Geen koppeling meer GSXR 1000 2001

Maaarkske

MF'er
19 jan 2008
170
0
Haarlem
Nou het is zover. Ik heb een gsxr 1000 uit 2001 waarvan ik geen onderhoudshistorie heb.
Eerder deze week een circuitdag gehad en dat is allemaal goed gegaan, geen koppelingsproblemen of wat dan ook.

Zojuist op het industrieterrein even geknald en ook getracht wheelie te maken in z'n twee en op de koppeling de motor omhoogkrijgen. Dit ging twee keer prima waarna de koppeling vaag werd en ik het nog een keer probeerde. Uiteindelijk kon ik de koppeling loslaten en zelfs met stationair slipt de koppeling. Met veel moeite ben ik met max 25km per uur naar huis gereden waarbij bij het minste gas al doorslipte.

Daarnet nieuwe platen, drukveren en pakking gekocht maar vroeg me toch af of iemand dit eerder heeft meegemaakt?

Vorige week heeft de motor een grote beurt gehad, ook volsynthetische olie waar ik een over lees qua koppelingsproblemen maar daar heb ik volgas op het circuit nooit last van gehad.
 
Dat is mijn vermoeden ook, ik maak me alleen zorgen dat het echt van "niet zo lekker meer aanpakken" naar "doorslippen in z'n 1 met alleen stationair" is gegaan met twee wheelie pogingen :S

Spullen zijn besteld, ik zal proberen foto's te maken dan heeft iemand er misschien nog wat aan.
 
Nou probleem is opgelost, nieuwe platen er in en 15% sterkere veren.
Werkt weer prima, foto's niet nodig want het is zo goed als hetzelfde zoals het in de Howto hier op het forum is uitgelegd.

Wel heb ik de platen maar 3 uur in de olie gelegd ipv een hele nacht en dat ging prima.

P.s. Als je geen olie wilt morsen -> heb de motor met beide banden op een plank gereden en met de zijstandaard op de stenen. Dan hangtie nog iets schuiner waardoor de kans op olie lekken minder is.

Special thanks to Roukama, die heeft de bestelling op mijn verzoek zsm verzonden waardoor ik dit weekend weer kan rijden :-)

Owja, vorige monteur had de laatste koppelingsplaten niet een tik opzij er in gedaan. Dus in de minder diepe uitsparing van de korf. Geen idee wat dat voor gevolg kan hebben maar ik meld het even.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan