Yamaha R6 1999 - double headlight

Jeroen-R6

Rookie
2 aug 2013
2
0
Hejj

Ik geef het direct toe :) ik ben een n00b op het gebied van techniek, maar wil wel graag zelf problemen proberen op te lossen.

Enkele weken geleden heb ik mijn eerste motor gekocht. Een Yamaha R6 uit 1999. Ziet er tip top uit, dus ben er erg blij mee. Ik kwam er alleen achter dat wanneer ik dimlicht gebruik mijn beide lampen voor schijnen. Echter, mijn achterlamp gaat dan ineens uit. Deze gaat aan als ik de lampen op stadslicht zet. Alleen heb ik dan voor weer te weinig licht.

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat er waarschijnlijk een module inzit dit dit regelt. Een simpele reset, of via welke manier dan ook een andere optie selecteren, zou voldoende moeten zijn.

Ik heb alleen geen idee welke module erin zit, en waar deze zou moeten zitten. Ik prober in contact te komen met de oude eigenaar, maar wil graag hier de vraag ook aan experts voorleggen. Dus:

- Zijn er handelingen die een module resetten? Ik las iets over je seinknop gebruiken, maar dat werkte niet.
- Waar worden deze module's vaak geinstalleerd? Dan kan ik daar de kappen eventueel verwijderen om te zien welke module in mijn motor zit.

Dit zorgt eroor dat ik niet alle kappen eraf haal voor niks ;-)

Bedankt.
 
Echt? En ik maar steeds denken dat standaard 1 lamp hoort te branden en de andere voor groot licht... Dan moet er inderdaad ergens een defect zitten. pfffff naar dealer brengen, of kan je dit eenvoudig zelf uitzoeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan