GTR1000. Geen vonk meer op de bougies?

Hotstuff

Rookie
28 aug 2023
9
1
Geachte forumleden.
Ik heb een 1994 Kawasaki GTR1000. Deze had de laatste tijd zeer kleine bougie vonkjes, waardoor deze niet lekker meer draaide.
Nu;
De startmotor draait goed rond, maar er is , op elke bougie, maar 1 x een klein vonkje te zien en daarna niets meer. Op alle cilinders.
Als ik het contact uit en weer aan zet, het zelfde resultaat.
Alle kabelboomstekkers losgemaakt , verbindingen gecontroleerd en weer aangesloten.
De CDI en zekeringenkast - per stuk- omgewisseld door een zelfde andere.
Bobines ook omgewisseld door andere.
Via startkabel, extra massa gemaakt op diverse delen.
Geen resultaat.
Iemand een idee waar te zoeken?
Zit even met mijn handen in mijn haar…..

Mvgr. Cor
 
Bedankt voor je reactie.
ik neem aan dat indien de startbeveiligingen ( versnelling en zijstandaard) niet goed staan, de startmotor niet ronddraait.
Net voltage gemeten aan de stekkers: bobine 0.16V en pick up ook 0.16v.
🤔
 
Toevallig toch een probleem met de dodemansknop.

Nb hoeft niet zo te zijn dat er constant 12v op de bobine staat (zoals vroeger oude contactpuntjes systeem).
Pick-up kan defect zijn. Meten of er pulsen komen als de motor rond gaat. Afstand Pick-up naar krans is te groot.
 
Net voltage gemeten aan de stekkers: bobine 0.16V en pick up ook 0.16v.
🤔
over de pick-up moet ook helemaal geen spanning staan, die wekt zelf spanningspieken op.
Nb hoeft niet zo te zijn dat er constant 12v op de bobine staat (zoals vroeger oude contactpuntjes systeem).
wel (als de startbeveiligingen ok zijn) want de bobijnen worden hier via de massa geschakeld door de CDI
 
Geachte forumleden.
Ik heb een 1994 Kawasaki GTR1000. Deze had de laatste tijd zeer kleine bougie vonkjes, waardoor deze niet lekker meer draaide.
Nu;
De startmotor draait goed rond, maar er is , op elke bougie, maar 1 x een klein vonkje te zien en daarna niets meer. Op alle cilinders.
Als ik het contact uit en weer aan zet, het zelfde resultaat.
Alle kabelboomstekkers losgemaakt , verbindingen gecontroleerd en weer aangesloten.
De CDI en zekeringenkast - per stuk- omgewisseld door een zelfde andere.
Bobines ook omgewisseld door andere.
Via startkabel, extra massa gemaakt op diverse delen.
Geen resultaat.
Iemand een idee waar te zoeken?
Zit even met mijn handen in mijn haar…..

Mvgr. Cor
Je bougies?
Hoe zijn die er aan toe?
 
Terug
Bovenaan Onderaan