Uit de oude doos gevonden; pixxies DEEL II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad sfeervolle pics, ik was toen 7......... kan mij de tijd nog herinneren dat ik als jochie op de fiets naar het semafoor ging bij de pier van hoek van Holland om mij te vergapen aan de motoren die daar kwamen. Wat ouder ging ik met vriendjes op de fiets naar Naaldwijk op zaterdagmiddag, naar Leen Post!
Of bij het strand op het plein onder de grote klok. Vrouwtje bij mijn TX750 ongeveer 1974 denk ik zo.
full

De Westlanders kwamen op hun Kreidler natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha ja inderdaad daar verzamelde ze zich ook, en nog steeds! Alleen is er nu een verhoging met bankjes en recentelijk op de grond er naast ook bankjes erbij zodat er bijna geen plek meer is om te parkeren. En de Kreidlijken en Dappies komen er nog steeds, hoor ze geregeld langs mijn huis richting strand scheuren!

Heerlijke foto's zijn dit, kom maar door hoor mannen!

(helemaal rechts is dat een Yamaha FS1, kijk eens naar die 3 koplampen :?)
 
Op de Camping "La Ballena Alegre"in Sant Pere Pescador, vlak bij Barcelona.[1972]
full

Hier Sloopkögel in actie.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vond een paar foto's uit 1966. De motor staat momenteel lekker in de garage, zoals ik eerder heb gepost is hij even weggewest, een jaar of 44.

De BSA met TH-30-80 bestaat niet meer, maar ik heb hem wel een keer gered toen hij in de fik vloog. Hij was van mijn zwager (die ook niet meer bestaat) en hij stond benzine te lekken omdat de vlotternaald even was vergeten dat hij zijn werk hoorde te doen. En dat druppelt dan precies op de magneetontsteking.

Zwager had niets in de gaten, zoals vaker en gaf hem een schop met de bedoeling dat hij tot leven zou geraken. Met een flinke whoesh stond hij per direct in de hens en zwager maakte dat hij wegkwam.

Ik trok mijn lederen jack uit en begon het kampvuur dood te slaan. Mensen stonden te schreeuwen dat ik moest maken dat ik weg kwam, want de boel ging exploderen. Er begon zelfs een oude heer aan me te trekken, maar ik wist dat de tank helemaal vol was en dat gaat niet meteen tot explosies leiden.

En verdomd, na een paar buitengewoon harde windvlagen, als gevolg van het jack (dat ik nog altijd heb) en veel adrenaline, was het vuur zomaar weg, nergens meer te vinden.

De Norton, als ik er goed naar kijk durf ik met grote stelligheid te beweren dat de banden die er toen om zaten, er nu nog steeds om zitten en het bizarre is dat er geen droogtescheurtje valt te bekennen en het rubber nog zacht en soepel aanvoelt. Die banden zijn tenminste 51 jaar oud.

Van de week vier Michelins van zes jaar oud met nog bijna volledig profiel weggepleurd omdat het canvas zichtbaar werd. Wat is er met het rubber gebeurd? Was vroeger dan toch bijna alles beter?

Mooie foto Han, maar die TH-30-80 is geen BSA. Dat is een Matchless.
Ik denk een '51 er.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die gekke Westlanders maakten er altijd wat moois van en ik moest voor mijn werk de opvoersetjes er weer afhalen :X

Westlander hier :+

Het is hier nog steeds een groot feest met al die Kreidlers en Zundapps, mijn generatie en de jeugd neemt het gewoon over, me broertje heeft een Zundapp, paar vrienden van hem met name Kreidlers.

Als ik me niet vergis hebben we hier in het dorp ook de grootste brommerclub van Nederland, OBC de oudkamp.
Ik rij voor de gein wel eens mee met mijn Honda CB77 (is toch ook een klein ding, past er makkelijk tussen) , met ruim 200 2 takten, en een gigantische rookwolk, je lacht je echt de vouwen uit je broek. Wat een feest. Vooral leuk als we een buitenaf route nemen en er lopen geitenwollen sokken type's op het fietspad, je moet ze eens zien wapperen met hun handen, en hoe snel die zakdoekjes uit de broekzak komen en voor de mond zitten _O- _O-

Sinds een paar jaar wordt er in S'Gravenzande altijd een (auto en brommer) oldtimer evenement gehouden, de brommers zijn dan ook altijd goed aanwezig.
Helaas wil de motor oldtimer 'markt' hier niet echt van de grond komen, ik heb het idee dat hier zat oude troep rijd, maar de oldtimer motorrijders zie je hier nergens. Ik probeer altijd wel aanwezig te zijn op de nodige evenementen in de buurt, maar vaak beland ik dan in een oase van brommers en auto's en zijn de motorrijders bijna nergens te bekennen... jaa, soms een enkeling.. maar niet de tientallen waar je eigenlijk op hoopt..
Best jammer, want volgens mij zijn er zat hier..
 
Mooie foto Han, maar die TH-30-80 is geen BSA. Dat is een Matchless.
Ik denk een '51 er.

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Het is ruim 50 jaar geleden en we hebben zo veel motoren gehad en idd ook een Matchless twin, of zou het een single zijn geweest, want die heeft hij ook nog gehad.

Mooie tijden, ik woonde in Berkhout bij Hoorn, waar deze foto's zijn gemaakt en mijn zwager belde vanuit den Bosch, waar hij met de motor stond met problemen, of ik ff wilde komen helpen. Dus hup, op de Norton en even naar den Bosch.

Ik heb met de Norton alleen een keer langs de weg gestaan met een lekke voorband, dus wiel er uit, met een auto liftend naar de stad, andere band er om, met een andere auto liftend terug naar de motor, wiel er in en gaan. Hoef je nu niet meer te proberen want de kans is groot dat je dan alleen nog een wiel hebt.
 
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. Het is ruim 50 jaar geleden en we hebben zo veel motoren gehad en idd ook een Matchless twin, of zou het een single zijn geweest, want die heeft hij ook nog gehad.

Mooie tijden, ik woonde in Berkhout bij Hoorn, waar deze foto's zijn gemaakt en mijn zwager belde vanuit den Bosch, waar hij met de motor stond met problemen, of ik ff wilde komen helpen. Dus hup, op de Norton en even naar den Bosch.

Ik heb met de Norton alleen een keer langs de weg gestaan met een lekke voorband, dus wiel er uit, met een auto liftend naar de stad, andere band er om, met een andere auto liftend terug naar de motor, wiel er in en gaan. Hoef je nu niet meer te proberen want de kans is groot dat je dan alleen nog een wiel hebt.

Mooie verhalen! :]
 
Hadden ze toen al mobieltjes :?
Wij hadden een fietsbel op onze motor. Daar belde we mee. :Y (gratis)
Wij hadden gewoon een wegenkaart op de tanktas. Dus geen navigatiesysteem. Heb ik trouwens nu nog niet. Gewoon nog met de kaart. :Y
Zelfs niet eens een communicatie systeem dat je met de bijrijder kunt praten :N
 
Laatst bewerkt:
Hadden ze toen al mobieltjes :?
Doet me denken aan de (inmiddels-ex)schoonmoeder van mijn dochter in USA:"Hebben jullie in Holland ook mobieltjes?" Nee, wij gebruiken rooksignalen in Holland :W _O-
Dat gebaar van vrouwtje wil zeggen: Schiet eens op met die foto maken. Kamera uit 1953, licht meten, afstand gokken, dan sluiter spannen en dan klik. In 1974 geen automatische dingen of mobieltjes :N. Oja, je had toen al wel de Daffodil met pienter pookje.
 
Laatst bewerkt:
Westlander hier :+

Het is hier nog steeds een groot feest met al die Kreidlers en Zundapps, mijn generatie en de jeugd neemt het gewoon over, me broertje heeft een Zundapp, paar vrienden van hem met name Kreidlers.

..

Ik heb ook jaren een Zundapp 517 special paint met 125cc luchtkoeler eronder gereden. En al schurk ik aan de rand van het Westland (HvH) toch vaak met westlanders, Hagenezen en Delftenaren op Koninginnen dag naar het Stieltjesplein in R'dam gerengdengd. En nu met de kawasuki 2smoke elk jaar naar Hellevoetsluis zie hier voor wat beeld materiaal.


Maar dwalen af, terug naar pixxies ui de oude doos.......
 
Omdat het toch een beetje uit de oude doos is , is hardenberg nog wat of is het meer een brommermarkt ?

Hippie
 
Gaan we weer verder met oude doos pixxies.
08-02-1972.
Deze foto heeft de fotograaf/Motortester [Guus Verbeek geloof ik] van het blad "MOTOR' van ons gemaakt. Wij waren bij Safe Brielselandselaan Rotterdam zuid, op de achtergrond Metrostation Maashaven.. Hij kwam de Yamaha XS 650 testen. Op dat moment had ik zo'n Yamaha XS 650. Het enige pluspunt was dat hij vreselijk snel ging voor die tijd en onderin vreselijk accelereerde.Een wegligging van een natte dweil. Sloop reed toen op zijn 1e Honda CB 750 Four die later gejat is in Assen. Op de foto compleet met onze meiden achterop.
full
 
Laatst bewerkt:
[Jaar 1972] Op een van onze tochten ergens in Frankrijk richting Spanje . Foto is door een oplichter gemaakt met een polaroidcamera. Uiteindelijk toch nog 10 Frankskes betaald. -O- De enige foto die mislukt is wat betreft de kwaliteit :( .
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan