The Riding Game MF Style [Deel 13]

Status
Niet open voor verdere reacties.
LOL @ ritje door Wallonie. Genieten!
Condrooz ? Ardennen ? ik kan ook nog wat verloren hoekjes aanbevelen zoals
Gedinne -> Vresse /s Semois -> Bouillon. Draaien!

Helaas zit ik op een kantoor in DHg, uitzicht op een druk plein en grijze lucht, nog net geen regen, maar zeker geen Maaidorsweer hier (de NL-lezers in het N en O zijn helemaal in het nadeel: daar regent het, geen maaidorser die dan buitenkomt).

Wellicht vanavond even de beemer uitlaten.
Zo ver ben ik niet geweest -O-
Meer bepaald de streek tussen Tienen (Tirlemont :P ) en Namur.
Véél open vlakten met oneindige velden, waar ze soms met 2 of 3 pikdorsers gelijk werken, beetje zoals in Amerika dus ;)
Maar de kanten die jij opnoemt, dat zijn droomwegen voor met de motor! :]
Ik weet ze wel zijn *D

Het plan is er wel om te verhuizen naar de provincie Namur, en meer bepaald de Maas streek tussen Dinant en Givet (F), Hastiere heeft alvast de voorkeur ... dat Frans leren zal wel vanzelf komen dan :Y En dan hoeft mijn vrouwtje geen vlaams te leren, maar kunnen we eerst gewoon gelijk Frans leren :Y


Edit: hehe, leuk toeval, in de streek waar ik vandaag reed en zoveel pikdorsers zag, reed enkele jaren geleden ook de streetvieuwauto tussen twee zo'n monsters in :P Google Maps
 
Laatst bewerkt door een moderator:
yep, dat is 'm ;)
Uit nieuwsgierigheid zelf ook is gegoogeld op de term "pikdorser" omdat ik de resultaten wel eens wilde zien :P

... kom ik onder andere ook dit tegen ... auchhhhhh ... :X
112antwerpen

Edit (en sorry voor de off topic :P ): tot nu toe dacht ik dat van rupsbanden voorziene landbouwvoertuigen niet toegelaten waren in België ... ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uit nieuwsgierigheid zelf ook is gegoogeld op de term "pikdorser" omdat ik de resultaten wel eens wilde zien :P

... kom ik onder andere ook dit tegen ... auchhhhhh ... :X
112antwerpen

Edit (en sorry voor de off topic :P ): tot nu toe dacht ik dat van rupsbanden voorziene landbouwvoertuigen niet toegelaten waren in België ... ?

Artikel even gelezen en toen viel dit me op...

De bestuurder van de gigantische machine week daarop uit op de verharde berm, maar de personenwagen deed dat niet en reed zonder remmen in op de hakselmachine

De oorzaak van het ongeval is onduidelijk.

:? :? :?
 
Laatst bewerkt:
Artikel even gelezen en toen viel dit me op...

De bestuurder van de gigantische machine week daarop uit op de verharde berm, maar de personenwagen deed dat niet en reed zonder remmen in op de hakselmachine

De oorzaak van het ongeval is onduidelijk.

:? :? :?
Niks van aantrekken, wij in B zijn artikels als dat al gewoon :+

Eerst leggen ze uit hoe het is gebeurt, om daarna te zeggen dat het niet duidelijk is ... _O-

Nou ja, dat straatje gezien? Ja hoor, die reusachtige machine kon goed en snel uitwijken ... :') ... volgens mij is hij toch wel een formidabele 3cm of zoiets uitgeweken :P

En ik vermoed dat men hier bedoeld met "onduidelijke oorzaak", dat ze er nog niet uitgekomen zijn waarom mevrouw haar tegenliggertje niet zag ...
Hoe kunt ge daar nu naast kijken, bedenkend dat het de verlichting heeft van een voetbalveld? ... mmm ... misschien verblind? Maar dan nog stom, verblind zijn maar toch blijven rijden, jammer genoeg hebben veel mensen die reflex van bij verblind te zijn door te blijven rijden. Verder denk ik dat ze die terreinverlichting pas opgezet hebben na het ongeval om de plaats van het ongeval beter te verlichten

Anyway, plaatste de link voornamelijk voor het lugubere zicht ... elke keer als ik zoiets kruis denk ik zo van "daar wil ik toch niet frontaal oprijden ...", en voor het feit dat ze er hier met heel veel geluk goed uitgekomen is :o
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Anyway, plaatste de link voornamelijk voor het lugubere zicht ... elke keer als ik zoiets kruis denk ik zo van "daar wil ik toch niet frontaal oprijden ...", en voor het feit dat ze er hier met heel veel geluk goed uitgekomen is :o
inderdaad, hoe krijgt ze het voor elkaar om niet gespiest te worden?!
ze heeft precies de punten naast haar gekregen als je die foto's zo ziet...
best bijzonder!!!
 
.. je motor met n maaidorser...

het kan zijn dat de opdracht verloopt door gebrek aan "pikdorsers", het weer ten noorden van de E40 is was minder gunstig voor die machines (Wallonie oogst altijd 1-2 wkn eerder, dan volgt Zeeland en de rest vn NL, Groningen is vaak het laatst, kwestie van klimaat)

maar indien mogelljk: houd m nog even open.
Het weer wordt beter, droger, en ik meen gisteren 1 klein stukje gemaaidorst graan gezien te hebben (te laat aan TRG-MF gedacht). Vandaag naar/door Haarlemmermeer dus er is een kansje dat daar vanmiddag een combine aan het werk is.
 
.. je motor met n maaidorser...

het kan zijn dat de opdracht verloopt door gebrek aan "pikdorsers", het weer ten noorden van de E40 is was minder gunstig voor die machines (Wallonie oogst altijd 1-2 wkn eerder, dan volgt Zeeland en de rest vn NL, Groningen is vaak het laatst, kwestie van klimaat)

maar indien mogelljk: houd m nog even open.
Het weer wordt beter, droger, en ik meen gisteren 1 klein stukje gemaaidorst graan gezien te hebben (te laat aan TRG-MF gedacht). Vandaag naar/door Haarlemmermeer dus er is een kansje dat daar vanmiddag een combine aan het werk is.
De opdracht loopt nog tot 11:48u, maar zolang niemand een andere plaatst kan je die nog doen uiteraard :Y
Ik plaats alvast geen nieuwe ;)

De pikdorser/maaidorser/combine (en wat nog zoal ...) hoeft daarom ook niet aan het werk te zijn he, die mag gewoon ergens op een terrein staan ook, motor hoeft er niet vlak naast te staan*, zolang motor en pikdorser duidelijk zijn.

Ben deze morgen van Tienen naar Leuven gereden (moet werken) en ben er weer twee tegen gekomen, de binnen en op het terrein geparkeerde exemplaren niet eens mee geteld ...

*altijd voorzichtig mee zijn, als die net wilt vertrekken, je zal er maar naast staan, die zien (en voelen) u gewoon niet ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Edit: damn, te laat..
naja, was leuk.
 
Laatst bewerkt:
jaaa nieuwe opdracht *O*

je motor bij de Cannabis sativa :P
suc6

http://youtu.be/YGf_RFcqkvY?t=23s

Oftewelllllllllllll nederwiet

Nederwiedewiedewiet
Wiedewiedewiet
Ja ja nederwiedewiedewiet

We beginnen met het zaad
Het goede zaad is van een plant
Die al minstens drie generaties
In Nederland groeit en bloeit
Sommige mensen zeggen zeven
Maar dat is een kwestie van geloof
Geloof ik
Dat mag je dus zelf weten goed
Het goede zaad doe je in
Maart april mei in de grond
geen gedoel met voorkiemen en zo
Dat is allemaal maar haastige spoed
Het plantje weet zelf wel het beste
Wanneer het op moet komen
Dus laat maar gaan
Dat gaat wel goed
Dat wordt prachtige
Nederwiedewiedewiet

Nederwiedewiedewiet
Wiedewiedewiet
Ja ja nederwiedewiedewiet

Net zo goed als Coco
Indonesia Accapulco Colombia
Ja ja ja ja ja ja

En dan nu geduld
Rustig op laten komen
Het plantje is nog klein
Bemoedigend toespreken dus
Dan wordt het groter
En groter en groter
En het wordt zelfs nog
Groter en groter en groter
En het wordt dikker
En dan is het september
En tijd voor de oogst
De vrouwtjes van de zaadjes
En/of de bloemetjes haal je binnen
Je legt ze op de grond of
Hangt ze met de voetjes aan het plafond
En dan wacht je 1 2 3
Drie en een halve maand
Tot het droog is
En als het dan droog is dan
Komt het belangrijkste van de
Cannabis Sativa Hollandica
Het uitzoeken
want de blaadjes
Daar krijg je hoofdpijn van
Ik wel
De blaadjes daarvan krijg je
Een betonnen hoofd
Dus die blaadjes
Die gooi je weg
En je rookt alleen de hoesjes
Van de zaadjes en/of de bloemetjes
En daarvan krijg je geen betonnen hoofd
En daarvan krijg je geen hoofdpijn
En daarvan wordt je niet draaierig
Maar daarvan wordt je zo high
Als een Vlaamse papagaai
Dat is onze eigen


Nederwiedewiedewiet
Wiedewiedewiet
Ja ja nederwiedewiedewiet


Net zo goed als Coco
Indonesia Accapulco Colombia
Ja ja ja ja ja ja jah jaay

Nederwiet
Daarvoor hoeft niemand in
Verre vreemde landen in
De bak te zitten
Nederwiet
Nederwiet nederwiet
En verder gaat dit lied niet

_O- _O-
 
Dat is toch de verlopen vorige opdracht?

Volgens mij mag er dan toch een nieuwe verzonnen worden:

Je motor op de foto bij een kapelletje (zo een die vaak in buitengebieden staan)
 
Nee klopt wel, dacht alleen meer dat t een grap was, vind het namelijk meer een opdracht in de trent van "Je motor naast een inbreker" en gezien de opmerkingen hierboven met mensen die 'm niet willen doen ivm werk/baas/etc ben ik niet de enige.

Regel 4 in de OP: "..hou het haalbaar om het tempo erin te houden"

Maar ik ga ff zo'n plantje zoeken :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan