Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

@ KaWaRez, niet via MP gekocht. Ik had de hoofdpomp al een tijdje liggen. Voor 35€ gekocht. De slavecilinder heb ik in de US besteld. Al met al voor 90€ klaar. Dan is het wel te doen...
 
WR400 ervaringen:
Broer van mij heeft mij zijn motor (1998 type) na laten kijken bij een kmstand van +10.000. Hij rijdt/reed een paar keer per jaar Offroad en 1x per jaar Handel, maar het merendeel aan KM's gaan over de weg (woon/werk).
Hij dacht dezelfde interval aan te moeten houden als van zijn auto. Compressie was er meer dan voldoende, geen rare geluiden. Kleppen stonden nog exact goed, nokkenas, ketting, koppeling ed. allemaal als nieuw, en ik dacht wat rare dingen tegen te komen toen hij mij dit vroeg.
Olie filter losgeknipt en nagekeken op metalen, niets gevonden, oliefilter in frame eruit gehad, weer niets gevonden. Btw olie is Putoline 4T nano blabla.
Voorremschijf was 1.5mm dun, remblokken zaten op het ijzer, ketting en tandwielen volledig af, ketting geleider door het aluminium heen versleten. Bruglagers wat roest, linklagers prima.
Laatste jaren heeft hij weinig gereden ivm epilepsie. Zal nu rond de 12000km op staan verwacht ik. De noppenbanden staan op zolder , er liggen momenteel straatbanden op.

Wel ooit een keer de gasschuif kapot gehad maar daar heeft hij geen nare dingen aan over gehouden.

Zoon van mij heeft juist daarom vorig jaar ook een WR400 gekocht, wel met een rammelend blok maar daar was de prijs ook naar. Is ook weer verholpen met alleen een nieuwe zuiger, pakkingen en nokkenas ketting.
 
Iemand ervaringen met deze supermotard velgen?

LINK:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

prijs was 399 inclusief monteren.

1x rvs spakenset voor
1x rvs spakenset achter
1x voorvelg 17x3.5
1x achtervelg 17x4.25
Montage

Set prijs: 399

Aangezien ze bij mij in de buurt zitten.

Met een setje tweedehand bandjes ben je niet duur klaar~[/quote]


JSR is een betrouwbaar bedrijf met goede service. Zelf zou ik alleen voor een 5.00 achtervelg gaan en misschien dan ook maar een 16,5 inch voorvelg...
 
Oke kijk dat lijkt erop!! dat wou ik horen! haha
Ik heb hem namelijk min of meer al gekocht...

Ben ook aan het zoeken geweest voor sm velgen op marktplaats. en kom vaak 5.00 tegen.
De man van JSR mailde mij dat 4.25 goed genoeg was voor op de straat.
5.00 zou erg krap zijn had ik gelezen op het internet. en 4.5 zou goed passen.

Wat is het voordeel van een 16,5 voorvelg?

Wordt geen racer, puur voor fun op de straat


Bedankt voor de info!!
 
Met 16,5 draai je korter af, maar voor alleen op de weg is dat geen probleem. Je hebt ook meer banden keuze met 17 inch.
Met alleen weggebruik is 4,25 misschien voldoende, ik rij zelf wel met 5,00.
 
Nog iemand opzoek naar een achterwiel voor de wr? Gaat om een supermoto wiel met band en tandwiel.
Zilver kleur excel velg met haan naaf.
 
Ik heb een moto master adapter te koop voor de wr yz om je originele klauw op een 320 schijf te zetten.
Hij is nieuw kleur zwart ik heb hem niet gebruikt omdat ik een te dikke schijf op mijn wiel heb.
Pb maar!
 
Hallo,

ik heb supermoto velgen gekocht voor de wr400.
Achter is een 4.5 en past er goed in. is namelijk een yamaha naaf.

Voor is de naaf iets breder (1cm) in totaal. en zit er een 32cm remschijf op.
Het is een Morad Spain 3.50 x 17 met een 120 70 2r17 pirelli sdragon supercorsa band.

nu heb ik twee problemen!

1. ik krijg de remklauw niet om de remschijf heen, zijn er mensen die een scheef kantje op de klauw vijlen? denk dat het dan wel lukt.
(de ruimte tussen schijf en velg is niet genoeg zegmaar)

2. de band is 120mm breed, en ik heb maar 125mm ruimte tussen de voor vork.
En dat is ook nog zonde de beschermers.
Moet er dan een andere band op? of rijden jullie zonder voorvork beschermers?

Gr piet.
 
1. Heb je de remklauw ook al gepast zonder de remblokken erin?
2. Je moet je voorvorkbeschermers aan de binnenzijde een stuk wegsnijden, dan heeft je band voldoende ruimte tussen de voorvorkpoten.
 
Laatst bewerkt:
Nadat de remklauw gemonteerd zit, plaats je de remblokken terug in de remklauw. Hoef je ook niet je zuigers in te drukken bij het wisselen. Heb je direct weer druk op je remhandel...
 
Dom Dom dat ik daar nie aan gedacht heb.... ga het vanavond proberen!
Bedankt!!

iemand met voorwiel problemen bij een wr 400?

Is nogal krap. die geleiders van de beschermkappen moet ik er afhalen.
 
Zo de wr 400 verkocht
En een wr 450 er voor terug

Man die is best wel een stukje sneller .

Vraagje de 450 van 2006 heeft geen pijlstok meer
Heeft deze dan een kijk glaasje ?
( kon hem niet vinden namelijk )
 
Ik zoek een vooras van een WRF 400/426.. Mocht iemand nog wat liggen hebben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan