Koelvloeistof bijvullen met gedestilleerd water

GKHN

Die hard MF'er
20 jul 2012
591
0
Almelo/Arnhem
Ik heb morgen een lange toerrit. Zie net bij laatste inspectie dat mijn koelvloeistof tegen de min staat. Heb thuis alleen nog gedestilleerd water staan. Kan ik het hiermee aanvullen?

Neem aan van wel aangezien koelvloeistof een mix is van antivries en gedestilleerd water. Gezien het toch binnenkort niet gaat vriezen maakt die verhouding ook niks meer uit. Of wel?
 
tegen de min, waar? je overloop? bij mij hoort hij bij koude motor op de min te staan.

welke motor?


Ik weet niet of je kan bijvullen met demin. Maar, iedere buurman heeft toch wel een flesje KVS staan?
 
Laatst bewerkt:
discussie? in mijn boekje staat ( afvullen tot min bij koude motor )

geen discussie aan, ligt er aan wat er wordt voorgeschreven voor de motor van TS.

en, als we alles wat een keer besproken is niet meer bespreken, kunnen we het forum wel dichtgooien.
 
Laatst bewerkt:
Is voor een SV650S uit 2007. Alu blok dus dacht ik zo.

Maar mixen van twee verschillende merken KVS wordt toch ook afgeraden. Weet echt niet wat de vorige eigenaar erin heeft gegooid.
 
discussie? in mijn boekje staat ( afvullen tot min bij koude motor )

geen discussie aan, ligt er aan wat er wordt voorgeschreven voor de motor van TS.

en, als we alles wat een keer besproken is niet meer bespreken, kunnen we het forum wel dichtgooien.

9 van de 10 motoren moet je bij koude motor gewoon bijvullen tot max (daarom staat het max. streepje ook niet helemaal bovenin maar ergens halverwege), dus als je een aanname plaatst plaats dan wel het meest waarschijnlijke.
 
Laatst bewerkt:
9 van de 10 motoren moet je bij koude motor gewoon bijvullen tot max (daarom staat het max. streepje ook niet helemaal bovenin maar ergens halverwege), dus als je een aanname plaatst plaats dan wel het meest waarschijnlijke.
Als je motor warm word komt het tankje toch alleen maar voller?
Waar is het min streepje dan voor?
 
Gedestilleerd is niet hetzelfde als gedemineraliseerd water.

Mocht het al nodig zijn om bij te vullen voor een rit, dan is zelfs kraanwater ok. Je kunt er zelfs in pissen, als het moet.

Regelmatig vervangen is wel belangrijk. Net als vorkolie wordt dat vaak overgeslagen bij onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan