honda shadow ace 750c2

superkwartje

Rookie
22 sep 2013
13
0
st.willebrord
Ik heb sinds pas een honda shadow gekocht in prima staat maar als ik in lage toeren/snelheden rijdt dan hapert hij en bokt hij nogal waardoor het niet lekker rijdt weet iemand hier de reden van ?
 
Oke nou gelukkig niks ernstigs dus ff een beurt laten geven was ff bang voor grotere problemen
:?

Je weet eigenlijk nog niet wat het is.

wat het ook is; het hoort niet een beurt thuis.

Onderhoud is preventief, anders heet het reparatie.

Jij hebt een defect, dat is reparatie.

En niet om je bang te maken, maar ontsteking kan een dure worden. Maar nogmaals: geen idee op afstand.

Voor hetzelfde geld zit er een stekker niet lekker of zo :)

Breng hem weg, en vraag je het probleem te lokaliseren, en je daarna te bellen of zo. Weet jij wat er is, wat er gedaan moet worden en wat het gaat kosten.
Indien je motor het nodig heeft, is het soms praktisch en economisch aantrekkelijk om zaken te combineren.
 
Nou heb mijn shadow al 3 keer terug gebracht naar de motor zaak om het probleem op te lossen maar nog hetzelfde ik moet de motor toch in snelheid af kunnen laten zakken door de gas rustig terug te draaien maar nog steeds op een bepaalde toerental gaat hij nog steeds happeren je hoort ook een soort getik in de motor als hij het doet en een beetje getuf uit de uitlaten de motorzaak waar ik kom zegt dat ik hem niet beter ga krijgen als dit en er niks mis is maar ik weet zeker dat het onzin is
 
Kan idd een sproeier of iets dergelijks zijn. Maar zoals martell zegt kan het iets kleins zijn of groots.

Wat voor sleutel ervaring heb je zelf? Meestal is het beter dit soort problemen bij geen ervaring te laten checken bij een motorzaak.

Goede adressen worden veelvuldig genoemd op dit forum.

Ben je zelf superhandig, dan zeg ik in het vf750 topic eens navragen. Anders even zoeken of er een speciaal forum bestaat voor deze motoren


Succes man

Gr Dré
 
Ah ik zie van waar je komt, kan er twee aan raden welke echt objectief en eerlijk advies geven:

Dp motoren te Breda, daar komen kennissen van me met de motor. Deze zitten btw ook op dit forum:-) Gert Jan is echt oprecht en eerlijk, hij verkiest een goed advies en hulp boven de snelle omzet.

Caramba motoren te Tilburg, mijn huisdealer zeg maar. Komen diverse motoren van me vandaan. Al het onderhoud wat ik zelf niet kan wordt daar uitgevoerd. Voor Marc geld het zelfde als bij Gert Jan.

Goede tip bij hem kan je ook sleutel cursussen volgen voor het klein onderhoudt. Gezien je bij me om de hoek woont wil ik na volgende week ook best een keertje kijken. Das geen probleem:-) pb bij interesse altijd goed een mede mens te helpen.

Grt en succes Dré aka Ulleke aak die kale mee die rooie choppert
 
Laatst bewerkt:
Nou heb mijn shadow al 3 keer terug gebracht naar de motor zaak om het probleem op te lossen maar nog hetzelfde ik moet de motor toch in snelheid af kunnen laten zakken door de gas rustig terug te draaien maar nog steeds op een bepaalde toerental gaat hij nog steeds happeren je hoort ook een soort getik in de motor als hij het doet en een beetje getuf uit de uitlaten de motorzaak waar ik kom zegt dat ik hem niet beter ga krijgen als dit en er niks mis is maar ik weet zeker dat het onzin is

De motorzaak heeft er gewoon geen zin in. Ook eens zoiets meegemaakt. Denk dat ze er even 3 keer snel naar gekeken hebben.
Als ze er serieus naar kijken kan het wezen dat ze het snel vinden, maar kan ook wezen dat ze een dag bezig zijn en het nog niet echt gevonden hebben. En dan krijgen ze gezeik over de rekening.
Denk dat ze 2 dingen willen. Of je gaat een deur verder, of je geeft een tijd/bedrag aan hoelang ze mogen zoeken. En dan is het nog steeds de vraag of ze het vinden.

Het is vaak iets simpels.Ik denk dat je eerst nog even uit moet zoeken of de motor nog standaard is. (uitlaat, luchtfilter, sproeierbezetting word al wat moelijker, dan moet je de carbs erafhalen)

In elk geval, je moet zo veel mogelijk info verzamelen dan kun je gerichter zoeken.
 
Nou heb mijn shadow al 3 keer terug gebracht naar de motor zaak om het probleem op te lossen maar nog hetzelfde ik moet de motor toch in snelheid af kunnen laten zakken door de gas rustig terug te draaien maar nog steeds op een bepaalde toerental gaat hij nog steeds happeren je hoort ook een soort getik in de motor als hij het doet en een beetje getuf uit de uitlaten de motorzaak waar ik kom zegt dat ik hem niet beter ga krijgen als dit en er niks mis is maar ik weet zeker dat het onzin is
Je hebt gelijk. :)
 
Ik heb een zelfde shadow.
Mits je de carb versie hebt, lijkt het me dat carb verkeerd is afgesteld, niet schoon is of dat er ergens valse lucht wordt gezogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan