deze specifieke uitlaat ben tegenkomen, wel op yamaha quads. Het lijkt me wel wat vooral het geluid, hier door ik het voor.

Bedankt voor de info, maar zo te horen blijkt niemand zelf een motor te hebben met een GYTR eronder.
 
Er staat er namelijk 1 te koop op ebay, waarvan de eigenaar deze dus op zijn tmax heeft gemonteerd. Wel vreemd dat ik zelf geen andere tmax met deze specifieke uitlaat ben tegenkomen, wel op yamaha quads. Het lijkt me wel wat vooral het geluid, hier door ik het voor.

Bedankt voor de info, maar zo te horen blijkt niemand zelf een motor te hebben met een GYTR eronder.

Maar is het dan een compleet systeem, of alleen de demper?
Die dan wellicht van een quad of motor af komt?
 
Er staat er namelijk 1 te koop op ebay, waarvan de eigenaar deze dus op zijn tmax heeft gemonteerd. Wel vreemd dat ik zelf geen andere tmax met deze specifieke uitlaat ben tegenkomen, wel op yamaha quads. Het lijkt me wel wat vooral het geluid, hier door ik het voor.

Bedankt voor de info, maar zo te horen blijkt niemand zelf een motor te hebben met een GYTR eronder.

Dat is verklaarbaar, omdat GYTR hier niet wordt verkocht. Het zegt niets over de kwaliteit van de pijp.

Ik had een GYTR riser (in feite een verlager) op m'n Fazer 1000. Die was ook uit Amerika geïmporteerd. Fraai afgewerkt, zonder meer kwaliteit.
 
Het gaat dus alleen om de demper.

Dus als ik het goed begrijp is het DE uitlaat verwisselen en rijden? Moeten er geen andere dingen afgesteld worden?

wat lichtere rollen zou een goede combo zijn
ga maar is 2 gram lichter dan standaart

voorbeeld bij honda dylan 150 als je leovince uitlaat koopt horen er 9.8 gram rollen bij
standaart zit er 12.5 gram in
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan