go pro omvormer maken

GuusFlater

MF veteraan
26 okt 2009
1.902
51
gelderland
Goeie dag allemaal.

Voor mn go pro 960 met 2 aa batterijen wil ik graag een omvormer maken.
Ik zou graag een omvormer maken van 12v naar 3v .
Mijn vraag is of iemand daar ervaring mee heeft, of een idee heeft hoe ik deze kan maken .

Alvast bedankt
 
Bij conrad hebben ze waarschijnlijk wel een bouwpakketje.
full

Oeps, dit is de verkeerde.
Dit is een constant stroombron.
De spanningsregelaar die jij nodig hebt is hetzelfde op een extra weerstand na.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hey turtle man alles goed.

Yep gebruik hem alleen voor het racen dus gaatjes in de behuizing. Heb een i ceetje gekocht,12v in en 3,3v 700ma uit . werkt prima :Y
Hier alles goed kerel :Y. Nog een weekje wachten en dan ga ik mijn GoPro 2 uitproberen op Zandvoort :] . Heb mijn oude GoPro ook nog, ga denk een steuntje maken om daarmee naar achteren te filmen *D .
 
het is de eerste go pro dus nog met batterijen.
2x1.5v dus 3 volt

Toen ik het type opzocht zag ik dat deze niet meer leverbaar is,
maar wel accessoires.
En daarbij stonden ook USB-laders, vandaar mijn idee dat dat gewoon zou werken.

Inderdaad een gaatje in de behuizing boren om het kabeltje door te voeren.
Als je het netjes doet kun je het met een rubber dopje afsluiten als de lader niet
aangesloten is.

Als je het heel handig wilt maken bouw je een stekkerverbinding in de behuizing,
zodat je alleen maar het kabeltje hoeft in te pluggen.
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0223010/Laagspanningsstekkers
 
Ik had er (dacht ik) Varta inzitten maar die werkte voor geen meter. Nu twee AAA batterijen bij de HEMA gekocht (oplaadbaar en een zo hoog mogelijk capaciteit) en deze werken prima! Vooral de zo hoog mogelijk capaciteit is van belang om je GoPro goed te laten werken.

Geen idee wat het is met Varta de laatste tijd.
Poosje geleden ook een doosje met 24 stuks (gewoon alkaline) gekocht,
maar slechte prestaties in verschillende apparaten.
Snel leeg, net alsof ze weinig capaciteit hebben.
 
Laatst bewerkt:
Hiermee kun je het maken:
1 a voeding

Simpel zelfbouw pakket, met een potmeter kun je de uitgangsspanning instellen. Eventueel kun je die vervangen voor een vaste weerstand, dan kan ie ook niet per ongeluk anders worden ingesteld.

Bouwbeschrijving:
http://www.velleman.eu/downloads/0/illustrated/illustrated_assembly_manual_k1823.pdf

Appeltje eitje :).


Kitje kost ergens tussen de €10 en €13 euro ofzo.
Net op tijd zeg.

v.d.v. in "go pro omvormer maken"

Geloof btw dat het al klaar is..
 
Hij gaat heus wel werken met een 12 V --> 5 volt USB omvormer hoor . Dingen liggen bij de Action voor 2 euro . Desnoods soldeer je in de plusleiding van de camera zelf nog een weerstand in serie waarover 2 volt zou moeten vallen . Neem aan dat dat ding een paar honderd mA trekt in bedrijf schat op rond de 400 mA . Dus een weerstand van een paar watt zou ruim voldoende moeten zijn .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan