Nieuwe band loopt aan tegen cardan

Die ene

Die hard MF'er
18 jun 2013
301
4
Bemmel
Heeft iemand hier enig idee of er wat te stellen valt aan de velg of cardan?

heb net een nieuwe band laten monteren en die loopt iets aan met de wang tegen het cardan.
Ook niet de hele tijd, steeds een klein gedeelte, net of er een slag in de band (dus niet de velg) zit.

Band heeft standaard voorgeschreven maat ....
 
wiel dan

Maar jij snapt vast wel wat er bedoelt wordt met; "De band is op een vast wiel gemonteerd.." ?
Probeer eens uit te leggen, als je wil?
Ik wil wel een poging wagen maar ik denk dat Ts dat beter kan.
Ik denk dat hij bedoeld dat het wiel niet uit elkaar gehaald is.
het word een grote puzzel als er zo'n wartaal word uitgeslagen en ook geen antwoorden komen op de meest simpele doch belangrijke vragen.
Een band monteren op een wiel dat in de motor zit zal niet lukken in ts zijn motor.
Met heel veel moeite zou het kunnen met een enkelzijdige swingarm.
 
Nou daar gaat ie dan....

Montage op een los wiel, je gaat met je gedemonteerde wiel naar de motorzaak en die zet er een ander bandje op..
Montage op een vast wiel, je gaat met je motor naar de motorzaak, die demonteerd je wiel en zet er een ander bandje op, hierna weer montage aan de motor en voila!
Duidelijk, pfff probeer ook ff snel wat te melden, google is your friend..?!
Sorry!
 
Laatst bewerkt:
De reactie...Gelijk gebeld natuurlijk, als dit niet wordt vermeld op de site hoe ik dat dan moet weten?
Of hij dan troep verkocht moest hij het antwoord schuldig blijven...

Voorgesteld dat er een andere band wordt geleverd, desnoods wat duurder, en dat de montagekosten dan voor hun rekening komen.
Daar moest over overlegd worden.....


Ik ken het verhaal wel andersom. Bandenmaat op een VF750 1988 is 150/80/16. Speling vanaf een orginele band tot aan achterbrug was 8-10mm.
Het was algemeen bekent dat een Metzeler 170/80/16 net niet paste. Dus iedereen die een vette band wilde nam deze.
Het schaafde alleen de eerste tig km.
 
Sorry hoor, maar is toch ook wel je eigen schuld: op internet staat er toch nooit bij zoiets als "deze band is niet zo heel goed en biedt weinig grip maar is wel goedkoper dan de rest!"? Beetje naïef om te denken dat als er niet bij staat dat iets slecht is, het dús goed moet zijn!
 
Wie gaat die BT45 nu monteren? de leverancier of weer de eerdergenoemde monteur?
(die misschien wel een afstandsbus kwijt geraakt is en hier nu misschien achter komt, of misschien niet?)

Of ga je zelf het wiel er uit halen en breng je het wiel met de auto naar de monteur?
 
Wie gaat die BT45 nu monteren? de leverancier of weer de eerdergenoemde monteur?
(die misschien wel een afstandsbus kwijt geraakt is en hier nu misschien achter komt, of misschien niet?)

Of ga je zelf het wiel er uit halen en breng je het wiel met de auto naar de monteur?

Weer de monteur, ben dus net zo benieuwd als jullie, het is nu even wachten op de bezorging....
 
TS, als je nu eerst eens gaat kijken of de wielen wel in lijn staan, weet je zeker of 't aan de band ligt of de monteur idd een ring heeft vergeten of iets anders heeft verprutst..

Verder snap ik niet waarom banden voor en achter het zelfde profiel zouden moeten hebben..?
 
De reden trouwens dat ik het wiel zelf nog niet heb los gehad is dat ik de borgmoer links niet loskrijg.

Ik wil niets stukmaken en de monteur heeft een luchtsleutel die ik niet heb...

Hoe kan ik trouwens zien of de wielen in lijn staan, gewoon door er langs te kijken of is daar nog een truukje voor?
 
grove afwijkingen kun je wel zien door je motor op de bok te zetten, je voorwiel recht te zetten en dan even op de knietjes langs het achterwiel te kijken.

je zou ook even een rechte lat of een touwtje er langs kunnen leggen
 
Het is vrij lastig om op deze manier goed te kunnen meten. De manier zoals op de foto's is bij lange na niet nauwkeurig genoeg.

Geef die bandenmonteur de technische tekeningen van jou motor zoals hier gepost en vraag hem ook gelijk even te controleren of alle onderdelen er wel in zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan