Wiellagers wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Goedenavond

Moet een wiellager demonteren voor 1 met groters binnendiameter maar krijg geen grip achter het lager omdat er een binnenbus vrij krap inzit.Heb dus geen opstaand randje waar ik met een drevel tegen aan kan tikken om ze naar buiten te werken.
Zijn hier speciale lagertrekkers voor of iemand nog nuttige tips hoe te doen? O-)

b.v.d.
full
 
Denk het niet,het is niet het eerste lager wat ik er uit tik. O-)

Bedankt voor de tip om er een stukje staal in te tiggen,had ik zelf ook op kunnen komen. :+
Gaan we morgen doen.

Mag een slotje op. :Y
 
stofring eruit wippen met een schroevendraaier. Met mig/mag een lasrups ergens tussen de buitenring en kogels leggen. Zodra de las afkoelt krimpt deze en valt je lager er zo uit.
 
Ja zal doorgaans goed werken, maar zoals aangegeven in dit geval niet. :N Die deelbare ring die uit moet zetten moet wel ergens grip op krijgen en achter blijven hangen. Anders blijft er weinig over dan lassen, wat meestal met een beetje beleid prima werkt. :Y
Die keilbout kan achter de rand van het binnenlager blijven hangen.
De afstandsbus heeft een grotere binnendiameter dan het lager.
 
Die keilbout kan achter de rand van het binnenlager blijven hangen.
De afstandsbus heeft een grotere binnendiameter dan het lager.

Ok gaan we weer.

Jerryt, geeft gelijk aan dat dat in dit geval dus niet lukt. :Z
Daarom werkt t dus in dit geval niet met een keilbout. Jerryt zegt juist dat ie geen grip krijgt en ook geen opstaand randje heeft. :+
 
Ok gaan we weer.

Jerryt, geeft gelijk aan dat dat in dit geval dus niet lukt. :Z
Daarom werkt t dus in dit geval niet met een keilbout. Jerryt zegt juist dat ie geen grip krijgt en ook geen opstaand randje heeft. :+
Dan gebruikt hij de verkeerde keilbout.
Volgens mij past iets van 21mm niet door een gat van 20mm.
Desnoods draai je de keilbout op maat en laat je een randje er aan zitten.
Ik zeg niet dat lassen minder goed werkt maar ik denk wel dat dat voor de meeste meer werk is dan de oplossing met de keilbout.
 
Dan gebruikt hij de verkeerde keilbout.
Volgens mij past iets van 21mm niet door een gat van 20mm.
Desnoods draai je de keilbout op maat en laat je een randje er aan zitten.
Ik zeg niet dat lassen minder goed werkt maar ik denk wel dat dat voor de meeste meer werk is dan de oplossing met de keilbout.

Volgens mij kun je er wel van uit, dat jerryt een "beetje" weet waar die over praat. Dus als hij aangeeft er geen grip op te kunnen krijgen, hij dit al op alle mogelijke manieren geprobeerd heeft. :P
Maar wat betreft minder werk: ben ik helemaal met je eens, lassen is pas plan B of C. Dat stuk gereedschap wat rambabbel hier boven laat zien, maakt je leven als monteur een stuk eenvoudiger. :)
 
Volgens mij kun je er wel van uit, dat jerryt een "beetje" weet waar die over praat. Dus als hij aangeeft er geen grip op te kunnen krijgen, hij dit al op alle mogelijke manieren geprobeerd heeft. :P
Maar wat betreft minder werk: ben ik helemaal met je eens, lassen is pas plan B of C. Dat stuk gereedschap wat rambabbel hier boven laat zien, maakt je leven als monteur een stuk eenvoudiger. :)
Ik denk dat voor jerryt het lassen ook een stuk makkelijker is dan voor de gemiddelde hobbyist.
Ik moet eerst mijn lasapparaat onder de werkbank uithalen en aansluiten en mijn elektrodes van de zolder halen.
 
O dat komt wel goed ......... met die elektrodes. :9

:N Vrouwen hebben een veel te hoog verwachtingspatroon van mannen tegenwoordig, alleen t vuilnis buiten zetten een x in de week is niet meer voldoende voor de dames. B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan