Welk merk olie filter is goed?

4 mei 2014
34
0
Beste mensen,

Ik rij op een KTM duke 640 uit 2001 en moet binnenkort mijn olie verversen, uiteraard gaan de filter mee. Nou kom ik op het internet veel verschillende merken tegen. Nou twijfel ik tussen 2 merken, Champion en K&N. Voor 2 filters van Champion ben je 13 euro kwijt en voor K&N 18 euro.

Iemand ervaring met een van de 2 merken? Eventueel links waar ik ze kan bestellen.
Andere goede merken hoor ik ook graag :)

Groet,
Freak
 
Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt voor de info, ben langs de dealer geweest. Compleet origineel setje gekocht, zit in: 2 filters, ringetje voor carterstop, pakking voor bij het papieren filtertje. Kosten 22.50 :)

Kan slotje op.
 
Dat slotje lukt niet meer op tijd, het is al vrijdag.
Ik heb het volgende ooit bewaard. Er is in meerdere opzichten verschil. Helaas zoek ik nu een filter waarvan de afdichting niet kapot kan springen bij het starten. Welke dat nu weer is...

"Purolator, Pure One. This is how an oil filter should be made.
The anti-drainback valve is double the thickness of any other here, and obviously seals very well. The media is the best available, and there's a lot of it. The bypass valve is made from a laser-cut piece of stainless steel, and just can't bind or jam."

Ik zag dat trouwens terug op de pagina die Nicolaas noemde. Een andere link naar een verhaal over het vergelijken van filters: Peter Verdone Designs - Motorcycle Oil Filters
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien aan de betreffende pagina heb je nu dit filtersetje gekocht:

http://makinaparts.com/lang-en/ktm/...40-adventure-640-sx-400-sx-525-duke-690-.html

Het grote voordeel van het 'cartridge' type oliefilters is dat je precies kunt zien hoe de constructie en het materiaal is zonder dat je hem open moet snijden (zoals bij veel auto filters). Op de foto vind ik dit filter er eigenlijk gewoon prima uit zien en zou niet weten waarom je een ander zou willen. Qua prijs is het wel even slikken t.o.v. de 22.50 die jij ervoor betaald hebt :+
 
Zo te zien aan de betreffende pagina heb je nu dit filtersetje gekocht:

http://makinaparts.com/lang-en/ktm/...40-adventure-640-sx-400-sx-525-duke-690-.html

Het grote voordeel van het 'cartridge' type oliefilters is dat je precies kunt zien hoe de constructie en het materiaal is zonder dat je hem open moet snijden (zoals bij veel auto filters). Op de foto vind ik dit filter er eigenlijk gewoon prima uit zien en zou niet weten waarom je een ander zou willen. Qua prijs is het wel even slikken t.o.v. de 22.50 die jij ervoor betaald hebt :+

http://makinaparts.com/lang-en/ktm/2367-58338045100-oil-filter-ktm-screw-type-en.html

die heeft ie waarschijnlijk, de 640 heeft 2 oliefilters..
 
quote:
K&N 138 $12 Made by Hi Flo. Average filter with a $6 nut welded onto the end cap.


Ik heb er graag 6 dollar voor over om niet te kloten om het filter los te krijgen!
 
Ik verslijt aardig wat motoren ja, ergo:

Ik heb er graag 6 dollar voor over om niet te kloten om het filter los te krijgen!
Deze heb ik minder dan 10€ betaald, na twee onderhoudsbeurtjes dus al terug verdiend, en past op (bijna) alle filters, motor, auto, vrachtwagen, boot, enz ...
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan