MF “vergrijst”

zantzakkie

Blue boy
6 mei 2019
1.678
1.597
Zomaar een vraag.

Als ik de huidige meningen een beetje peil, zijn de meeste hele rustige rijders (geworden)
Soms spit ik weleens oude topics door, en krijg het idee dat het hier vroeger anders aan toe ging.
De wheely’s konden nooit hoog genoeg, remmen was angst, en de stepjes moesten kaal zijn(aan de onderkant)
Er waren heuse klaverblad evenementen, en de topics over degene die de motor of zichzelf plat gereden hadden voerden de boventoon.

Tegenwoordig moet het allemaal veilig, jakkeren is uit de boze, en als de moed hebt om te vertellen dat je gepakt bent, of nog erger, op je bek bent gegaan, wordt je veroordeeld en het liefst gevierendeeld.

Maar er lopen een hoop uit die tijd nog steeds mee.
Ben je nou zoveel rustiger geworden door de loop der jaren, door allerhande verantwoordelijkheden en zo?
Of worden we gewoon oud?
Zodat we vergeten zijn hoe we vroeger zelf waren?

Als ik naar mezelf kijk, ben ik veel verstandiger geworden dan 10 jaar geleden, maar nog niet zo afgestompt dat ik vergeten was hoe ik vroeger was.
En kan dus prima begrijpen dat als je jong bent het allemaal hard en snel moet.

Hoe zien jullie dat?
Kan je nog herinneren hoe je vroeger jezelf en de omgeving in gevaar bracht door jeugdige overmoed?
Of vind je dat de zogenaamde jongeren helemaal losgeslagen zijn?
 
Denk dat dit gewoon dezelfde evolutie is als in de gehele maatschappij: alles moet tegenwoordig gereguleerd en genivelleerd worden.
Alles wat anders is wordt "afgekeurd" door de rest van de maatschappij. Mensen zijn ook gewoon voorzichtiger geworden. Ik fietste vroeger gewoon elke dag naar school maar als ik mijn zus hoor over haar kinderen zullen die nooit met de fiets mogen gaan, want zoveel verkeer en zoveel gevaar. Kinderen moeten met de bus naar school.
 
Verstand komt met de jaren, voortschrijdend inzicht, veranderend verkeersbeeld, kies er een. Maar misschien heb je wel gelijk en worden we oud?
Dat... En ik heb het idee dat een aantal hier hun "persoonlijke toetsenbordridder" zorgvuldig achter de geraniums hebben weggestopt en dat er een stuk minder gebrald, gepocht en overdreven wordt dan 20 (ships.. ik wordt echt oud..) jaar geleden.
 
Als ik in mijn jonge jaren had motor gereden, dan had ik al lang een plek achter de heg gehad.
Wanneer je ouder wordt zie je in, dat het echt niet nodig is om iedere bocht te nemen met de stepjes over het asfalt.
Wat 'verdien' je ermee?
Steppies kocht je vroeger per set voor vijf piek, da’s twee euro en dertig cent, op de sloop. Nu is dat vijfentwintig euro per stuk.
 
MF in het algemeen is meer gevoelig geworden voor "denk om de kinderen" , "woke zijn" en vooral... oh vooral..
dat er echt niemand op z'n teentjes getrapt mag worden want dat is zielig.

ofzo..

Tja, de maatschappelijke rubber tegel mentaliteit druppelt hier ook gewoon door, want.. MF = doorsnee van de maatschappij .






Het ging mis op het moment dat wielrenners niet spontaan permanent IP verbannen werden op het moment dat ze ge-out werden.
oh..
en bus chauffeurs.

:+
 
Na een paar valpartijtjes wel wat rustiger, verder is de weginrichting ook behoorlijk veranderd
Daar komt ook nog bij dat het verkeersbeeld behoorlijk drukker is geworden, en dat de kinderen toch liever zien dat ik normaal afstap.

Ik geniet nu op een andere manier en adrenaline giert al door mijn lijf als ik op moet staan ;)

Jeetje zit hier al meer dan 20 jaar
 
Na een paar valpartijtjes wel wat rustiger, verder is de weginrichting ook behoorlijk veranderd
Daar komt ook nog bij dat het verkeersbeeld behoorlijk drukker is geworden, en dat de kinderen toch liever zien dat ik normaal afstap.

Ik geniet nu op een andere manier en adrenaline giert al door mijn lijf als ik op moet staan ;)

Jeetje zit hier al meer dan 20 jaar
Ik zie al een paar factoren.
Ongelukken, kinderen, drukker.
De mensen die nu pas beginnen weten niet beter.
Kijk maar eens naar “ wheelytime”.
Dat is de jeugd van tegenwoordig.
Waren jullie vroeger ook zo gestoord? ;)
 
De meeste jeugd zit op Tiktok, twittert en feestboek..

Wat moet je nog op zo'n oud stoffig forum?

Facebook? Vertel me dat je oud wordt zonder me te vertellen dat je oud wordt...

Dat breiende-tante-platform? Laat me niet _O- _O- _O- Veel jongeren kennen dat volgens mij hooguit nog als "iets wat mijn ouders vroeger deden".
 
Tja, als ik met mijn Kreidlertje hier in de binnenlanden jakker voel ik me weer die knaap van toen, de grootste lol op dat klein snel machientje..😋.
Met de motors is t ook wat rustiger geworden, nu geniet ik meer van de omgeving waar ik rijd, tot n paar jaar terug was t alleen maar concentreren op de tarmac..😉, maar af en dan moeten ze er nog ns flink aan trekken, ik kan t niet laten..😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan