Tank repareren

nielishh

Rookie
10 mrt 2014
15
0
Genemuiden
Dag mensen,

onder de lak van mijn benzine tank kwam een soort blaar.
na dat de lak ging barsten kwam er een klein beetje benzine uit.
nu heb ik die blaar weg gehaald en nu zitten er allemaal gaatjes in de tank (zie foto).
Iemand enig idee hoe dit komt? iemand ook een oplossing?

Groeten,
Niels Noordstra
full
 
Roest aan de binnenzijde van de tank? Zo nee, schade geval welk zeer onprofessioneel is gerepareerd.

Oplossingen is; gaten dichtlassen, tank afpersen, opnieuw spuiten. Allicht is een tweedehands tank een goedkopere oplossing.
 
Als ik naar de tank kijk zie ik dat dagelijks bij het restaureren van USA import auto's
Dit is de manier zoals ze in USA een deuk weg plamuren, gaten erin boren dat de plamuur door de gaten gaat en dat je een soort van klauwtjes krijg dat de plamuur er niet afvalt. maar uitdeuken is te veel werk vinden ze daar. :( :(
Heb nog een stuk plamuur liggen van 3 cm dik wat zeker 300 mm bij 150 mm is, dat ik soms laat zien aan mensen.
Het kan ook zijn zoals hierboven al iemand zegt om de deuk eruit te trekken, maar zo dicht plamuren bij een benzine tank gaat altijd na tijd van verloop grote problemen geven. :Y :Y
Ik zal de gaten dicht lassen of laten doen, plamuren en spuiten want een 2e hands Ducati tank is niet goedkoop en moeilijk te vinden die gelijk in de kleur is. Wel even kijken nu je het weg geschuurd hebt, dat de klauwtjes niet in je tank gevallen zijn.

Gr Roughneckk
 
Het is caburateur model. Heb inmiddels de gaten dichtgemaakt met bison kombi ,metaal. Daarna plamuur erover en de hele tank gespoten. Ik wil nu de tank van binnen gaan coaten. Iemand nog tips??


Haal die troep er weer af, soldeer koper plaatjes op de gaatjes en als hij echt dicht is, plamuur je de boel strak. Die bison combimetaal bevat epoxy, die waarschijnlijk niet tegen moderne benzine met ethanol kan. Oftewel de boel komt je weer los. Tank cure gaat ook regelmatig fout met de moderne benzine. Als die half opgeloste troep in je carbs komt, ben je zuur.

O ja wel even de tank goed uitgassen voor het solderen anders kan het boem doen. :+
 
De enige manier om dit weer dicht te krijgen, denk ik, is het te solderen. Dikke laag soldeer erop en weer in vorm schaven en schuren. Maar solderen is wel slecht voor je gezondheid.

En ik heb het nooit zelf gedaan, alleen wel eens zien doen in een filmpje. Misschien werkt zelfs dit niet.

Beter gewoon een nieuwe tank scoren.
 
Dag mensen,

onder de lak van mijn benzine tank kwam een soort blaar.
na dat de lak ging barsten kwam er een klein beetje benzine uit.
nu heb ik die blaar weg gehaald en nu zitten er allemaal gaatjes in de tank (zie foto).
Iemand enig idee hoe dit komt? iemand ook een oplossing?

Groeten,
Niels Noordstra[afbeelding]

Das gewoon de pupertijd pubertijd van de tank, uitknijpen die puist!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan