Contactslotpositie, knipperlicht, laadlampje en inhouden.

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.117
8.243
Assen
Hoi mensen, deze middag kreeg de jawa (12V, 150W laderij in orde) een vreemd verschijnsel;
Ik reed met het stadslicht aan (stadslichtje is een LED, doet 't erg goed) en ik merkte dat als ik richting aan geef, het laadlampje ook knippersgewijs ging branden.
En als ik richting naar links aangeef, houdt de motor op hetzelfde ritme in (niet geneog sap naar de ontsteking lijkt me), Als ik richting naar rechts aan geef houdt hij niet in..

Als ik de contactschakelaar een standje verder draai zodat het dimlicht het ook doet, is het hele verschijnsel, incluus het oplichten van het laadlampje, over..

Kan iemand hier iets over speculeren??
 
Hmmm ik begrijp het nog niet goed.. het contactslot heeft geen massa aansluiting.
Hij doet dit alleen in de bovenbeschreven situatie.
Ik ben bang dat ik nog wat meer uitleg nodig heb.. :$
 
Accuverbindingen en massapunt is goed. Het lijkt me dat de betreffende positie van het contactslot weerstand geeft?
Ik zal eens kijken of ik het contactslot uit elkaar kan halen..
 
Accuverbindingen en massapunt is goed. Het lijkt me dat de betreffende positie van het contactslot weerstand geeft?
Ik zal eens kijken of ik het contactslot uit elkaar kan halen..
Je kan de spanning meten over het schakelcontact.
Als deze een overgangsweerstand heeft zal je spanning meten als hij ingeschakeld staat.
Meet je meer dan 0.2 volt dan is het contact niet goed.
 
Ik heb het contactslot uit elkaar gepeuterd en er zat zowaar een contactje los..
Nu is het verschijnsel over!
een ieder bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan