turbo xj650 alternatief

11 jun 2014
31
0
meddo
Hallo allemaal.
Ik heb een yamaha xj650 turbo(cafe-racer) waarvan de turbo overleden is
nu is mij de vraag. Wat is een goed alternatief voor deze tubo?.
Van een auto ofzo?.
Ik ben auto monteur en mijn baas heeft ook een sloop
dus heb wel aardig keuze. En materiaal genoeg.
Jeeft mischien iemand hier ervaring mee?
Gr dwain
 
As stated earlier, the Seca uses a Mitsubishi TC03-06A turbocharger. This unit is capable of developing up to 14psi (unregulated), but was limited to 7psi on the 1982 models, and then increased via a "power-up kit" (see below) to 12psi for 1983. the 06A seems to be exclusive to the Seca, however the TC03-9A was common on Mitsubishi Colt and Mirage, both with 1.8L engines. According to Turbo Power of California, the 9A differed from our 6A by using staggered veins on the compressor for improved volume at high RPMs, but it was a trade off for slightly slower boost rise down low. I was told the clipped veins also let the compressor come out of a stall quicker.

I found a great technical write up on turbocharger on TurboMustangs.com that is worth reviewing for those interested.
 
Even kijken wat de XJ 650 nu aan pk's maakt en daar een turbo bij vinden die om en nabij het zelfde vermogensplaatje past.

Even uit de losse pols denk ik dat een T15 prima voldoet voor een 650 een T2 zal net aan zijn.
Of iets vergelijkbaars een IHI bijv.

je kan ook even hier neuzen

TMIOA
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal.

nog een vraag.
aangezien de turbo van de xj voor het achterwiel zit, dus onder caeter niveau,
kan ik hem ook voor de motor en wat hoger maken?.
ik heb wel eennpaar turbo's van diezels liggen
Die zijn of veel groter of die van een kangoo is ongeveer het zelfde aleen de uitlaat
turbine is een stuk kleiner.
Dit zou betekenen dat hij eerder komt. Dat is niet zo erg.
maar zou die het wel volhouden tot 12000 toeren?..
 
Terug
Bovenaan Onderaan