verstelbare koppelingshendel v max 1987

Chrismaas1977

Rookie
2 jul 2014
10
0
lelystad
Beste motorfans,

eindelijk heb ik dan een yamaha v max. Eentje uit 1987 en echt een gaaf ding. Helaas ben ik een klein mannetje met kleine handjes....nu zit die koppelingshendel nogal ver weg.

Weet iemand of hier verstelbare koppelinghendels voor zijn...of andere oplossingen. En is het dan een kwestie van boutje, moertje los wisselen en vastzetten?? :? (ben niet bepaald een techneut). Alvast bedankt voor jullie steun

ps ga hem donderdag daadwerkelijk ophalen.
 
Ik zal zo even kijken bij mijn Vmax (kijk ook eens even in het Vmaxtopic).

Niet elke handel kun je één op één overzetten. Dat ivm vorm en maten.
 
Zo te zien moet dat wel kunnen lukken.

Eventueel kun je het hele deel van handel, beugel om stuur + reservoir in één vervangen (als dat bijv als een setje te koop is).
Dito natuurlijk met remhandel.

Heb jij de US of de EU variant?
 
Klein mannetje? Vmax? ;)

joebar15.jpg
 
Het is de 145 pk versie. US versie. Hij is gereviseerd en blok is opgeboord tot 1300c. Morgen halen echt zin in. Ga vrijdag even langs een motorzaakje. Kijken of de hendel te verwisselen is voor andere yamaha verstelbare hendel..
 
Welkom in de club !

Er zijn instelbare rem en koppelingshendels te krijgen, volgens mij zelfs bij Louis.
Zeker weten dat Hennie Raats, Cees Cornwall of Ferdinand März ze ook hebben (onthou die namen, zijn V-Max guru's).

Ferdinand März in Prüm (D) heeft ze in ieder geval: Zweirad-Technik F. März GmbH - V-Max-Katalog

Is ook nog eens een mooi ritje door de Eifel.....(let op! Zaterdag maar tot 13.00 uur open!!)

Waar heb je de fiets gekocht?
Foto's ?
 
Laatst bewerkt:
Het is de 145 pk versie. US versie. Hij is gereviseerd en blok is opgeboord tot 1300c. Morgen halen echt zin in. Ga vrijdag even langs een motorzaakje. Kijken of de hendel te verwisselen is voor andere yamaha verstelbare hendel..
Ik heb altijd moeite om dat te geloven.

Heb je er facturen van?
 
Tja waarom opboren geen idee.. Ik heb hem zo gekocht. Verhaal klopt wel. Is gereviceerd bij Jan de Ham, aardige man. Paar keer aan de telefoon gehad. Fiets vandaag opgehaald. Echt gaaf ding. Alleen wat problemen met schakelen bij stilstand en draaiende motor. Heb al begrepen dat dat zeer waarschijnlijk is op te lossen door de koppeling te ontluchten
 
Tja waarom opboren geen idee.. Ik heb hem zo gekocht. Verhaal klopt wel. Is gereviceerd bij Jan de Ham, aardige man. Paar keer aan de telefoon gehad. Fiets vandaag opgehaald. Echt gaaf ding. Alleen wat problemen met schakelen bij stilstand en draaiende motor. Heb al begrepen dat dat zeer waarschijnlijk is op te lossen door de koppeling te ontluchten
Ken hem niet.
Ook via google niks over te vinden.

Heb je facturen van de revisie + opboring? Garantie er op?

En een meting van de testrun na deze modificaties?

Oftewel: hoeveel pk's nu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee geen facturen en gekocht bij particulier. Hij is (zover ik weet) wel bekend bij vmax fanaten. Staat ook vaak in de nieuwsbrief van de v max Holland club. Paar keer telefonisch contact gehad en ga er binnenkort bakkie koffie halen.

Helaas. Heb ik wel mijn eerste kosten te pakken. Beetje eigen schuld. Dikte schijven niet goed gecheckt. Die zijn dus aan vv. toe. Laat gelijk blokken doen. Motorolie verversen incl filter en schakelpookhouder vervangen (kleine scheur in) incl revisie setje ivm zweten. En de goedkope oplossing voor de versnellingspook...warm maken en bij draaien. Ja duur grapje en niet op gerekend. Hopelijk blijft het daar bij. Maar is wel een ongelofelijk gave fiets.ook om te rijden
 
Hallo Oma,

wat ziet u er alweer fleurig uit vandaag!

Kleine opmerking:

Het is geen goed idee om de koppelingshendel warm te stoken en te verbuigen.
Kan het materiaal niet zo goed tegen (legering) en de kans bestaat dat je op een dag bij het inknijpen van je koppeling opeens twee hendels hebt...
Hetzelfde geldt voor de remhendel...

De vrije slag is tot op zekere hoogte instelbaar, misschien dat dat al genoeg is?
 
Hallo Oma,

wat ziet u er alweer fleurig uit vandaag!

Kleine opmerking:

Het is geen goed idee om de koppelingshendel warm te stoken en te verbuigen.
Kan het materiaal niet zo goed tegen (legering) en de kans bestaat dat je op een dag bij het inknijpen van je koppeling opeens twee hendels hebt...
Hetzelfde geldt voor de remhendel...

De vrije slag is tot op zekere hoogte instelbaar, misschien dat dat al genoeg is?
Koud vervormen gaat wel, vaak gedaan: leg de handle op een houten balkje, op het balletje en het scharnierpunt. Sla nu met een lichte plastic hamer (zo'n gele uit de 5 euro-bak) een paar keer midden op de handle totdat deze de juiste vorm bereikt heeft.
Low budget customizing.
 
Laatst bewerkt:
Koud vervormen gaat wel, vaak gedaan: leg de handle op een houten balkje, op het balletje en het scharnierpunt. Sla nu met een lichte plastic hamer (zo'n gele uit de 5 euro-bak) een paar keer midden op de handle totdat deze de juiste vorm bereikt heeft.
Low budget customizing.
Ik heb dit 3 keer bij dezelfde motor, dezelfde handle gedaan.
Het was een offroad, daar verbuigt wel eens wat.
Bij straatmotoren vroeger ook vaak hetzelfde gedaan.
Ook stalen sturen recht gebogen met een pijp, vroeger viel ik vaak.
Een keer een alu stuur rechtgebogen, met de hand: een maat van mij was gevallen in zuid frankrijk. Die keer boog ik ook de schetsplaat van de linker uitlaat recht. Die is later wel afgebroken.
Nog een wapenfeit: met de hand en een voet het alu achterframe van een Aprilia Falco perfect gericht. 8-)
 
Dat iets niet fout gaat betekend niet dat het goed is gegaan maar ga vooral zo door en doe het vooral bij mensen waar je van houdt (en dat voor die lullige rot centen)
Dan weet ik er nog eentje: alle[/u ] old skool gixxers hebben een onbetrouwbaar frame ivm metaalmoeheid, een rijdende tijdbom. Ik zou er niet meer mee rijden voor die paar lullige rotcenten. :o
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan