Problemen met Kawa, houdt soms in

marksio

Rookie
1 jul 2014
4
0
Duiven
Ik heb sinds kort mijn eerste motor gekocht.
Het is volgens de verkoper een kawa zzr 600 uit 1995 ongeveer, (zie foto) Ik ben student vandaar dat het niet zo'n blitse motor is maar goed.

Ik helemaal blij dat ik voor het eerst het circuit op kon. Nadat ik de eerste sessie had gereden viel me iets raars op. Het vermogen viel soms weg :? Maakte niet uit waar, Of plotseling op het rechte stuk of bij bocht uitkomen. Iedere keer als ik het gas open wilde trekken leek het na een bepaald punt hoe verder ik hem opentrok hoe minder vermogen. Dan schakelde ik terug of ik wachte even en hij wilde weer. Ik ben nog een onervaren motorrijden om te zeggen wat het nu precies was.

Ik heb echt geen idee wat het kan zijn. De motor was niet duur maar toch wil ik er nog een paar keer mee rond scheuren. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen ?
full
 
Vuile Carburateurs? Bougies? Luchtfilter? Oude brandstof?
Wat is de staat van het onderhoud? Laatste beurt?

De carburateurs nog niet naar gekeken en de bougies ook niet. Luchtfilter heb ik schoongemaakt en er zat geen oude brandstof in. Ik denk dat de laatste beurt wel een beste tijd geleden is maar ik kan wel zien dat de vorige racer er nog wel het 1 en ander aan gedaan heeft.

Als je wat tips hebt wat ik allemaal kan nalopen enzv zou dat mij goed uitkomen.
 
klinkt als een brandstofprobleempje. Tankontluchting is een makkelijk ding om te controleren.

Ga ik zeker proberen! Bedankt voor de tip. ik heb ook al gevonden hoe dat moet.
Verder nog ideeen? Ik had ook gelezen de carbarateuren schoonmaken misschien dat er water in de tank kan zitten? Zelf dacht ik als ik de gaskraan opengooide dan hield die soms in dus misschien dat die teveel benzine krijgt of iets en waar kan ik dan naar kijken? Ik weet niet of dit zo is maar ik wil het liefst alles afgaan want ik kan het pas echt weer testen op het circuit want de straat mag ik niet door met de motor haha.
 
Ga ik zeker proberen! Bedankt voor de tip. ik heb ook al gevonden hoe dat moet.
Verder nog ideeen? Ik had ook gelezen de carbarateuren schoonmaken misschien dat er water in de tank kan zitten? Zelf dacht ik als ik de gaskraan opengooide dan hield die soms in dus misschien dat die teveel benzine krijgt of iets en waar kan ik dan naar kijken? Ik weet niet of dit zo is maar ik wil het liefst alles afgaan want ik kan het pas echt weer testen op het circuit want de straat mag ik niet door met de motor haha.
Ik denk dat je alle mogelijke dingen wel kunt lezen op internet.

De bedoeling is dat je er zo snel mogelijk achter komt wat het is.

En dat gaat met forums afstruinen helaas niet lukken.
 
\
Ik denk dat je alle mogelijke dingen wel kunt lezen op internet.

De bedoeling is dat je er zo snel mogelijk achter komt wat het is.

En dat gaat met forums afstruinen helaas niet.

Nja als je niet weet wat je moet doen kunnen forums nog wel handig zijn met mensen die de juiste hulp bieden.
Als je weet welke tip juist is, en die dan ook zo volgt, zou dat best wel eens kunnen :Y

Maar jij zal eerst echt wat verder moeten komen met wat er met je motor is, voordat je via internet een goede tip kunt krijgen. Anders blijf je hangen in ' ik lees ergens dat...'. :)
 
De carburators kan je altijd aftappen om te kijken of er condenswater in zit, dan moet je wel een glazen potje onder de slang zetten om het in op te vangen. Er zit een aftapschroef laag op de vlotterkamer. Doe één ding tegelijk.

Check voor vacuüm lekken rond de rubber afdichtingen aan beide zijden van de carburators. Meestal geven mensen de motor een hoog stationair en sprayen dan gas of vluchtige stof rond de klemmen daar. Gas is het handigst. Misschien al uit een aansteker maar met een spuitbus omgekeerd maak je de naden ook vochtig en dat is handig. Je kan ook zien of ze scheurtjes beginnen te hebben of niet goed recht zitten. In ieder geval, steek niks in de fik.

Voor die leeftijd zou ik meteen de bougiedoppen en bougiekabels bekijken. Als je lekstroom hebt dan kan je ze zien vonken met wat water erover te vernevelen. In twijfelgevallen kan je over lange bougiedoppen nog even wat duckt tape wikkelen en niet geleidend vet doen aan de buitenkant van de contacten.

Het is zeker de moeite om te bekijken of je bobines nog goed zijn. Deze zullen kortsluiten als ze verslijten en minder goed werken wanneer ze warm zijn. Meet de weerstand tussen de min en plus en de weerstand tussen de twee bougiekabels als je meerdere bougies op een coil hebt. De waarden staan in de reparatiehandleidingen. Bij mij tussen de 1.9 en 2.9 Ohm Ken je deze waarden niet, bekijk dan of er hitte plekken op te zien zijn en vergelijk de resultaten onderling.

Carburatie bekijken en eventueel laten onderhouden. Gasschuiven en vlotters kunnen hangen, In vacuum rubbers kunnen kleine gaatjes en sneetjes zitten of ze zijn slordig aangebracht.

Altijd de contacten kritisch blijven bekijken, begint al bij de accupolen en de aansluiting ervan aan massa. dan alle stekkers en de contacten van zekeringen. De nood knop op het stuur onderhouden.

Je verbruikt nogal veel benzine dus als je dat vooral bij gasgeven hebt dan denk ik ook aan automatische benzinekraan die geen goed vacuüm meer heeft. Soms heb je ook een kraan maar anders dan kan je de automatische doorverbinden met een nylon T-stuk van ongeveer 8 mm. Hoe meer je zelf controleert en probeert des te goedkoper zijn reparaties. Als je de bougies nu eens bekijkt dan vertellen ze je misschien een verhaal. Goedkope bougies gewoon vervangen. Controleer of ze goed vonken door ze tegen het blok te houden.
 
het kan een hoop redenen hebben natuurlijk, maar de beschrijving is dat de motor af en toe inhoud bij vol gas. Als de afstelling niet goed is of de carbs vervuild zou dit een constant probleem moeten zijn. als je door vacuumproblemen, slecht werkende vacuumbediende brandstofkraan of verstopte brandstoffilter te weinig peut krijgt zal je dat vooral merken als er fink wat brandstof gevraagd wordt. Dat is dan even mijn onderbouwing, wil niet zeggen dat het klopt maar het zou voor mij de eerste richting zijn waarin ik zou zoeken :)
 
De carburators kan je altijd aftappen om te kijken of er condenswater in zit, dan moet je wel een glazen potje onder de slang zetten om het in op te vangen. Er zit een aftapschroef laag op de vlotterkamer. Doe één ding tegelijk.

Check voor vacuüm lekken rond de rubber afdichtingen aan beide zijden van de carburators. Meestal geven mensen de motor een hoog stationair en sprayen dan gas of vluchtige stof rond de klemmen daar. Gas is het handigst. Misschien al uit een aansteker maar met een spuitbus omgekeerd maak je de naden ook vochtig en dat is handig. Je kan ook zien of ze scheurtjes beginnen te hebben of niet goed recht zitten. In ieder geval, steek niks in de fik.

Voor die leeftijd zou ik meteen de bougiedoppen en bougiekabels bekijken. Als je lekstroom hebt dan kan je ze zien vonken met wat water erover te vernevelen. In twijfelgevallen kan je over lange bougiedoppen nog even wat duckt tape wikkelen en niet geleidend vet doen aan de buitenkant van de contacten.

Het is zeker de moeite om te bekijken of je bobines nog goed zijn. Deze zullen kortsluiten als ze verslijten en minder goed werken wanneer ze warm zijn. Meet de weerstand tussen de min en plus en de weerstand tussen de twee bougiekabels als je meerdere bougies op een coil hebt. De waarden staan in de reparatiehandleidingen. Bij mij tussen de 1.9 en 2.9 Ohm Ken je deze waarden niet, bekijk dan of er hitte plekken op te zien zijn en vergelijk de resultaten onderling.

Carburatie bekijken en eventueel laten onderhouden. Gasschuiven en vlotters kunnen hangen, In vacuum rubbers kunnen kleine gaatjes en sneetjes zitten of ze zijn slordig aangebracht.

Altijd de contacten kritisch blijven bekijken, begint al bij de accupolen en de aansluiting ervan aan massa. dan alle stekkers en de contacten van zekeringen. De nood knop op het stuur onderhouden.

Je verbruikt nogal veel benzine dus als je dat vooral bij gasgeven hebt dan denk ik ook aan automatische benzinekraan die geen goed vacuüm meer heeft. Soms heb je ook een kraan maar anders dan kan je de automatische doorverbinden met een nylon T-stuk van ongeveer 8 mm. Hoe meer je zelf controleert en probeert des te goedkoper zijn reparaties. Als je de bougies nu eens bekijkt dan vertellen ze je misschien een verhaal. Goedkope bougies gewoon vervangen. Controleer of ze goed vonken door ze tegen het blok te houden.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan