Triumph Speed Triple topic deel 43

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misiek over een proefritje...:

Weer terug.

Deze avond proef gereden op een S3 uit 98.
Moest wel even wennen na MN R6.

Maar rijdt toch wel erg lekker.
Showroomprijs is 3290.

Ik heb nog een set foto's geschoten. Wat denken jullie? Pics

Zijn trouwens die kabels altijd relatief slordig weggewerkt?

...fiets heeft een kale achterband, en ziet er gewoon aan alle kanten rommelig uit...

...radiateur is of beschadigd of zit vol met dooie vogels, herten, en/of ander vliegend spul...
...uitlaat ziet er uit alsof het ding 16 jaar geleden voor het laatst schoongemaakt is...

...kan mij daarom niet voorstellen dat het karretje van een hardcore liefhebber, cq. poetser geweest is, dan wel van het bekende 'oude vrouwtje'...



...of het moet zo'n oud vrouwtje zijn als uit de rode Volkswagen Golf reclame... :+



...en over die kabels, draden, en stekkers..., eh..., ik kan nou niet echt zeggen dat Triumph echt werk heeft gemaakt van een snaarstrakke afwerking van het e.e.a. ...

...bij mijn Speed ook (en daar is dus beslist niet aan gerommeld !) vind ik dat sommige stekkers best een mooier plekje hadden kunnen krijgen..., maar ja..., dan moet je als fabrikant wel het kabeltje langer maken... :/

...hoopies kabels zijn akelig kort, en daardoor nogal krap langs van alles en nog wat gelegd, met als resultaat een stekkertje in het zicht...

...behalve dan weer van het achterlicht..., daar zit gewoon (bij mij) 30 centimeter teveel snoer aan... :?



...bij de Speed op de foto's zie ik wel wat afgeknabbelde tape-zooi om draadjes heen zitten..., en ik kan mij niet voorstellen dat zoiets op die manier af fabriek gekomen is...



...tja..., en of je dan voor 3000 Euro 'beter' een Japanse fiets zou kunnen kopen..., mwha..., dat is een persoonlijke kwestie...

...misschien wel, misschien ook niet...



...en of een X-bedrag voor een fiets van een X-leeftijd in over-1-stemming is met elkaar..., ook dat is persoonlijk...

...heb ooit 26 jaar geleden een hele nieuwe Mini gekocht voor toen 14.000 gulden..., en heb 'm vorig jaar augustus verkocht voor omgerekend 10.500 gulden...

...simpel gezegd 3500 gulden afschrijving in 25 jaren tijd..., maar zo werkt het natuurlijk niet... ;)



...en zo is het met motoren, boten, huizen, kinderen, oude radio's, en weet ik veel wat allemaal meer ook zo...

...zoek maar eens een knappe Honda CX650 Turbo op..., dan val je helemaal ondersteboven van die (vraag)prijzen...

...of een strakke CBX-6 pitter...
...of Benelli 900 Sei...
...of Kawa Z1300...

...of een Suzuki GS1000S...
...zoals er bijvoorbeeld eentje staat bij Gilex Motoren in Amsterdam...

...en zo kunnen we wel even doorgaan...

...prijzen staan niet in verhouding met wat ze ooit gekost hebben...
...en eigenlijk zouden ze niet meer waard mogen zijn dan hun gewicht in 'n oud ijzer prijs...

...maar zoals gezegd, zo werkt het nou eenmaal niet... ;)
 
Laatst bewerkt:
Een klassieker is alleen maar meer waard als ie in zeer goede staat is. Anders is het gewoon een oud ding ;) Bedoel je zoiets Ron? :)
 
Vandaag met de motor naar Halsteren geweest voor mijn werk, vond het nog wel fris. Op de terugweg kon ik opeens niet meer schakelen. Het schakelpedaal was los van de verbindingsas. Geen idee hoe dit normaal vast zit en in de schemer kon ik het ook niet meer goed zien. Dus maar in zijn eerste versnelling naar huis gereden - was gelukkig niet zo ver meer. Weten jullie hoe het schakelpedaal vast zit aan de as? En is dit te maken of moet er een nieuw setje komen?




http://www.worldoftriumph.com/trium...ck_01=&block_02=100056782-3-2&block_03=610300
 
florisj vat het kort samen...:

Een klassieker is alleen maar meer waard als ie in zeer goede staat is.
Anders is het gewoon een oud ding ;)

Bedoel je zoiets Ron? :)

...ja en nee...





...een oude Speed T509 885 is nog geen klassieker, maar schuurt al wel een beetje aan de titel 'Youngtimer', en (net als in autoland) zijn de prijzen van correcte youngtimers best aan stijging onderhevig...

...maar heb je bijvoorbeeld een klassiek hobbelpaard zoals een BMW R90S dan is zo'n ding zelfs in een minder goede staat nog akelig aan de prijs...

...om over de prijs van een echt fraai exemplaar maar te zwijgen... :/

...kom je dan echter weer aan met een midden jaren 80 Suzuki GSX750ES dan zijn die dingen plots weer geen roggel meer waard...

...zelfs niet in een correcte staat...

...heb 9 jaar geleden mijn toen snaarstrakke, en ook technisch tadeloze 1987 GSX750ES aan de man gebracht..., heb verdorie een jaar (!) lopen leuren met het ding...

...had toen (ook) 3 motoren, en de Soes werd compleet niet gebruikt...
...dus dan maar weg...

...maar..., kon er niet vanaf komen...
...en geen idee waarom...

...denk omdat zo'n motor geen gevoelige snaar raakt bij de mensheid...



in 2004/2005 een jaar lang mee lopen leuren..., mijn tadeloze ex-1987 GSX750ES
full




...en die snaar is denk ik belangrijk voor (het opdrijven van :? ) de prijs...



...kijk maar naar de (vraag)prijzen van de T301 Speed Triples...
...die mag je gerust erg stevig noemen, en veel goedkoper zullen ze op termijn ook niet gaan worden...


T301 Speed
1280226090_3275_FT184274_speed3_1994.jpg




...en diezelfde trend zie ik ook al ontstaan bij nette T509 fietsen...



...blijkbaar hebben die fietsen ook al een beetje die 'snaar-factor'...



...in ieder geval bij mij wel... :Y

...kan mij nog herinneren dat de T509's in de markt werd gezet..., en wat was ik onder de indruk van zo'n gekke motor, zonder kuip, die onnozele overmaatse, totaal niet in het design passende dubbele koplampen, en die compleet overbodige, en idioot brede 190 achterband...

...en dan die lijpe groene kleur..., en tot overmaat van ramp ook nog een Daihatsu Cuore achtige 3 cilinder...
...èn het kwam uit dat oer betrouwbare Engeland...



...'t kon allemaal nooit niet wat wezen...
...en toch werd ik er door gegrepen...

...want het was behoorlijk tegen stroom in...



...en dat 'tegen de stroom in' bepaalt tegenwoordig vaak de 'snaar-factor'...
...want hoe meer tegendraads, of afwijkend, hoe duurder het tegenwoordig blijkt te moeten zijn... :/
 
Laatst bewerkt:
Mensen betalen graag veel centjes om zich te onderscheiden van de rest.

Daarom lopen er zoveel mensen met een iPhone van 750 euro op zak, dan ben je pas echt onderscheidend :')
 
Weer terug. Deze avond proef gereden op een S3 uit 98. Moest wel even wennen na MN R6. Maar rijdt toch wel erg lekker. Showroomprijs is 3290. Ik heb nog een set foto's geschoten. Wat denken jullie? Pics

Zijn trouwens die kabels altijd relatief slordig weggewerkt?

Slordig ding. Aan de kabelboom is gerommeld en de oliekoeler hangt aan een tyrap??? _O-
 
Weer terug. Deze avond proef gereden op een S3 uit 98. Moest wel even wennen na MN R6. Maar rijdt toch wel erg lekker. Showroomprijs is 3290. Ik heb nog een set foto's geschoten. Wat denken jullie? Pics

Zijn trouwens die kabels altijd relatief slordig weggewerkt?


1750 of hooguit 2000 zou dan wellicht als goedkoop gelden maar;

Je blijft met een rommelige aankoop zitten... :/

Ik zeg; afblijven :$
 
BrumBy over een telefoonfotoapparaat...:

Groot gelijk Ron...

Een telefoon is in eerste instantie om mee te bellen.
En verder nie teveel gezeik nie...

...inderdaad..., onzin allemaal al die apparaten met dubbelfuncties... :/


...heb je straks een broodrooster waar je ook overhemden mee kunt strijken...
...of een LED-tv tevens tosti-ijzer...

...of 'n...eh..., fijne massagestaaf waarmee je ook je neushaar kunt trimmen...




...of een vlakschuurmachine die ook gelijk een toiletrolhouder is... :/





...en dan moet je bij die laatste verdraaid goed uitkijken, dat je na 'de boodschap' wel een papiertje van het rolletje grijpt..., en niet de vlakschuurmachine ter hand neemt... :$




...nee..., 'k vind het allemaal maar nix, die dubbel-dingen...
...dat geeft verwarring...



...dubbel-vla was al moeilijk genoeg vroeger...
...en dubbel-drank ook...

...dus veel lastiger moet het niet worden... :N
 
Laatst bewerkt:
...inderdaad..., onzin allemaal al die apparaten met dubbelfuncties... :/


...heb je straks een broodrooster waar je ook overhemden mee kunt strijken...
...of een LED-tv tevens tosti-ijzer...

...of 'n...eh..., fijne massagestaaf waarmee je ook je neushaar kunt trimmen...




...of een vlakschuurmachine die ook gelijk een toiletrolhouder is... :/





...en dan moet je bij die laatste verdraaid goed uitkijken, dat je na 'de boodschap' wel een papiertje van het rolletje grijpt..., en niet de vlakschuurmachine ter hand neemt... :$




...nee..., 'k vind het allemaal maar nix, die dubbel-dingen...
...dat geeft verwarring...



...dubbel-vla was al moeilijk genoeg vroeger...
...en dubbel-drank ook...

...dus veel lastiger moet het niet worden... :N




Haha !

_O- _O- _O-
 
Zo net thuis en de eerste 200 km zitten er op ! Wat een beest ! Niet normaal wat een vermogen en vooral koppel ! Morgen kleine aanpassingen doen en de taartschep eraf. Daarna weer knallen.

 
Zo net thuis en de eerste 200 km zitten er op ! Wat een beest ! Niet normaal wat een vermogen en vooral koppel ! Morgen kleine aanpassingen doen en de taartschep eraf. Daarna weer knallen.
[~[url="http://i494.photobucket.com/albums/rr310/prikkie68/1383636_646306335422421_1578384371_n_zpsae8b7656.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i494.photobucket.com/albums/rr310/prikkie68/1487437_646306405422414_1772518507_n_zpsb074b3c3.jpg"]afbeelding~][/URL]
bruuuuutttt 8-) geniet ervan
 
zo, morgen langs goedhart een koelvloeistofslang halen. Daarna gelijk door naar bollenstreek voor een grote beurt
 
Zo net thuis en de eerste 200 km zitten er op ! Wat een beest ! Niet normaal wat een vermogen en vooral koppel ! Morgen kleine aanpassingen doen en de taartschep eraf. Daarna weer knallen.
[~[url="http://i494.photobucket.com/albums/rr310/prikkie68/1383636_646306335422421_1578384371_n_zpsae8b7656.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i494.photobucket.com/albums/rr310/prikkie68/1487437_646306405422414_1772518507_n_zpsb074b3c3.jpg"]afbeelding~][/URL]


Mooi weertje erbij, lekker hoor!
 
Prikkie schreef op 28 maart 2014 @ 18:42:
Zo net thuis en de eerste 200 km zitten er op ! Wat een beest ! Niet normaal wat een vermogen en vooral koppel ! Morgen kleine aanpassingen doen en de taartschep eraf. Daarna weer knallen.
[afbeelding [snelkoppeling]]
[afbeelding [snelkoppeling]]

Super strak ding zeg :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan