Problemen met Kawa, houdt soms in

marksio

Rookie
1 jul 2014
4
0
Duiven
Ik heb sinds kort mijn eerste motor gekocht.
Het is volgens de verkoper een kawa zzr 600 uit 1995 ongeveer, (zie foto) Ik ben student vandaar dat het niet zo'n blitse motor is maar goed.

Ik helemaal blij dat ik voor het eerst het circuit op kon. Nadat ik de eerste sessie had gereden viel me iets raars op. Het vermogen viel soms weg :? Maakte niet uit waar, Of plotseling op het rechte stuk of bij bocht uitkomen. Iedere keer als ik het gas open wilde trekken leek het na een bepaald punt hoe verder ik hem opentrok hoe minder vermogen. Dan schakelde ik terug of ik wachte even en hij wilde weer. Ik ben nog een onervaren motorrijden om te zeggen wat het nu precies was.

Ik heb echt geen idee wat het kan zijn. De motor was niet duur maar toch wil ik er nog een paar keer mee rond scheuren. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen ?
full
 
Vuile Carburateurs? Bougies? Luchtfilter? Oude brandstof?
Wat is de staat van het onderhoud? Laatste beurt?

De carburateurs nog niet naar gekeken en de bougies ook niet. Luchtfilter heb ik schoongemaakt en er zat geen oude brandstof in. Ik denk dat de laatste beurt wel een beste tijd geleden is maar ik kan wel zien dat de vorige racer er nog wel het 1 en ander aan gedaan heeft.

Als je wat tips hebt wat ik allemaal kan nalopen enzv zou dat mij goed uitkomen.
 
klinkt als een brandstofprobleempje. Tankontluchting is een makkelijk ding om te controleren.

Ga ik zeker proberen! Bedankt voor de tip. ik heb ook al gevonden hoe dat moet.
Verder nog ideeen? Ik had ook gelezen de carbarateuren schoonmaken misschien dat er water in de tank kan zitten? Zelf dacht ik als ik de gaskraan opengooide dan hield die soms in dus misschien dat die teveel benzine krijgt of iets en waar kan ik dan naar kijken? Ik weet niet of dit zo is maar ik wil het liefst alles afgaan want ik kan het pas echt weer testen op het circuit want de straat mag ik niet door met de motor haha.