GSX-R 750 1989 Start problemen

BM750

Rookie
5 apr 2014
5
0
Anzegem
Hey,

Ik heb al een paar jaar een GSX-r 750 uit 1989 maar deze stond het laatste 1.5 jaar stil. Daarom heb ik de carbu's gedemonteerd en uitgekuisd. Deze terug geïnstalleerd, batterij opgeladen, nieuwe brandstof ingedaan en geprobeerd te starten. Er zitten mikuni caburatoren in (Normaal standaard) met 2 standen van choke. Op de 1de stand start de motor totaal niet. Op de 2de stand wel na heeeel lang demareren. Als de motor draait gaat dit tamelijk soepel, beetje hoog toerental maar valt wel mee.(zie filmpje)

Mijn idee was van de motor te laten warm draaien en dan de choke stand te verminderen, maar zodra ik de choke op stand 1 zet slaat de motor direct af... Ook kan ik geen gas geven want dan slaat de motor ook direct af.

Motor heeft goed gedraait +-1.5jaar geleden, sindsdien geen tijd meer gehad en aangezien ik 20 ben, legaal ook niet toegelaten om ermee te rijden...

Iemand een idee aan wat het kan liggen?
 
Bedankt voor alle reacties.

En kan ik mijn probleem oplossen door hem langere tijd stationair te laten draaien tot alle vuil 'weg gespoeld' is? Of Moet ik ze terug demonteren en beter kuisen?
 
Bedankt voor alle reacties.

En kan ik mijn probleem oplossen door hem langere tijd stationair te laten draaien tot alle vuil 'weg gespoeld' is? Of Moet ik ze terug demonteren en beter kuisen?
Lang stationair draaien is niet zo goed voor de oliedruk.
Geregeld gebruik - veel rijden - en met een carburateurreiniger in de benzine zou het beter kunnen maken. Dit betekend dus niet alleen maar statonair draaien.
(hielp in mijn geval bij een andere Suzuki oliekoeler)
Maar dat is niet zo vlot en grondig als met de hand reinigen.
En je motor moet wel blijven lopen..

Daarna ook de carburateurs netjes synchroniseren.
 
Laatst bewerkt:
Lang stationair draaien is niet zo goed voor de oliedruk.
Geregeld gebruik - veel rijden - en met een carburateurreiniger in de benzine zou het beter kunnen maken. Dit betekend dus niet alleen maar statonair draaien.
(hielp in mijn geval bij een andere Suzuki oliekoeler)
Maar dat is niet zo vlot en grondig als met de hand reinigen.
En je motor moet wel blijven lopen..

Daarna ook de carburateurs netjes synchroniseren.

Oke bedankt, kzal eerste nog eens gewoon proberen met te laten draaien en als da nie lukt demonteren en kuisen :)
 
Wat bij mijn motor hielp als lapmiddel, hij had viel ook uit bij gasgeven als ik hem met
moeite aanhad gekregen op de choke, was de stationair schroeven wat rijker zetten.
Nadat ik ze allemaal een halve tot driekwart slag meer open had gedraaid liep ie wel
meteen en viel ie ook niet meer uit bij gasgeven. Reinigen is altijd beter natuurlijk,
maar als je wilt rijden of de tijd er even niet voor hebt..;)
Al klinkt jouw probleem ernstiger dan die van mij;P
 
Terug
Bovenaan Onderaan