Hoe lossen we dit op (hap uit carter)?

Isdatzo

Crashkoning.
3 jun 2007
24.851
161
Utrecht
Plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

IMG_20140505_135417.jpg


Waarschijnlijk zat er al een scheur, dat verklaart waarom er een boel kit zat. Nu is het feest natuurlijk helemaal compleet.

Iemand suggesties?
 
Ja, gaat dat werken? Schroefdraad is ook niet lekker meer.

Heb niet veel ervaring met dat spul.. alleen m'n radiator een keer mee gefixt.
 
Laatst bewerkt:
Is de huidige epoxy zo goed dat deze echt blijft zitten en ook voldoende sterkte heeft?
Ik ken JB-weld , vind het prima om een gaatje mee te dichten, maar durf er geen bout in te zetten.
 
Is de huidige epoxy zo goed dat deze echt blijft zitten en ook voldoende sterkte heeft?
Ik ken JB-weld , vind het prima om een gaatje mee te dichten, maar durf er geen bout in te zetten.


je wilt niet weten hoe sterk de epoxy lijmen tegenwoordig zijn,
maar alles staat of valt met een goede werkwijze en voorberijding.

maar persoonlijk zou ik het aanbod van PHC Ritzen aannemen.
 
je wilt niet weten hoe sterk de epoxy lijmen tegenwoordig zijn,
maar alles staat of valt met een goede werkwijze en voorberijding.
Ik zou het zelf niet weten, heb nagenoeg nul ervaring met dat spul. Heb er een keertje op het paddock een gaatje in een radiator mee gedicht. Op zich komen er verder ook geen bijzondere krachten op te staan.
maar persoonlijk zou ik het aanbod van PHC Ritzen aannemen.
Dat gaat dan over 7 weken pas kunnen aangezien ik over een paar dagen ivm m'n studie onderzoek ga doen in de Pyreneeën en daarvoor geen tijd heb om 't blok uit te bouwen.

Maar misschien is dat wel de beste optie, Paul is sowieso een vakman.
 
De huidige tap gaat nog ongeveer een centimeter dieper dan de scheur en ik gok (ik ben nu bij m'n ouders en de motor staat thuis) dat je daarachter nog maximaal een centimeter verder kan. Zal 't morgen eens nader bekijken.

m6 in alu heeft ongeveer 12 spoedjes ( 12mm dus) nodig om de 10 Nm te kunnen hebben.

omdat er een stukje pakking wegvalt als je gewoon een langere bout gaat gebruiken, moet er een koperen ring onder de bout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan