VEXTRIX VX1 problemen met accu

ERWIN43

Rookie
15 dec 2013
9
0
Heb een vectrix lithium gehad waar ik niks anders dan problemen heb mee gehad.
In de winter bij koudere temperaturen haalt de batterij maar 50 % ,ik haalde maar 30 KM meer .
 
Elektrische scooter ja
hij was 18 maand oud heb hem 10000 euro betaald en nu wil geen enkele dealer hem overnemen .
heb hem dan particulier verkocht voor amper 2400 euro .
Is tweedehands niks meer waard
 
Bedankt voor de info......
74471537f219f00a53d271f277ab2081_zps69a579ab.jpg

Anders had ik er misschien wel een gekocht.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik wist direct niet onder welke topic ik het moest plaatsen
ik wil de mensen gewoon inlichten dat ze moeten opletten
iemand die op google vectrix ingeeft komt hier wel terecht
 
Even een andere vraag.

Waarom heb je gekozen voor electrisch?

Milieu?
Had je niet hoeven doen, de productie van deze electrische brommert ( en vooral de accu's ) heeft meer impact op het milieu gehad dan dat een gewone motorfiets in zijn leven zal hebben.

kostentechnisch?
Had je niet hoeven doen.
Dat electrische ding kost 10.000 euro.

Voor 5000 euro had je een hele knappe benzinefiets gekocht en dan had je de overige 5000 euro kunnen gebruiken voor benzine.
 
Even een andere vraag.

Waarom heb je gekozen voor electrisch?

Milieu?
Had je niet hoeven doen, de productie van deze electrische brommert ( en vooral de accu's ) heeft meer impact op het milieu gehad dan dat een gewone motorfiets in zijn leven zal hebben.

kostentechnisch?
Had je niet hoeven doen.
Dat electrische ding kost 10.000 euro.

Voor 5000 euro had je een hele knappe benzinefiets gekocht en dan had je de overige 5000 euro kunnen gebruiken voor benzine.



:^

Of 10 jaar lang ieder jaar een verse motor voor €1000.- aanschaffen, of 1 x voor €1000.- een motor kopen en daar 10 jaar op rijden en dan lekker €9000.- in je zak houden voor de kraftstof :P
 
Laatst bewerkt:
Accu voor een Vectrix kost c.a. 2500 euro.... Daar koop je twee leuke occasions voor!

Verder genoeg verhalen op het internet:

"Ik heb een Vectrix gekocht die een paar jaar heeft stilgestaan, en hij doet niets als ik hem oplaad"
"Ik heb de parkeerverlichting op m'n vectrix laten aan staan."
"Door een software glitch zijn de ventilators niet afgekoppeld, accu leeg"

EDIT: Het schijnt dat (en is ook wel logisch dat) wanneer één van je 102 batterijen een flinke weerstand opbouwd, de performance van de hele scooter inkakt.

I was going down the road one day (yeah I know that's the words to a song), and my scooter shows 100% charge on the gauge. Then all the sudden it dropped to zero and the battery light came on and the scooter started losing power quickly. I was 10 miles from home, but at the top of a very long hill. So I coasted down the hill with the key off to the main road, I didn't trust regen to not do more damage. This put me only 5 miles from home and all on the flat. So I limped along at 10mph, scooter getting weaker and weaker. I was just reaching down to shut it off and pull over, when I heard a loud "pop". Then all the sudden the scooter leaps forward hard, almost throws me off the seat! All the power was back! I zipped home no problem at 35 to 50 mph. Pulled the batteries out, and 4 of them had bloated, and a 5th one was a dead short. So until it shorted out, it was dragging down the rest of the batteries. Once shorted, that battery was no longer an issue.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mij nu een Honda Varadero gekocht moet nu wel tanken wat hem 125 euro per maand scheelt tegenover de vectrix
ik kan het wel inbrengen en moest ik hem verkopen krijg ik er nog een mooie prijs van tegen de vectrix is tweedehands niks waard
kreeg er 2500 euro van
 
Terug
Bovenaan Onderaan