Olie vuldop deels afgebrokenl

GONE EVIL

MF'er
6 sep 2004
75
0
Hoorn
Oeps... wat nu? :X

Ik wilde olie bijvullen en schoot tijdens het krachtzetten uit waarbij een deel afbrak.

Heeft iemand een tip?
full
 
Alvorens verder te gaan zou ik het eerst flink inspuiten met (echte) kruipolie en een nachtje laten staan.
Hopen dat dat wat doet, ondanks de rubberen afdichtring
 
Laatst bewerkt:
De dop is van kunstof hard plastic, ik zou een platbektangetje gebruiken om hem voorzichtig open te draaien of een combinatietang om hem op de rand in het geheel te pakken. kruipolie heeft geen zin dit ivm met de afdichtring onder de dop. succes ermee.
 
bij het pijltje een wat stompe platte schroevedraaier erop zetten, en dan een paar kleine tikjes geven met een hamer (niet te hard!) hopen dat ie "schrikt" en loskomt

full
 
Dit heb ik ook gehad.

Oplossing: Pak een rol Ductape en een Griptang (zo 1 die je vast kan zetten)

Plak met Ductape het blok af en ook de dop!

Zet heel voorzichtig de tang op het ronde gedeelte van de dop (dus die 4 mm)

Goed strak zetten en dichtknijpen die tang.

Voorzichtig draaien, en ik weet zeker dat je hem los krijgt.

Ondertussen controleren of je niet door het ductape heen komt tbv eventuele beschadigingen!
 
Van de week exact hetzelfde gehad, toevallig! Koubeitel schuin op het deel wat nog niet afgebroken is zetten (hoek van 30-45 graden) en voorzichtig tikken maar, was de enige manier en gaat zeer goed. Vervolgens draad opmeten, naar automaterialenzaak en messing/alu bout halen die uiteraard wel afsluit (bij mij met grote inbus). Als o-ring nog goed is overzetten en klaar ben je voor 3 euro

Waarschijnlijk is het een soort gietijzer/magnesium. Het is in ieder geval veel te broos voor de directe kracht van een waterpomptang ben ik achter gekomen
 
Laatst bewerkt:
Van de week exact hetzelfde gehad, toevallig! Koubeitel schuin op het deel wat nog niet afgebroken is zetten (hoek van 30-45 graden) en voorzichtig tikken maar, was de enige manier en gaat zeer goed. Vervolgens draad opmeten, naar automaterialenzaak en messing/alu bout halen die uiteraard wel afsluit (bij mij met grote inbus). Als o-ring nog goed is overzetten en klaar ben je voor 3 euro

Waarschijnlijk is het een soort gietijzer/magnesium. Het is in ieder geval veel te broos voor de directe kracht van een waterpomptang ben ik achter gekomen

Zink en aluminium legering. Een die makkelijk smelt en dun vloeibaar is zodat het makkelijk gegoten kan worden. De schroefdraad is dan meteen meegegoten.
Kwaliteit om te huilen. Ze konden de lip waarmee je het vast/losdraait beter iets dikker maken dan was dit niet gebeurd.
 
Whow, wat een reacties meteen.
Ik ga dit zeker proberen, vooral die met ductape. Bril-f#king-jant! :}
Iedereen bedankt, ik laat later horen of het is gelukt.

Probeer maar ,

niet overhaasten goed klemmen op de rand en in tikjes draaien.

Moet zeker lukken!

Succes en laat maar weten of het is gelukt!

Een Yamaha R1 heeft dezelfde dop van Kunstof! echt belachelijk zon dop!
 
Ik heb zon sleutel die zit vaak in je sleutelset die je bij de motor krijgt, echter slijt zon sleutel in de loop der jaren een beetje uit en dan schamp je er dus overheen.

Gewoon vervangen die dop en vervangen voor een Imbus dop.
 
En dat borg draadje kun je heel makkelijk maken :)

Leuk voor een how to.

Neem 1 stevige dunne ijzerdraadje en buig deze zo om dat ze naast elkaar liggen en klem deze in de bankschroef met de dichte gebogen zijde.
Zet aan het andere eind de accu boor machine en laat deze langzaam draaien.

Je kunt zelf de structuur bepalen!

Resultaat een prachtig goedkoop draadje!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan