Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
:(

Zo ver was ik zelf ook al. En weet je hoeveel "bastides", "fortifications", "citadels" en andere vestingwerken er in Frankrijk liggen?

B|




In ieder geval méér dan 3!



:+
 
Laatst bewerkt:
het moeten niet altijd van die makkelijke zijn O-)

Met het landschap en de architectuur zou je toch al een regio moeten kunnen vinden.
Het is niet in Picardie, de Haute Savoie of de Landes ...

De foto is gemaakt op 3 mei dees jaar, tijdens een kampeer vakantie (per auto :$ )
 
Laatst bewerkt:
Kerkje (dat kruis op die verhoogde gevel, dus niet het torentje) deed mij denken aan een door Spanjaarden beïnvloede regio, dus ik had het vermoeden dat ik in het zuidwesten moest zoeken. Maar zelfs daar alleen liggen er al tientallen. In de rest van Frankrijk liggen er nog enkele honderden, zo niet nog meer.

En alleen die bult zegt vrij weinig. Ook daar liggen er genoeg van. Ook in het zuidwesten.
 
Drôme :N

Laat ons zeggen dat ik in mei naar de Ardeche & omgeving ben geweest voor een dagje of 12
En het schijnt naar franse normen een mooi "dorpje met karakter" te zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
OK, ik zat niet goed met zuidwest.

Als je gaat zoeken op "bastide ardeche" krijg je 24.867 verschillende links naar één en dezelfde camping die toevallig beide woorden in zijn naam heeft.

Ik zoek niet meer verder.
 
haha
:N
maar je denkwijze is goed O-)

Het is niet in het departement Ardeche (de tip was Ardeche & omgeving)

Je moet enkel de goeie termen in goegel proppen en je komt op een goed herkenbare foto. De rest is doordacht goegelmapsen en streetviewen, en je weet op 5m na exact vanwaar de foto is gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
het is in het departement Gard ..... tussen Avignon en de Sevènnes .....

daar ligt het dorpje Lussan .... als je dan via de D143 richting Lussan rijd, kom je op deze plaats uit om een mooi kiekje te maken ....

na alle tips van Wullebolle was het niet zo moeilijk meer :+
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik vond het nog steeds niet makkelijk. :)

Een nieuwe dan maar. Deze heeft in ieder geval voldoende aanwijzingen! *D

full
 
haha
:N
maar je denkwijze is goed O-)

Het is niet in het departement Ardeche (de tip was Ardeche & omgeving)

Je moet enkel de goeie termen in goegel proppen en je komt op een goed herkenbare foto. De rest is doordacht goegelmapsen en streetviewen, en je weet op 5m na exact vanwaar de foto is gemaakt.
En welke termen hadden dat dan moeten zijn?

Karakteristiek, mooi, dorp, bastide, Ardèche en ga zo maar door hebben bij mij niks opgeleverd.

Ik vond het ook geen makkelijke.
 
En welke termen hadden dat dan moeten zijn?

Karakteristiek, mooi, dorp, bastide, Ardèche en ga zo maar door hebben bij mij niks opgeleverd.

Ik vond het ook geen makkelijke.


Ardeche en omgeving, dat zijn een departement of 4, waaronder de Gard.
DE tip was "een dorpje met karakter", int frans geeft dat "village de caractere" wat een heel gebruikelijke en herkenbare term is in de franse toeristenwereld.
stop dat + "Gard" in goegel afbeeldingen, en ergens in het begin krijg je ongeveer exact de foto die ik had gemaakt. De rest wijst zichzelve dan O-)
 
Laatst bewerkt:
@Wulle

Nee, deze wist ik niet, maar heb ik gezocht. Bij het zien van deze foto dacht ik aan een "Schiffshebewerk" (scheepshefwerk) waar ik in de jaren '80 eens ben geweest. Google Afbeeldingen op "Schiffshebewerk" leverden veel vergelijkbare constructies op, maar niet deze. Nu weet ik dat er in België ook enkele van deze staaltjes van zwaartekrachtoverwinning te vinden zijn, dus zocht ik in Afbeeldingen op "scheepslift". En op regel 1 staat eerst een luchtopname van "jouw" lift en in dezelfde rij een vergelijkbare foto als die van jou. De naam was vervolgens snel gevonden.

@David

Ben je weer te vroeg. Er staat nog een foto van cmk open.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan