strat problemen zx-10

Enricos

MF'er
20 jan 2009
67
0
Etten-Leur
Hoi,

Afgelopen zomer is mijn zx-10 gestolen :( hij is weer terecht maar het contactslot is vernield. Nou heb ik van de week een ander contactslot gehaald, die op de stekker aangesloten en getest. Nou gaan alle lampjes branden als ik het contact aan zet. de claxon en groot licht enzo werkt allemaal. maar de startmotor reageert nergens op. waar kan dat aan liggen? zekering van de startmotor vervangen had geen resultaat.
 
waar zit de startrelais ergens dan? ik heb gezocht maar heb geen boekjes en heb geen idee waar die moet zitten...

en als ik het oude contactslot gebruik(staat altijd op contact) dan draait de startmotor wel maar begint direct flink te tikken..
 
Als je de dikke kabel van je accu volgt, kom je vanzelf bij het startrelais. (Zit waarschijnlijk links onder de buddy).

Is je accu volgeladen? zo niet, zou ik daar mee beginnen.

Dus oude contactslot wel draaien, dan tikken. Nieuwe contactslot niets.

Mogelijk en draadbreuk ergens en lege accu.
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook de startmotor uit je motor kunnen schroeven en even direct op de accu zetten. Als hij draait is ie (waarschijnlijk) nog goed.

Heb je al geprobeerd de motor aan te lopen/ duwen?
 
Loop je start en laadcircuit na, controleer alle onderbrekers in je stroomcircuit. bijvoorbeeld bij je koppeling, de rode dodemansknop, je TO(tip over) sensor, misschien is je fiets omgevallen en is de sensor blijven hangen.

Tip Over Switch

Zoek het liefst een kleurenversie van je stroomschema, als hulpmiddel om alles na te kunnen lopen.
 
Hoi,

Afgelopen zomer is mijn zx-10 gestolen :( hij is weer terecht maar het contactslot is vernield. Nou heb ik van de week een ander contactslot gehaald, die op de stekker aangesloten en getest. Nou gaan alle lampjes branden als ik het contact aan zet. de claxon en groot licht enzo werkt allemaal. maar de startmotor reageert nergens op. waar kan dat aan liggen? zekering van de startmotor vervangen had geen resultaat.

Is het wel dezelfde sleutel ( ouwe) sleutel. Zit namelijk een startonderbreker in de sleutel. Juist my2 cent ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan