Zijn deze stepjes te poedercoaten?

Benniez

MF veteraan
4 jan 2007
1.908
3
Nijmegen
Ik wil een aantal onderdelen van mijn motor laten coaten, zo ook mijn stepjes. Op deze stepjes zit rubber, is het mogelijk om dit rubber te verwijderen (en om het ook weer terug te kunnen monteren ;)) Denk dat het rubber namelijk de oven niet zal overleven?



Ben.
 
Origineel zijn ze zilver, ik wil ze zwart. Net als de rest van de onderdelen. Nieuwe kopen heeft dus niet zo veel zin.

Zwart spuiten kan maar dat blijft niet zo lang zitten, goed te zien op de foto :)
 
Hallo.

Ik heb ook ooit zoiets gehad, je kon op het oog zo niet zien hoe de stepjes erop zaten.
een pannetje met water gekookt en daar de stepjes in gelegd, en de rubbers lieten zo los.
Zaten erop gelijmd, naar de poedercoater en daarna weer er terug op gelijmd.

Werkte perfect bij mij.

Groeten en succes ermee.
 
Hallo.

Ik heb ook ooit zoiets gehad, je kon op het oog zo niet zien hoe de stepjes erop zaten.
een pannetje met water gekookt en daar de stepjes in gelegd, en de rubbers lieten zo los.
Zaten erop gelijmd, naar de poedercoater en daarna weer er terug op gelijmd.

Werkte perfect bij mij.

Groeten en succes ermee.

Goeie tip! Ga ik proberen.

Bij dx zie ik alleen maar passagiersstepjes.
 
als je hem goed schuurt/schoonmaakt moet het zeker wel lukken met een spuitbusje verf.
zorg dat je onderdelen goed vet vrij zijn en mooie lagen verf er op komt het vast goed, mag de verf ooit los laten zit er vast nog wel een beetje verf in je bus
 
De velgen en een aantal andere onderdelen zijn naar de coater gegaan, de stepjes zouden ook mee gecoat worden maar dat kon dus niet....

Ik snap ook wel dat ik ze zwart kan spuiten ;) Ik hoopte dat er een mogelijkheid was om ze toch mee te kunnen laten coaten met de rest van de spullen. Helaas pindakaas...
 
Terug
Bovenaan Onderaan