Triumph Speed Triple topic deel 40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus..., dynamo. '(

Een accu die echt stuk is krijg je ook niet meer opgeladen...
Wel klote in ieder geval.

Mijn auto heeft er af en toe ook last van en dat komt altijd op het juiste moment uit.
Namelijk maandag ochtend als je naar je werk moet |(
Tijdje terug had ik zelfs een reserve accu in de auto staan en je raad het al, die was ook leeg _O-
 
Wel g##$//&@*@/! Accu... laat me dus mooi weer staan... B| die is dus weer overleden na vier maand... na startkabels te hebben gestart blijft nu ook het check engine lampie branden... ##$/&&! Schijt engelse electro meuk :(


Even terug naar de accuboer, wie weet wat ie er mee doet
 
Een accu die echt stuk is krijg je ook niet meer opgeladen...
Wel klote in ieder geval.

Mijn auto heeft er af en toe ook last van en dat komt altijd op het juiste moment uit.
Namelijk maandag ochtend als je naar je werk moet |(
Tijdje terug had ik zelfs een reserve accu in de auto staan en je raad het al, die was ook leeg _O-


Net zo fijn als je reserveband niet af en toe checken...
 
Een accu die echt stuk is krijg je ook niet meer opgeladen...
Wel klote in ieder geval.

Mijn auto heeft er af en toe ook last van en dat komt altijd op het juiste moment uit.
Namelijk maandag ochtend als je naar je werk moet |(
Tijdje terug had ik zelfs een reserve accu in de auto staan en je raad het al, die was ook leeg _O-

Maar ja, een accu die al naar 4 maanden overleden is... :?
 
Maar ja, een accu die al naar 4 maanden overleden is... :?

Niet onmogelijk, komt alleen niet vaak voor..
Waarschijnlijker is iets dat hem gesloopt heeft. Te hoge laadspanning bijvoorbeeld.

Heb je je dynamo laten wikkelen of vervangen voor een zelfde zoals erin zat?

Begin je diagnose weer van vooraf aan en laat de dingen die pas vervangen zijn je niet afleiden.
Electronica kan erg vreemde storingen veroorzaken ongeacht de leeftijd.
 
Dat zal ook gaan gebeuren. Enige wat me nu zorgen baart is het check engine lampje. Vermoedelijk door storing in t circuit. Enfin de motor staat weer aan de lader zodat ik in ieder geval bij de monteur kan komen. Hoop dat het bij een accu blijft grrrr

Ow dynamo was destijds vervangen. Niet voor een originele triumph part maar after market spul.
 
Laatst bewerkt:
Losbol had ook motor storing toen zijn accu leeg ging tijdens het rijden.
Dus daar zou ik mij nog niet druk om maken. 3 keer starten met een volle accu en het lampje is zeer waarschijnlijk uit. ;)
 
...ik geef toe, het blijft leuk spul, maar ik vond dat het leuk geweest was...

...heb de afgelopen 16 jaar amper 3500 kilometer met de Red Hot gereden, en van stilstaan werd het ding technisch ook niet beter...

...elk jaar met de APK was er wel weer wat, en dan neem je je voor om er vaker mee te gaan rijden, maar met mooi weer pakte ik dan toch liever een motor...

...plus dat er al heel lang het verlangen was naar een naakte motor voor erbij...

...en opeens was het klaar ; kep de Mini op het Forum te koop gezet, en een paar weken later was het ding weg...

...heb ook alle losse onderdelen opgeruimd, en wat ik tenslotte nog over heb gehouden heb ik onlangs naar de stort gebracht ; gewoon helemaal klaar..., alles weg, einde oefening, ga niet terug naar start...

...mijn omgeving (en dan vooral de kinderen) hebben mij voor compleet loco verklaard, en de jongste zoon riep nog dat hij zijn GTI wel had willen ruilen voor de Red Hot...

...'t zat bij die gast nogal diep ; de Mini liefde...
...gek is dat ook niet, want ze zijn tenslotte ook groot met het ding geworden...

...maar dat zeg ik, ik kon de kont niet keren in de schuur, en een derde motor + Mini heb ik wel eens geprobeerd, maar dat was helemaal een drama..., en daarom : weg er mee, en nu dus de Trip er in...

...heb van die hele actie nog geen dag spijt gehad ; ook niet omdat de Mini Club al jaren niet helemaal meer mijn cluppie was...

...vroeger wel ; want om een idee te geven : in de eerste 2 jaar heb ik 44.000 kilometers met het ding gereden, en dat was hoofdzakelijk tbv het clubgebeuren...

...mijn laatste IMM was in Oostenrijk..., m.a.w. ook alweer een poosje geleden...



[afbeelding]
...je kon je bips niet keren op deze manier...
Een grotere garage had natuurlijk ook een optie geweest :+
 
voor de lief hebber..
Hallokidoki in "speed street triple nieuw model koplampen"

[afbeelding]

deze ook.... wel die zwarte :)
[afbeelding]
ff het complete plaatje :)
Triumph Speed triple 1050, kleur zwart kenteken 24 april 2008
1e eigenaar vanaf 20 februari 2009 (ex demo met 300km gekocht)
Nu ongeveer 27500km
Altijd dealer onderhouden, net een grote beurt gehad, waarbij ook een nieuwe dynamo
Voorzien van veel opties (meer dan €3000)
Zoals (prijzen achter onderdelen zijn nieuw prijs)
Veel carbon, voorspatbord € 290, fly screen € 350, voortandwiel deksel € 171,85, binnen spatboard € 273,50, tankpad € 49,50, buddy afdekspoiler € 325, kapjes onder het zadel € 192,15 , hielplaatjes € 171,85, tandwiel beschermer € 70,15
Zwart stuur (origineel Triumph accessoires) € 121
Gelzadel (origineel Triumph accessoires) € 205
Zwarte rem, koppeling hendel(origineel Triumph accessoires) € 199
Aluminium remvloeistof bakje (origineel Triumph accessoires) € 79
Stuur spiegels (origineel Triumph accessoires) € 198
Arrow low titanium, zwarte sport uitlaat systeem van voor tot achter € 1320
K&N luchtfilter € 65
HyperPro voorveren + Olie + silicone keringen (revisie) € 300
Volledig instelbare HyperProP achterveer, incl. hydrolisch hoogte instelling € 850
HyperPro stuurdemper € 424
uitlaatdemper bevestiging finishers € 30
duo voetsteun finishers € 30
Rizoma hand vaten € 80
Veel onderdelen zwart gepoederd coat zoals, kroonplaat, Rizers, koplampen, remschakel set, duo steunen, uitlaat,
Inclusief originele onderdelen
Braking wave schijven voor € 545
Rizoma kentekenplaathouder/achterlicht/kontje € 275
paddock stand met draaiende as voor enkele achterbrug € 140
Optimate accu lader incl. aansluitingen € 70
Vraagprijs incl. alles €7950
Blijft een van de mooiere :9~ Succes met de verkoop...
 
Rummer over ruimte in de schuur...:

Een grotere garage had natuurlijk ook een optie geweest :+

...nou..., 'k zal je vertellen dat ik bij de aankoop van de woning een bredere garage als optie gekocht had...

...want ruimte kun je nooit genoeg hebben...

...bleek echter dat de vergunning voor de bouw van de woning al afgegeven was door de gemeente, en dat was met de standaard breedte van de garage, want zo was tenslotte de aanvraag ingediend door de aannemer...

...m.a.w. ; jammer dan..., bredere garage + bredere carport ging niet door...

...de optie voor verlening van de schuur mocht wel doorgaan, omdat zoiets niets te maken had met het verhaal van bebouwing tegen de erfscheiding en dat soort ambtelijk geharrewar...
 
...nou..., 'k zal je vertellen dat ik bij de aankoop van de woning een bredere garage als optie gekocht had...

...want ruimte kun je nooit genoeg hebben...

...bleek echter dat de vergunning voor de bouw van de woning al afgegeven was door de gemeente, en dat was met de standaard breedte van de garage, want zo was tenslotte de aanvraag ingediend door de aannemer...

...m.a.w. ; jammer dan..., bredere garage + bredere carport ging niet door...

...de optie voor verlening van de schuur mocht wel doorgaan, omdat zoiets niets te maken had met het verhaal van bebouwing tegen de erfscheiding en dat soort ambtelijk geharrewar...


Ik zou al blij zijn met een "gewone" garage. Hij staat nu voor het huis onder een hoes.
 
Meen ergens gelezen te hebben dat je via startkabels de motor gestart hebt.

Draaide daarbij de motor van de hulpauto?

Op diverse plaatsen op internet staan verhalen, dat op deze wijze de boel opgeblazen word van de motor.
 
Meen ergens gelezen te hebben dat je via startkabels de motor gestart hebt.

Draaide daarbij de motor van de hulpauto?

Op diverse plaatsen op internet staan verhalen, dat op deze wijze de boel opgeblazen word van de motor.
eh ja :?

vanwege andere voltages en amperes enzo? Wat wordt er dan opgeblazen? Ben serieus maar gaan kijken naar wat anders. Projectje voor de winter. Probleem/oplossing is nu dat ik eigenlijk per se een triumph wil :P
Ik wil echter met gesloten beurzen iets gaan doen, en t liefst wel mijn modjes weer meenemen :P
 
Laatst bewerkt:
...tot zeer recent in de autobranche gewerkt, en ook jaren lang meegemaakt dat diverse regelapparaten bij auto's compleet opgeblazen werden doordat bij de onwillig startende auto wel 'even' de startbooster werd ingezet...

...auto liep dan natuurlijk gelijk, maar met de meest gekke storingen achteraf...

...verlichtingmodules opgeblazen, centrale vergrendelingsmodules opgeblazen, motorregelapparaten compleet van de leg, en ga zo maar door...

...over de jaren heen heeft die gein duizenden €uries gekost...

...moraal van dit verhaal : je kunt beter een accu een dag/nacht flink doorladen om een poging te doen om het voertuig in kwestie te starten, dan dat je er allerlei externe apparaten aan knoopt die 'het kunstje' wel 'even' zullen oplossen...
 
Laatst bewerkt:
tsja... motor laten staan was ook geen optie... En de boel opblazen, nou als er beter spul erin komt _O- hoe dan ook ik krijg het vast wel weer stuk _O-
 
...tot zeer recent in de autobranche gewerkt, en ook jaren lang meegemaakt dat diverse regelapparaten bij auto's compleet opgeblazen werden doordat bij de onwillig startende auto wel 'even' de startbooster werden ingezet...

...auto liep dan natuurlijk gelijk, maar met de meest gekke storingen achteraf...

...verlichtingmodules opgeblazen, centrale vergrendelingsmodules opgeblazen, motorregelapparaten compleet van de leg, en ga zo maar door...

...over de jaren heen heeft die gein duizenden €uries gekost...

...moraal van dit verhaal : je kunt beter een accu een dag/nacht flink doorladen om een poging te doen om het voertuig in kwestie te starten, dan dat je er allerlei externe apparaten aan knoopt die 'het kunstje' wel 'even' zullen oplossen...

Mijn stiefvader dacht het ook even te doen met zijn Volvo S80 V8, kostte hem uiteindelijk 'maar' iets van 400 euro, maar had veul erger kunnen zijn.

Vroeger mijn VF1000F2 ook wel eens met de auto gestart, maar daarbij ook meteen 2 bougies eruit gefikt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan