compleet blok parelstralen

red accent

MF'er
13 nov 2013
103
0
Haarlem
Hallo,

Omdat de bestaande topics gesloten zijn en ik er toch nog niet helemaal uit ben maar even een nieuw topic.

Ik heb een cb500 gekocht, en omdat de coating op het blok redelijk verweert is wil ik deze graag opknappen. Het mooiste zou zijn het blok als geheel te parelstralen, en omdat ik begrijp dat dit rubber ook niet aantast zou dit moeten kunnen (correct me if i'm wrong)
Uiteraart de uitlaatpoorten en alle andere openingen goed afsluiten en gaan met die straler.
Ik heb begrepen dat meerdere mensen dit zo doen... maar vind het toch wel erg eng...
Wat zijn de haken en ogen hiervan?

En dan de na behandeling...

Ook hier is zat over geschreven, maar niet met betrekking tot een blok wat nog in elkaar zit. Ik snap dat je alles nog een keer goed moet ontvetten, maar dan?

Het liefst zou ik het blok gewoon spuiten met een hittebestendige verf (zwart of metalic-grijs), maar hierover kan ik nergens iets vinden als het gaat om een blok wat nog in elkaar zit.
Wat zijn de haken en ogen hiervan?

Gr Onno
 
ik heb mijn blokvan mijn kz400 enkel laten sodastralen, en ben daar heel tevreden van
met sodastralen wordt er geen materiaal weggenomen
is het een oude of nieuwe cb500?
de oude is luchtgekoeld, zou je dat dan wel spuiten?
 
ik heb mijn blokvan mijn kz400 enkel laten sodastralen, en ben daar heel tevreden van
met sodastralen wordt er geen materiaal weggenomen
is het een oude of nieuwe cb500?
de oude is luchtgekoeld, zou je dat dan wel spuiten?
Natuurlijk wordt er iets weggestraald. Dat is net het nut van stralen.
Soda laat als t goed is geen grit achter. En dat is een voordeel.

En waarom zou een luchtgekoelde niet gespoten kunnen worden?
 
okay, schoon maken... hoe? met een draadborstel en schuurdoekjes, of kan ik er verfafbijt tegenaan smeren en alleen om de pakkingen heen met de hand doen en daarna het geheel vetvrij maken?
Doen wat nodig is.

Als je kan opborstelen en schuren, hoeft niet perse het hele blok in de afbijt.
 
Heb mijn blok ook laten stralen *D

Zo is ie voor `t stralen..... Olie en modder zoveel en zo goed als het kan verwijderen.
Anders is de straler niet blij met vervuild grit.

full


Alle gaten dicht.. ook beluchtingsgat op kleppendeksel.

full


Na het glasparelstralen.....

full


Met spuitbus hittebestendige lak gespoten....

full


En zo zit ie in het frame ,motor loopt maar moet nog afgesteld worden....

full
 
Laatst bewerkt:
hoi allemaal,

allereerst: bedankt voor het meedenken :)

Hoe meer ik door zoek hoe ingewikkelder het wordt :P
maar... ik ben ondertussen te weten gekomen dat bij sodablasting het residu niet schadelijk is.
Het is gewoon zout wat met warm water meteen oplost en weg spoelt :)dus waar het dan toch een beetje naar binnen weet te komen kan het niet veel kwaad :)

Kijk! dat is ideaal, ik denk dat dat hem wordt, dus gaten Goed afdichten met een rubbertje en een custom staalplaatje en gaan met die banaan :)

heb nog wat moeite met het vinden van een zaak in de buurt die dat spul verkoopt, maar dat komt wel goed.

okay, dan is het blok bijna schoon... ik hoor hier en daar iets over etchen... ik wil het graag zo goed mogelijk doen binnen de beperkingen van een gemonteerd blok, dus dat lijkt dan wel een goede stap. Hier en daar gelezen over een zelfetchende primer, die zijn allemaal niet hittebestendig.
Hoe dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb blokken met ijs gestraald geen risico, rubber of bedrading loopt geen schade op.Denk dat met soda het gelijke resultaat gehaald wordt.
Ik heb zelf DIREKT na het stralen flink met ontvetter gespoten en na dat verdampt was DIREKT met vht paint behandeld,prima spul.
Nooit te lang wachten met de paint aluminium oxideerd snel en dan is de hechting uiteraard minder.
Wim
 
jeetje wat is dat spul duur zeg!

Ik heb bij deze 2 gekeken, en nog een bedrijf gevonden in lissen, maar de goedkoopste is 38€ voor 25 kg! , en dat glasparels nu voor dit bedrag gaan is tot daar aan toe gezien je dat een x of 4 kan hergebruiken... maar dit is gewoon voor 1 malig gebruik dus effectief 4x zo duur als glasparels :O

Is dit normaal of zijn deze bedrijven zo gek in de kop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan