Koelvloeistof

Patrick k3

Rookie
29 apr 2023
3
0
Hallo ik had een vraag over mijn motor suzuki gsxr 1000 k3. Hij gooit telkens bij stationair lopen of lang stil staan bij de stoplichten het koelvloeistof uit het expansievat/overstort. Wanneer je gewoon doorrijd doet hij het niet. Heb radiator cleaner gebruikt en je zit niet echt aanslag. Thermostaat en koelvloeistof heb ik ook vervangen maar heeft geen nut gehad. Wanneer je rijd is de temperatuur netjes tussen de 75 a 85 graden. Wanneer je stil staat loopt hij op naar 105 graden en slaat de fan aan. Dan blijft de temperatuur tussen de 103 a 108 graden. Op dat moment loopt het expansievat langzaam vol en gooit hij het uiteindelijk via de overstort slangetje eruit. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen wezen?
 
en eens hij er wat heeft uit gegooid (en je niet bijvult), blijft hij het dan doen ?
min en max zijn allesbehalve heilig. al wat in het reservoir zit is "reserve", het mag gerust wat minder zijn. het mag zelfs kwasi leeg zijn.
 
Als het koelwater niveau volgens de handleiding is gevuld tussen min en max moet het goed zijn. Er vanuit gaand dat het koelsysteem op zichzelf goed is, mag er helemaal niks uit gegooid worden als de ventilator gaat draaien. Gebeurt dat wel, dan is er iets aan de hand door bovenmatige druk opbouw. Lekke koppakking kan een oorzaak zijn, lokale verstopping/blokkering ergens waardoor er plaatselijk kook wil ontstaan. Het is in ieder geval niet goed.
 
Zou kunnen. Maar TS schrijft dat de temperatuur tussen 103 en 108 blijft hangen als de ventilator draait. Vind ik een alarmbel. Temperatuur moet dan weer zakken totdat de ventilator stopt. TS is overigs niet meer geweest, dus het probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn?
 
Zou kunnen. Maar TS schrijft dat de temperatuur tussen 103 en 108 blijft hangen als de ventilator draait. Vind ik een alarmbel. Temperatuur moet dan weer zakken totdat de ventilator stopt. TS is overigs niet meer geweest, dus het probleem zal waarschijnlijk opgelost zijn?
Het topic is van gisteren, heb ff geduld man.
 
We hebben hem ook ontlucht dat is ook niet het probleem. Heb hem ook al 3 jaar en de fan slaat altijd pas zo laat aan en kort. Als ik andere berichten op dit forum lees schijnt het ook normaal te wezen bij suzuki gsxr (de temperatuur). Maar ga de dop nog wel eens proberen dan ja. Misschien dat de druk niet meer goed is. Ieder geval bedankt voor de reacties👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan