honda deauville, verliest vermogen

scale

Rookie
16 okt 2013
1
0
ternat
Hallo

Ik rij momenteel met een deauville 650 van '98 rond.

De 2 laatste maanden heb ik problemen met de motor

en is al 3maal in de garage geweest voor het op te lossen.

Blijkt dat ze het niet vinden. :?

Ik heb al een nieuwe luchtfilter laten steken, nieuwe bouggies

en exetera.

Het probleem is dat de motor zijn vermogen verliest

en als ik aan het rijden ben valt hij gewoon weg uit.

Na minuten lang sukkelen en starten slaat hij soms terug aan

en dan is het voor een paar dagen weer gedaan en dat begrijp

ik dan niet .

Kan er mij soms iemand helpen dit probleem op te lossen zodat

ik nog veel rijplezier heb. :)
 
Kan benzinepomp zijn. Is een bekend probleem.

Inderdaad, daar denk ik aan.

Optie 2:
Soms wil een vuiltje in één (of beide) van de 2 carburateurs ook roet in het eten gooien, doordat die ronddwarrelt en zo af en toe een sproeier verstopt.
Dan verlies je ook vermogen én kan het zijn dat ie na een tijdje (als de motor uit is) weer langzaam naar beneden dwarrelt.
 
Benzine pomp is een bekend probleem, maar die helpt alleen de laatste paar liters uit de tank. Met een volle tank mag de pomp geen invloed hebben.

Wat ik vermoed, is haarscheurtjes in de gasmembramen. Zelf ook een paar keer gehad.
 
Benzine pomp is een bekend probleem, maar die helpt alleen de laatste paar liters uit de tank. Met een volle tank mag de pomp geen invloed hebben.

Ook met een volle tank kan de motor stilvallen als de pomp het niet doet. Mijn VFR heeft dezelfde pomp en ik heb er ook mee stilgestaan.


Revisiesetje er in, probleem opgelost:

http://www.kalsbeekmotoren.nl/brandstofpomp-revisieset


Het kan uiteraard ook best een ander probleem zijn. Maar de symptomen: slecht lopen, stilvallen, later wel weer starten en goed lopen kan heel goed de brandstofpomp zijn.
 
Ook met een volle tank kan de motor stilvallen als de pomp het niet doet. Mijn VFR heeft dezelfde pomp en ik heb er ook mee stilgestaan.


Revisiesetje er in, probleem opgelost:

http://www.kalsbeekmotoren.nl/brandstofpomp-revisieset


Het kan uiteraard ook best een ander probleem zijn. Maar de symptomen: slecht lopen, stilvallen, later wel weer starten en goed lopen kan heel goed de brandstofpomp zijn.

Klopt! Maar toch lees ik ook verhalen dat je de pomp er prima tussen uit kunt laten?
Benzine heeft genoeg verval naar de carbs.
Maar goed. Waarschijnlijk is hier de pomp eeen blokkerende fsctor geworden.

Membramen van de honda nt zijn ook berucht.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan