Triumph Speed Triple topic deel 40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ai,ai...Heb ik weer een poetsdiscussie op doen waaien? Haha!! Bling, bling it is.....
 
Ai,ai...Heb ik weer een poetsdiscussie op doen waaien? Haha!! Bling, bling it is.....
- Gewoon bij thuiskomst binnen zetten,
- 1x in de 3 weken een 20 min sop beurt en tuinslang erover.
- Eens in de 2-3000km een natte lap met lampen/diesel olie langs de ketting
- En verder hou ik het voor gezien. :z
 
.

...oh..., en vrouwlief had in 'n advertentiekrantje gezien dat ze bij de plaatselijk Lidl winkel van die (schoonloop)matjes in een soort van aanbieding hadden...

...o.a. ook matjes met een Union Jack er op...

...past goed bij de motor vond ze... :Y
...moet ik naast de boxers maar iets van een Duitse vlag of 'n herder gaan neerleggen... :+


[afbeelding]
Meedenkende vrouw :}
 
Rummer neemt het weekend door...:

Gister ook even een rondje gedaan, vandaag lekker thuis gebleven.

...gister op de trapfiets een behoorlijk rondje gedaan...

...vrouwlief ook...
...zij op haar fahrrad mit electrische ondersteuning, en moi op een gewone old-skool fiets...

...kep me verdikke helemaal de tandjes moeten fietsen... :r




...ook nog even langs Ter Braake gefietst...
...want 'toch' in de buurt...

...want op een andere motor heb je een andere helm op...
...kan natuurlijk niet met een BMW-helm op een Triumph zitten...
...dus daarom voor op de Trip de spierwitte Shoei maar uit de kast getrokken...

...en bij een andere motor hoort een andere jas...
...kan natuurlijk niet met een tour-jas, of rood/wit/zwart Berik kostuum op Groen zitten...
...dus daarom onlangs die korte Alpinestar aangeschaft...

...en dan bij een andere jas horen weer andere handschoenen... :/
...kan natuurlijk niet met een set BMW-Pro-Summer handschoenen op de Trip zitten...
...en ook niet met een stel rood/wit/zwarte Berik racedingen om de vingers...



full

...past voor geen meter bij Groen...



...dus daarom even gekeken voor wat leuks bij Ter B., en qua kleur passen de Macna Vulcan er best leuk bij ; zit ook een iets en beetje groen in...

...maar toch maar niet meegenomen ; zaten net niet 100% lekker...
...binnenkort maar us FF verder kijken voor wat leuks...
...en toch ook liever leer, ipv van dat toch altijd wel een beetje kleffe membraam-textiel...




...vrouwlief kwam toen nog met de heldere opmerking, dat er dan ook nog wel een andere helm zou komen...

...pfffffff..., ben ik een keer tevreden met m'n Shoei kletterpet, gelooft ze mij weer niet... B|
 
Laatst bewerkt:
...poetsmeuk van het merk Zymöl is nog FF tandje beter, maar ook gelijk prijstechnisch behoorlijk richting buitencategorie... :/

...jammer...




...voor de mensheid die echt van strak poetswerk kunnen genieten is dit een mooi verhaal...

...een zeldzaam strakke E36 M3 wordt na jaren uit een garage getrokken, en toch ook wel zo akelig geweldig aangepakt...

...vooral de foto's spreken boekdelen...
...enne..., er wordt Zymöl gebruikt...

Mooi artikel.
T is wat werk, maar dan heb je ook wat.
 
...niet te veel kledderen met spuitbus-vochtigheid op zo'n ketting..., want de met zorg opgebrachte vettigheid loopt dan juist weer overal tussenuit... :/

...gewoon een doekje iets vochtig maken met terpentine of dieselolie, en vooral dat laatste werkt erg goed...

...'k had vroeger ook altijd een pot dieselolie in de schuur staan ; speciaal om kettingvet-smetjes van de sneeuwwitte achtervelg van de CBR1000F te halen...

Ik gebruikte altijd WD40 voor de witte velgen van mijn VFR. Ging prima.



...dus..., doek een beetje vochtig maken (hoeft helemaal niet veel), en dan heel simpel schakel voor schakel schoonmaken...

...'t kost even wat tijd, maar het werkt wel...
...ongeveer een kwartiertje, en dan blinkt je het ding tegemoet...

...voorwaarde is dan eigenlijk wel dat het fietsje lekker makkelijk op een bok staat...

...want anders wordt het ook weer een ge-jo-jo va nix...




...heb inmiddels zelf de ketting in dat überkleverige HKS-Extrem-kettenfett staan...
...en dat spul kun je even akelig nauwkeurig tussen de schakels spuiten zeg...

...superfijn doseerbaar, en de ketting maakt nu over de tandwielen ook een heel grappig geluid als het ding draait...

...want je hoort dat kleverige...

...en omdat het zo ontzettend doseerbaar is, blijft de ketting gewoon schoon ; want anders zou dat schoonmaken weer geen zin hebben gehad... :N


[afbeelding]

...de good-old CBR..., met brandschone ketting, gepoetste buitenschakels, toch voldoende vettigheid, en natuurlijk sneeuwwitte velgen...

...en 'nee' op het plaatje was het geen nieuwe motor, maar op dat moment al weer 7 jaren jong...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan